αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΟι δύο αδερφές που έφτιαξαν το δικό τους brand ρούχων και το ανέπτυξαν αποκλειστικά μέσα από τα social media

Οι δύο αδερφές που έφτιαξαν το δικό τους brand ρούχων και το ανέπτυξαν αποκλειστικά μέσα από τα social media

Υπάρχει μια φράση που λέει «ξεκίνα όπου είσαι, χρησιμοποίησε ό,τι έχεις, κάνε ό,τι μπορείς». Κάπως έτσι σκέφτηκαν οι Ελένη και Μαρία Καλιφατίδη. Και ξεκίνησαν το δικό τους brand ρούχων. Μέσα στην κρίση. Από το σπίτι τους. Χωρίς να διαθέτουν καν φυσικό κατάστημα ή e-shop. Οι δύο αδερφές ανέπτυξαν το brand Σilky Σand χρησιμοποιώντας τα social media (Instagram + Facebook) και έχουν καταφέρει να παραδώσουν παραγγελίες ακόμα και στις ΗΠΑ ή στη Γαλλία.

Το It’s Possible τις συνάντησε. Οι ίδιες μιλούν για το πως πήραν την απόφαση να ξεκινήσουν κάτι δικό τους, παρόλο που δεν υπήρχαν οι «τέλειες προϋποθέσεις», εξηγούν ποια είναι η διαδικασία για να φτιαχτεί ένα ρούχο, ενώ απαντούν και στο πως μπορεί ένας νέος επιχειρηματίας να «επιβιώσει» ανάμεσα στις μεγάλες αλυσίδες.

Πως προέκυψε η ιδέα για το brand σας και μάλιστα μέσα στην κρίση;

Ελένη Καλιφατίδη: Ξεκινήσαμε επειδή θέλαμε πάντα να φτιάξουμε κάτι δικό μας. Επίσης μας αρέσει το concept της οικογενειακής επιχείρησης και επειδή είμαστε δεμένες σαν αδερφές θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι μαζί. Επίσης μας αρέσει η μόδα και τα ρούχα. Και αφού είχαμε κάποιο σχετικό background και εξοπλισμό, από την μητέρα μας και την γιαγιά μας, σκεφτήκαμε ότι είναι ευκαιρία να δοκιμάσουμε να κάνουμε κάτι μόνες μας. Η Μαρία έχει κάνει σχετικές σπουδές, εμένα οι σπουδές μου δεν έχουν κάποια άμεση σχέση αλλά είμαι πιο πολύ της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ. Άρα η κάθε μια ανέλαβε… τα δικά της πόστα.

Τι ακριβώς έχετε σπουδάσει;

Ελένη Καλιφατίδη: Εγώ έχω σπουδάσει δημοσιογραφία στην σχολή του ΑΝΤ1, αλλά είδα ότι δεν υπάρχουν πολλές ευκαιρίες, ενώ διαπίστωσα ότι δεν είναι και ο πιο «καθαρός» χώρος που υπάρχει. Πέρα από τη δημοσιογραφία, έχω σπουδάσει Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς.

Μαρία Καλιφατίδη: Εγώ είμαι στο Πολιτικό της Νομικής, ενώ παράλληλα έκανα και σχέδιο μόδας στην Pansik. Εκεί έμαθα πολλά πράγματα πάνω στο πρακτικό κομμάτι της δουλειά, και τα υπόλοιπα τα έμαθα από την γιαγιά μου.

Τι περιλαμβάνει το band σας;

Ελένη Καλιφατίδη: Έχουμε φτιάξει ένα brand που είναι τελείως handmade. Από την αρχή, μέχρι να φτάσει το τελικό προϊόν στον πελάτη, όλη η δουλειά γίνεται από εμάς. Είναι ένα brand γυναικείων ρούχων, με καλή ποιότητα. Μπορώ να πω ότι κυρίως φτιάχνουμε πιο καλοκαιρινά, αέρινα και πολύχρωμα ρούχα.

Η Ελένη και η Μαρία Καλιφατίδη, φορώντας κάποια από τα ρούχα που έχουν δημιουργήσει

Ποια είναι η διαδικασία για να φτιαχτεί ένα ρούχο;

Ελένη Καλιφατίδη: Ξεκινάμε το όλο ψάξιμο πριν την σεζόν. Βλέπουμε τις τάσεις και διάφορες φωτογραφίες, και σκεφτόμαστε τα σχέδια που θέλουμε να κάνουμε για την ερχόμενη σεζόν. Τα ζωγραφίζουμε, κάνουμε διορθώσεις, και από την στιγμή που φτιάχνουμε τα σχέδια, στην συνέχεια η Μαρία ετοιμάζει τα πατρόν. Έχουμε ήδη πάρει τα υφάσματα, και ξεκινάμε να φτιάχνουμε τα δείγματα στο σπίτι.

Μαρία Καλιφατίδη: Ακόμα και πάνω στα δείγματα όταν τα φτιάχνουμε, κάνουμε διορθώσεις. Αν δούμε ότι κάτι δεν μα αρέσει, το αλλάζουμε.

Ελένη Καλιφατίδη: Αν η κολεξιόν περιλαμβάνει π.χ. 10 σχέδια, εμείς φτιάχνουμε δείγματα για όλα, τα φωτογραφίζουμε, και τα ανεβάζουμε σε Facebook και Instagram. Μέχρι τώρα δουλεύουμε με τα social media, καθώς δεν έχουμε ούτε e-shop, ούτε κάποιο φυσικό κατάστημα. Η παραγωγή μας γίνεται σταδιακά, ανάλογα με τις παραγγελίες. Δεν έχουμε, δηλαδή, κάποια μεγάλη ποσότητα stock που να περιμένει.

Βλέποντας το business κομμάτι, είναι άλλο να φτιάξει κάποιος μια digital επιχείρηση, και άλλο να φτιάξει ένα project σαν το δικό σας που έχει παραγωγή. Αυτό χρειάζεται κάποιο «απαγορευτικό» μπάτζετ; Εσείς δηλαδή είχατε… 1 εκατ. ευρώ στην άκρη και το επενδύσατε εκεί;

Ελένη Καλιφατίδη: Σίγουρα όχι. Και η αλήθεια είναι ότι εμείς κάποια έξοδα τα αποφύγαμε.

Μαρία Καλιφατίδη: Το καλό ήταν ότι εμείς είχαμε έτοιμες τις μηχανές και τον γενικότερο εξοπλισμό.  Επίσης, το ότι ξέρεις και ράβεις μόνος σου, γλυτώνεις από εκεί πολύ χρόνο και χρήμα.

Ελένη Καλιφατίδη: Αν πας να ξεκινήσεις εντελώς από το μηδέν, χρειάζεται ένα μπάτζετ. Αλλά όχι μεγάλο. Θες χρήματα για τα υφάσματα, ενώ ακόμα κι αν δεν αγοράσεις τον εξοπλισμό και επιλέξεις να συνεργαστείς με κάποια βιοτεχνία, πρέπει να πληρώσεις την εργασία. Εγώ πάντως ενθαρρύνω τους ανθρώπους που τους ενδιαφέρει κάτι τέτοιο, να το ξεκινήσουν. Μπορείς να αρχίσεις με μια μικρή παραγωγή και δεν χρειάζονται πολλά χρήματα για αυτό. Θέλει φυσικά να είσαι έτοιμος για αρκετή δουλειά.

Θα θέλατε κάποια στιγμή όλο αυτό να είναι μια full-time δουλειά για εσάς;

Ελένη Καλιφατίδη: Ναι, θα ήταν πολύ ωραίο κάποια στιγμή να βγάζουμε όλα τα χρήματα που χρειαζόμαστε για να ζήσουμε, από την συγκεκριμένη δουλειά η οποία μας αρέσει πάρα πολύ.

Μαρία Καλιφατίδη: Γενικότερα θα θέλαμε το brand μας να αναπτυχθεί στον μέγιστο βαθμό, να φτιάξουμε showroom και να έρχονται οι κοπέλες για να δουν από κοντά τα ρούχα μας.

Εσείς όπως είπατε, δεν έχετε φυσικά κατάστημα ή eshop. Οι περισσότεροι περιμένουν τις «τέλειες προϋποθέσεις» για να ξεκινήσουν κάτι. Εσείς πως ξεκινήσατε έτσι δυναμικά, χωρίς να έχετε τις προϋποθέσεις που συζητάμε;

Ελένη Καλιφατίδη: Αν περιμένεις να έρθουν οι «τέλειες προϋποθέσεις», δεν θα έρθουν ποτέ.

Ειδικά με την κατάσταση που έχουμε τώρα στην Ελλάδα, δεν μπορείς νε περιμένεις. Δηλαδή αν ήταν να κάθομαι, να περιμένω να έρθουν οι «τέλειες προϋποθέσεις», να έχω μαζέψει τα ιδανικά χρήματα, να βρω τον χώρο κλπ, δεν ξέρω πότε θα γινόταν. Θεωρώ ότι πρέπει να ξεκινάς ακόμα και από κάτι μικρό, και στην πορεία να κάνεις την προσπάθεια σου βήμα- βήμα. Εμείς σαν brand βασιστήκαμε στο Instagram και στο Facebook.

Μαρία Καλιφατίδη: Τώρα όσο προχωράμε θέλουμε να φτιάξουμε και ένα φυσικό κατάστημα όπως είπαμε. Αλλά βέβαια αυτό είναι το πιο δύσκολο και εκεί είναι που έρχονται και τα περισσότερα έξοδα.

Από ποιες περιοχές έχετε λάβει παραγγελίες;

Ελένη Καλιφατίδη: Πέρα από την Αττική, έχουμε στείλει ρούχα σε περιοχές όπως η Θεσσαλονίκη, η Καβάλα, οι Σέρρες, η Πάτρα και το Ναύπλιο. Παράλληλα τα ρούχα μας έχουν πάει σε νησιά, αφού  είναι και αρκετά καλοκαιρινά. Επίσης έχουμε και παραγγελίες από ΗΠΑ, Γαλλία και Κύπρο.

Μαρία Καλιφατίδη: Μας ζητάνε ρούχα και σε μαγαζιά, κυρίως σε νησιά. Εμείς ακόμα βέβαια δεν μπορούμε να κάνουμε κάποια τεράστια παραγωγή.

Καλά τα λέτε όλα αυτά, αλλά πόσο εύκολο είναι για έναν νέο επιχειρηματία να στέλνει παραγγελίες σε μακρινά μέρη; Πόσο μάλλον μέχρι τις ΗΠΑ και τη Γαλλία

Ελένη Καλιφατίδη: Πρακτικά, μπορείς να κάνεις αποστολές με οτιδήποτε, ακόμα και με το ταχυδρομείο. Εμείς όμως θέλαμε να γίνει πιο επαγγελματικά, και έτσι συνεργαζόμαστε με μια εταιρία ταχυμεταφορών. Με τα έξοδα αποστολή να επιβαρύνουν αποκλειστικά εμάς και όχι τον πελάτη. Γενικά προσπαθούμε να έχουμε καλές τιμές για τους πελάτες, ακόμα κι αν εμείς δεν βγάζουμε τεράστιο κέρδος. Στοχεύουμε μακροπρόθεσμα.

Έχετε μπει σε ένα πεδίο που έχει έντονο ανταγωνισμό, ακόμα και από μεγάλες αλυσίδες. Σε αυτό το κομμάτι πως μπορεί να κινηθεί ένας νέος επιχειρηματίας, για να ανταγωνιστεί π.χ. τα ZARA ή τα Bershka;

Ελένη Καλιφατίδη: Να ανταγωνιστείς αυτές τις εταιρίες είναι σχεδόν απίθανο. Αυτό που σκεφτήκαμε εμείς από την αρχή, είναι ότι για να επιβιώσει το brand μας πρέπει να είναι κάτι διαφορετικό. Να μην δίνεις αυτό που υπάρχει παντού. Όλες αυτές οι μεγάλες αλυσίδες, έχουν σχεδόν τα ίδια πράγματα. Πρέπει να δώσεις κάτι διαφορετικό, η ποιότητα να είναι πιο καλή, και οι τιμές να μην ξεφεύγουν πολύ προς τα επάνω. Είναι δύσκολο να επιβιώσεις, αλλά αν έχεις φαντασία και πλάνο μπορείς να τα καταφέρεις.

Μαρία Καλιφατίδη: Επίσης βλέπουμε ότι ο κόσμος εκτιμά τα χειροποίητα προϊόντα. Και θέλει να στηρίξει επιχειρήσεις που είναι ελληνικές. Υπάρχει μια στροφή προς τα εκεί.

Ποιο είναι το καλύτερο και ποιο το χειρότερο σχόλιο που έχετε ακούσει μέχρι σήμερα;

Ελένη Καλιφατίδη: Έντονα αρνητικά σχόλια δεν έχουμε ακούσει μέχρι τώρα. Φυσικά είμαστε ανοιχτές στο να δεχτούμε παρατηρήσεις ή προτάσεις από τον πελάτη. Άλλωστε τους ρωτάμε κιόλας κάθε φορά. Θυμάμαι την πρώτη παραγγελία που είχαμε στείλει, και ακούσαμε αρνητικά σχόλια από την πελάτισσα, λέγοντας ότι δεν της «κάθεται» καλά το ρούχο με απλά λόγια. Εμείς στεναχωρηθήκαμε τότε, και προσφερθήκαμε να την εξυπηρετήσουμε. Να μας το στείλει πίσω και να της δώσουμε άλλο. Τελικά μετά από μισή ημέρα μας ξανά καλείσαι και μας είπε ότι το έχει βάλει λάθος, και όλα ήταν καλά.

Μαρία Καλιφατίδη: Θετικά σχόλια ακούμε αρκετά. Μας εντυπωσίασε μια φορά, ένας άντρας από τις ΗΠΑ που είχε παραγγείλει ρούχο μας. Μια γούνα που ήθελε να την φορέσει ο ίδιος. Εμείς θεωρήσαμε ότι είναι γυναίκα, αλλά στο τέλος διαπιστώσαμε ότι είναι άντρας. Και μας είχε πει μάλιστα πολύ καλά σχόλια.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

10 − one =