αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΜπορούν οι νέοι να επιστρέψουν στη γεωργία; Η Agrifarm έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο

Μπορούν οι νέοι να επιστρέψουν στη γεωργία; Η Agrifarm έχει ένα φιλόδοξο σχέδιο

Πόσοι, άραγε, από τους νέους στην Ελλάδα της τεράστιας ανεργίας, θα επέστρεφαν στον πρωτογενή τομέα; Είναι ένα ερώτημα που έχει τεθεί πολλές φορές, με τις απαντήσεις να ποικίλουν. Αν θέλουμε να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, θα πρέπει να πούμε ότι στην εποχή μας οι περισσότεροι νέοι μάλλον στρέφονται σε άλλου είδους εργασίες, και όχι σε αυτές που έχουν να κάνουν με τη Γη.

Κάπου εδώ, έρχεται η Agrifam, που θέλει να αλλάξει να δεδομένα. Μια καινοτόμα συνεργατική μορφή παραγωγής και εμπορίας αγροτικών προϊόντων, που με το σλόγκαν «Refarming Greece» θέλει να ωθήσει τους νέους να επιστρέψουν στη Γη. Μάλιστα, η Agrifarm είναι μια από τις startups που θα συμμετάσχουν στον ελληνικό τελικό του διαγωνισμού Chivas- The Venture, που θα γίνει σε λίγες ημέρες.

Πως όμως θα κάνει τους νέους να ασχοληθούν με τη γεωργία; Ποια είναι η εικόνα που καταγράφει μέχρι τώρα, αλλά και ποια είναι τα ελληνικά προϊόντα που μπορούν να πρωταγωνιστήσουν σε ξένες αγορές; Ο ιδρυτής της Agrifarm, Δημήτρης Γκρεμυλογιάννης, μιλά στο It’s Possible.

Πως προήλθε η ιδέα για την Agrifarm;

Ως τέταρτης γενιάς ο ίδιος μιας οικογένειας που ασχολείται με τον πρωτογενή τομέα στην Κεντρική Ελλάδα για αρκετές δεκαετίες, η ιδέα υπήρχε πάντα. Έπειτα, σε πολλά ταξίδια στο εξωτερικό, έβλεπα ότι τα ελληνικά προϊόντα ενώ υπερείχαν σε ποιότητα, δεν είχαν την ανάλογη θέση στις διεθνείς αγορές.

Η πρώτη παρουσίαση της AGRIFARM έγινε στα τέλη του 2013 σε διεθνή διαγωνισμό επιχειρηματικότητας, όπου το καινοτόμο project μας «FamilyFarm» για τη συνολική διαχείριση του πρωτογενούς τομέα κέρδισε το πρώτο βραβείο. Το Φεβρουάριο του 2014 ξεκίνησε τη δραστηριότητά της ως εταιρεία.

Με ποιον ακριβώς τρόπο λειτουργεί;

Αποτελεί μια καινοτόμα συνεργατική μορφή παραγωγής και εμπορίας αγροτικών προϊόντων και συνολικής διαχείρισης του πρωτογενούς τομέα, μέσω μιας προσέγγισης που αποκαλούμε «RefarmingGreece». Είναι μια δικιά μας πρωτοβουλία που στοχεύει στη βελτιστοποίηση της παραγωγής μέσω όλων των εμπλεκόμενων φορέων, παραγωγοί-επιστημονικοί φορείς-καταναλωτές.

Με τους παραγωγούς που συνεργαζόμαστε (μέσος όρος ηλικίας 30 ετών)τους παρέχουμε τα μέσα για την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους (π.χ. μείωση κόστους παραγωγής)και με το δικό μας brand τα πουλούμε στις διεθνείς αγορές. Έτσι καταφέρνουμε να τους πληρώνουμε σε λιγότερο από 30ημέρες και να χτίζουμε ισχυρές συνέργειες.

Όπως έχετε πει, στόχος σας είναι η επιστροφή των νέων στην επαρχία και η ενασχόληση τους με την γη. Βάσει της εικόνας που έχετε, θεωρείτε ότι υπάρχουν νέοι στη Ελλάδα που να είναι πρόθυμοι να κάνουν κάτι τέτοιο;

Η ενασχόληση των νέων με τη γη και η κοινωνική ανασύσταση της επαρχίας για εμάς αποτελεί την αιχμή του δόρατος στο όραμα που έχουμε για τον πρωτογενή τομέα στη χώρα μας. Ιδίως εάν λάβει κάποιος υπ’ όψη τη γήρανση του αγροτικού πληθυσμού, τη φυγή των νέων στο εξωτερικό και τα πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας.

Ναι, υπάρχουν και μπορούν να το κάνουν με νέα μέσα, με διαφορετικές αντιλήψεις για τη γη και σίγουρα με σχέσεις συνεργασίας.

Ιδρύσατε την Agrifarmτο 2014. Ποιες είναι οι δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει μέχρι σήμερα;

Κάθε εγχείρημα έχει πάντοτε δυσκολίες στα πρώτα βήματα. Οι δυσκολίες έχουν κυρίως να κάνουν με το κυκεώνα της γραφειοκρατίας και την εχθρική αντιμετώπιση της επιχειρηματικότητας. Φανταστείτε ότι μια startup εταιρεία φέρνει πλούτο στη χώρα από εξαγωγές, εν μέσω capital control, και συναντά γραφειοκρατικά προσκόμματα που θα πρέπει να δαπανήσεις μέρες ή και εβδομάδες από το χρόνο που δεν έχεις για να επιλυθούν!

Το δεύτερο έχει να κάνει με τη κουλτούρα συνεργασίας που δεν έχουμε. Οι καιροί όμως το επιβάλλουν και νομίζω ότι κάτι αλλάζει προς το καλύτερο.

Τα προϊόντα που παράγετε προωθούνται επίσης σε διεθνείς αγορές. Κατά τη γνώμη σας μπορούν τα ελληνικά προϊόντα να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε άλλες χώρες;

Τα προϊόντα μας προωθούνται κυρίως στις διεθνείς αγορές, με ένα ποσοστό στο 94% επί των συνολικών μας πωλήσεων. Τα ελληνικά προϊόντα έχουν πρόκριμα λόγω του μοναδικού μικροκλίματος και της βιοποικιλότητας που διαθέτουμε και με σωστές οικονομίες κλίμακας μπορούν να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Αν σας έλεγαν να επιλέξετε το TOP-5 των ελληνικών προϊόντων που μπορούν να έχουν την καλύτερη πορεία στο εξωτερικό, ποια θα επιλέγατε;

Οι ποικιλία είναι τεράστια που διαθέτουμε στην Ελλάδα. Ωστόσο, το ελληνικό γιαούρτι και τα τυριά από μικρούς παραγωγούς, τα αποξηραμένα σύκα, οι ελληνικές ποικιλίες οσπρίων-ρυζιού με διαφοροποιητικά χαρακτηριστικά και προφανώς το ελαιόλαδο και οι ελιές αποτελούν παραδοσιακές αξίες.

Ποια είναι τα επιχειρηματικά σχέδια σας για το προσεχές μέλλον;

Η επέκτασή μας στις αγορές της Βόρειας Ευρώπης με νέα σειρά προϊόντων και η διεύρυνση της συνεργασίας μας με περισσότερους παραγωγούς μέσω του Refarming είναι στα άμεσα σχέδιά μας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 + 3 =