αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΟι «βασιλιάδες» του ίντερνετ: Σε Facebook και Google το 50% της παγκόσμιας διαφήμισης στο διαδίκτυο

Οι «βασιλιάδες» του ίντερνετ: Σε Facebook και Google το 50% της παγκόσμιας διαφήμισης στο διαδίκτυο

Αποτυχημένες κρίνονται μέχρι στιγμής οι προσπάθειες μεγάλων εταιρειών, όπως οι Amazon, Snapchat, Verizon Communications και AT&T, να σπάσουν το ολογοπώλιο της διαφημιστικής ψηφιακής αγοράς που κατέχουν οι κολοσσοί υψηλής τεχνολογίας Google και Facebook. Κάτι τέτοιο φαίνεται ιδιαίτερα περίπλοκο καθώς η παρουσία των δύο κολοσσών στην παγκόσμια ψηφιακή αγορά είναι ισχυρότατη.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι δύο εταιρείες ελέγχουν τουλάχιστον το 50% της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς. Μάλιστα, το 2016, τα έσοδα που κατεγράφησαν από το σύνολο της ψηφιακής αγοράς στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά σχεδόν 12 δισ. δολ., με τις δύο εταιρείες να εισπράττουν συνολικά τουλάχιστον το 77% της διαφημιστικής πίτας. Ωστόσο, η Ε.Ε. κατηγορεί την Google για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης που κατέχει στη διαδικτυακή αγορά αναζήτησης και ετοιμάζεται να της επιβάλει τις επόμενες εβδομάδες πρόστιμο που θα υπερβεί ενδεχομένως το 1 δισ. ευρώ. Αρκετοί διαφημιστές έχουν εκφράσει την ελπίδα για την ανάδειξη ενός τρίτου παίκτη, ο οποίος θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό της ψηφιακής διαφήμισης και θα συμβάλει στη διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, στρέφουν το ενδιαφέρον τους στις δυνατότητες που παρέχει η Amazon, καθώς πέρα από τις λιανικές πωλήσεις, η εταιρεία έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της σε άλλα πεδία όπως τo streaming video και η τεχνητή νοημοσύνη.

Σύμφωνα με το Emarketer, η Amazon θα μπορούσε να έχει έσοδα ύψους 1,81 δισ. ευρώ από την ψηφιακή αγορά διαφήμισης για το 2017, ποσό που δεν μπορεί εύκολα να συγκριθεί με τα έσοδα ύψους 74 δισ. ευρώ που εισέπραξε η Google. Αλλη μία εταιρεία που θα μπορούσε να σπάσει το δίπολο είναι η Snapchat, η οποία έχει κατορθώσει να κατακτήσει το νεανικό κοινό έχοντας προσελκύσει σε διάστημα πεντέμισι χρόνων 166 εκατομμύρια χρήστες. Σε περίπτωση που ο χρήστης χρησιμοποιήσει την εφαρμογή για διάστημα που ξεπερνά τα 30 λεπτά, η εταιρεία θα αποτελέσει «στόχο» πολλών διαφημιστών και ίσως κατορθώσει να λάβει μερος από τα έσοδα της διαφημιστικής πίτας. Ωστόσο, στη Βόρεια Αμερική το μέσο εισόδημα της εταιρείας ανά χρήστη ανέρχεται στα 1,81 δολ. έναντι 16,56 δολ. που αντιστοιχεί για τη Facebook. Αλλες εταιρείες που θα μπορούσαν να εκτοπίσουν τους δύο κολοσσούς από την πρώτη θέση στο πεδίο της ψηφιακής διαφημιστικής αγοράς είναι οι τηλεπικοινωνιακές Verizon Communications και AT&T. Πάντως, οι δύο κολοσσοί έχουν εξαρχής βρει τη μυστική συνταγή: Google και Facebook έχουν την οικονομική δυνατότητα να δημιουργήσουν ειδικές ομάδες οι οποίες θα συνεργάζονται άμεσα με τους εμπόρους χωρίς τη «διαμεσολάβηση» των διαφημιστών.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

18 − thirteen =