αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι δύο Έλληνες που ακύρωσαν την τελευταία στιγμή… την μετανάστευση τους, έμειναν στην Ελλάδα και έφτιαξαν πετυχημένο brand ελαιολάδου

Οι δύο Έλληνες που ακύρωσαν την τελευταία στιγμή… την μετανάστευση τους, έμειναν στην Ελλάδα και έφτιαξαν πετυχημένο brand ελαιολάδου

Από το Μελίσσι Κορινθίας και με κοινό όραμα την ανάδειξη των εκλεκτών ελληνικών προϊόντων στην παγκόσμια αγορά, ο Πάνος και ο Θάνος Κλουτσινιώτης δημιούργησαν την Melissi&Co, μία εταιρεία που παράγει και διανέμει τρία υψηλής ποιότητας εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα και ένα γλυκό ξίδι με περγαμόντο με την επωνυμία Ladolea σε μοναδικά χειροποίητα κεραμικά αγγεία.

Ο 27χρονος Θάνος Κλουτσινιώτης, με σπουδές στα οικονομικά, και ο 29χρονος αδελφός του, Πάνος, χημικός μηχανικός με ειδίκευση στα τρόφιμα, ακύρωσαν το 2012 –κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή– ένα εισιτήριο χωρίς επιστροφή για μια χώρα της Δυτικής Ευρώπης. Αντί να αναζητήσουν την τύχη τους εκτός συνόρων και να γίνουν τμήμα της αλυσίδας αυτού που ονομάζουμε «brain drain» (διαρροή «εγκεφάλων» στο εξωτερικό), έβαλαν επαγγελματικό στοίχημα να δώσουν brand στο ελαιόλαδο της Κορινθίας, φτιάχνοντας ένα premium προϊόν με υψηλή προστιθέμενη αξία για τους παραγωγούς και για τους ίδιους.

http://www.womantoc.gr/content/articles/0/article_12321/inline/in__12321_5a3a6b854f49f.jpgΣήμερα, η εταιρεία τους, Melissi&Co, με το σήμα Ladolea, καταφέρνει να ανοίξει για το κορινθιακό ελαιόλαδο την αγορά της Σιγκαπούρης και ετοιμάζεται για το μεγάλο βήμα, αυτό της επέκτασης στις ΗΠΑ. Οι έξι κωδικοί εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου –εκτός από την ελληνική αγορά– είναι ήδη παρόντες σε delicatessen, αλυσίδες ξενοδοχείων, concept stores και βραβευμένα με αστέρια Michelin εστιατόρια σε Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία, Ισπανία, Λουξεμβούργο και Σουηδία. Τον χρυσό της κορινθιακής γης γεύονται εξάλλου απαιτητικοί καταναλωτές στην Αυστραλία, τη μακρινή Νέα Ζηλανδία και την Ταϊβάν.

«Κάνοντας ολιγοήμερες διακοπές στο Μελίσσι, σε μια περίοδο που βρισκόμασταν με το ένα πόδι στην Ελλάδα και με το άλλο εκτός, πέσαμε στη συλλογή ελαιοκάρπου. Ο Πάνος επέμενε στην ιδέα να δούμε πώς μπορούμε να συνδέσουμε την επαγγελματική μας τύχη με αυτό το εξαιρετικό προϊόν», λέει ο Θάνος Κλουτσινιώτης.

Με επενδυτές τους γονείς τους και αρχικό κεφάλαιο 30.000 ευρώ, ο Θάνος και ο Πάνος ξεκίνησαν έναν μαραθώνιο επαφών με τους παραγωγούς της περιοχής, με ειδικούς επιστήμονες του κλάδου της υγείας και γευσιγνώστες. Η ποιότητα του τελικού προϊόντος, η τεχνογνωσία σε επίπεδο καλλιεργητικών μεθόδων, οι εξαντλητικές δοκιμές σε όλα τα στάδια της ελαιοποίησης, πάντα σε συνεργασία με τους παραγωγούς, ήταν το θεμέλιο, στο οποίο οικοδόμησαν το brand Ladolea.

Αυτό που έκανε, ωστόσο, τη διαφορά, φέρνοντας και την πρώτη παραγγελία από το εξωτερικό και, μάλιστα, από την άκρως ανταγωνιστική αγορά της Ισπανίας, ήταν η συσκευασία του ελαιολάδου. Άλλωστε, για τη συσκευασία τους τα προϊόντα της Melissi&Co έχουν σαρώσει διεθνή βραβεία ανά τον κόσμο, από τη «Μέκκα» του μοντερνισμού στο φαγητό, τη Νέα Υόρκη, μέχρι το Τόκιο. «Θέλαμε να αποτυπώσουμε τη στιβαρή εικόνα της Ελλάδας με μια πιο σύγχρονη υπογραφή. Την ιδέα μας την έδωσε το Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου και, πιο συγκεκριμένα, ο αρύβαλλος: το σκεύος όπου έβαζαν το ελαιόλαδο με το οποίο άλειφαν το σώμα τους οι αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων», σημειώνει ο ιδρυτής της Melissi&Co για τη συσκευασία.

Υπό την καθοδήγηση των αδελφών Κλουτσινιώτη, αγγειοπλάστες δημιούργησαν μια σύγχρονη εκδοχή του αρύβαλλου, χειροποίητα κεραμικά αγγεία, τα οποία φιλοξένησαν το εξαιρετικό προϊόν, αποτελώντας, σε συνδυασμό με την ποιότητα, το διαβατήριο για τις αγορές του κόσμου.

«Μέχρι πολύ πρόσφατα ήμασταν όλοι βολεμένοι. Δεν είχαμε ανάγκη να μάθουμε. Σήμερα, που όλο αυτό καταρρέει, είναι η ώρα να δώσουμε τις δικές μας απαντήσεις», καταλήγει ο Θάνος Κλουτσινιώτης.

Πηγή: Womantoc.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 − 6 =