αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟι Ιταλοί που αγόρασαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ετοιμάζονται να φέρουν τρένα- αστραπές στην Ελλάδα

Οι Ιταλοί που αγόρασαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ετοιμάζονται να φέρουν τρένα- αστραπές στην Ελλάδα



Είναι θέμα χρόνου, όπως λέει ο Ρενάτο Ματσοντσίνι, να δούμε και στην Ελλάδα υπερταχείες με 200 χιλιόμετρα την ώρα να κάνουν τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε τεσσερισήμισι ώρες, αντί για έξι σήμερα.

Τέτοια τρένα, τα επονομαζόμενα Βέλη (Frecce), είναι το βασικό οπλοστάσιο της Trenitalia, θυγατρικής της Ferrovie dello Stato Italiane (FS), και όπως εξηγεί μιλώντας στα «ΝΕΑ» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, μέσα στη διετία 2018-2019 αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους και στην Ελλάδα.

Το κλειδί και ο βασικός λόγος που ήρθαμε στην Ελλάδα, επισημαίνει ο Ματσοντσίνι, είναι η λειτουργία μέσα στο 2018 της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Η νέα γραμμή θα αλλάξει αισθητά την εικόνα που έχει το ελληνικό κοινό για τον σιδηρόδρομο, εξηγεί ο ιταλός μάνατζερ και επικαλείται την εμπειρία της γείτονος, όπου χάρη στην ταχύτητα και την αναβάθμιση των υπηρεσιών το τρένο έχει κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς από το αυτοκίνητο, το λεωφορείο και το αεροπλάνο. «Την τελευταία δεκαετία ο αριθμός όσων χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για τη διαδρομή μεταξύ Ρώμης – Μιλάνου μειώθηκε από 68% σε 32%. Αυτόν ακριβώς τον στόχο έχουμε και για την Ελλάδα, δηλαδή να διπλασιάσουμε την επιβατική κίνηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ» επισημαίνει ο ιταλός μάνατζερ.

Επενδύσεις 500 εκατ. σε μια πενταετία

Τα νέα Βέλη που θα δρομολογήσει η Ferrovie στο ελληνικό δίκτυο μεταφράζονται σε επενδύσεις με βάθος πενταετίας ύψους 500 εκατ. ευρώ σε τροχαίο υλικό, δηλαδή σε περίπου 20-30 νέα γρήγορα τρένα, τα οποία θα αξιοποιηθούν κυρίως στη νέα γραμμή, και όχι μόνο. «Δεν είναι μόνο θέμα ταχύτητας», προσθέτει ο Ματσοντσίνι, «αλλά και παροχής υψηλών ψηφιοποιημένων υπηρεσιών σαν αυτές που χρησιμοποιεί η Trenitalia, που θα προηγηθούν της αναβάθμισης των συρμών και αφορούν την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων, τα νέα συστήματα πληροφορικής, τον έλεγχο διαχείρισης και μάρκετινγκ».

Τον ρωτάμε αν η αναβάθμιση της γραμμής σημαίνει και αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων. Καθησυχάζει λέγοντας ότι ακριβώς για να κερδίσει το επιβατικό κοινό, η εταιρεία θα ακολουθήσει τιμολογιακή πολιτική συμβατή με τα δεδομένα της αγοραστικής δύναμης του Ελληνα. Φέρνει δε ως παράδειγμα το γεγονός ότι στη γραμμή Ρώμη – Μιλάνο υπάρχουν εισιτήρια για τις υπερταχείες στα 40 ευρώ, τιμή που θεωρείται χαμηλή για τη μέση αγοραστική δύναμη στην Ιταλία. Στόχος σε κάθε περίπτωση της τρίτης μεγαλύτερης σιδηροδρομικής εταιρείας στην Ευρώπη είναι να συμπεριληφθεί το δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη στις πιο ελκυστικές ευρωπαϊκές διαδρομές, μεταξύ των οποίων οι Παρίσι – Βρυξέλλες, Αμβούργο – Κολωνία, Μιλάνο – Ζυρίχη – Φρανκφούρτη.

Πηγή: Economy365.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen − 3 =