αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΟι δύο μεγάλοι επενδυτικοί στόχοι της Cosco για το 2017

Οι δύο μεγάλοι επενδυτικοί στόχοι της Cosco για το 2017

Η προσέλκυση επιπλέον εμπορευματικού και επιβατικού έργου αλλά και η περαιτέρω ανάπτυξη και ανάδειξη λιμενικών δραστηριοτήτων όπως η ναυπηγοεπισκευή, πέραν της επέκτασης των υποδομών και της επακόλουθης αύξησης της δυναμικότητας των επιμέρους δραστηριοτήτων του λιμένα, αποτελούν τους κύριους στόχους της ΟΛΠ Α.Ε. για το 2017.

Υπό τη σκέπη του κινεζικού κολοσσού Cosco Shipping Limited, ο Οργανισμός βρίσκεται ήδη σε επενδυτικό ντεμαράζ με στόχο να μετατραπεί το λιμάνι του Πειραιά στο μεγαλύτερο κόμβο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για την ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Στο πλαίσιο αυτό, για το 2017 ο ΟΛΠ έχει προγραμματίσει επενδύσεις συνολικού ύψους 137,5 εκατ. ευρώ, ποσό που ξεπερνά το 30% των συνολικών υποχρεωτικών αλλά και των πρόσθετων επενδύσεων που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Cosco τα επόμενα χρόνια.

Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του ΟΛΠ, οι δύο κύριοι τομείς στους οποίους θα κατευθυνθούν οι μεγαλύτερες δαπάνες στο πλαίσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων είναι η ναυπηγοεπισκευή (30 εκατ. ευρώ) και η επέκταση του Car Terminal (20 εκατ. ευρώ). Στο πλαίσιο των υπόλοιπων επενδύσεων προβλέπεται μεταξύ άλλων να διατεθούν 30 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του κέντρου Logistics σε έκταση 120 στρεμμάτων του πρώην ΟΔΔΥ, όπου η σύνδεση με το λιμάνι θα γίνεται μέσω υπόγειας οδικής σύνδεσης. Θα υπάρξουν οι επενδύσεις και έργα αναβάθμισης της κρουαζιέρας, με τη δημιουργία συνολικά έξι νέων θέσεων ελλιμενισμού με δυνατότητα υποδοχής των μεγαλύτερων κρουαζιεροπλοίων διεθνώς, κατασκευή του προβλήτα πετρελαιοειδών και έργα επισκευής του προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.

Στην ετήσια έκθεση του Δ.Σ. που συνοδεύει τα οικονομικά αποτελέσματα του 2016 που δημοσιεύτηκαν χθες, η διοίκηση οριοθέτησε την κατεύθυνση των επενδύσεων αυτών.

Όπως αναφέρεται, στον εμπορικό λιμένα (σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων και διακίνησης αυτοκινήτων) πέραν της περαιτέρω ανάδειξης του στρατηγικού πλεονεκτήματος της γεωγραφικής θέσης του λιμένα, ως κόμβου μεταφόρτωσης στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων, υπάρχει μεγάλο περιθώριο αξιοποίησης της σύνδεσης με το εθνικό και κατ’ επέκταση με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, που διευρύνει σημαντικά την αγορά στόχο της εταιρείας, δίνοντας της πρόσβαση σε νέες αγορές που επεκτείνονται στην Βαλκανική και ως την Κεντρική Ευρώπη. Η συγκεκριμένη προοπτική, αναφέρεται στην έκθεση, σε συνδυασμό με το στόχο για ανάπτυξη των logistics, ανοίγουν ένα «παράθυρο ευκαιρίας» για την ανάδειξη του Πειραιά όχι μόνο ως μιας από τις βασικότερες πύλες εμπορίου από την Ασία προς την Ευρώπη, αλλά και ως τόπου προσέλκυσης κεφαλαίων και υλοποίησης επενδύσεων.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

15 − 6 =