αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜια ιδιαίτερη τακτική: Γιατί κάθε meeting στην Amazon έχει 1 κενή καρέκλα

Μια ιδιαίτερη τακτική: Γιατί κάθε meeting στην Amazon έχει 1 κενή καρέκλα

Αρκετοί από εσάς, ίσως είχατε δει το βίντεο που δημοσιεύσαμε, το οποίο ήταν από τηλεοπτική εκπομπή του 1999, και είχε πρωταγωνιστή στον Jeff Bezos. Η κάμερα της εκπομπής «60 Minutes», είχε επισκεφτεί τα τότε γραφεία της Amazon. Και συνάντησε τον νεαρό Bezos να εργάζεται μέσα σε ένα μικρό δωματιάκι. Μάλιστα, είχε για γραφείο μια πόρτα… με 4 πόδια. Μάλιστα, βλέποντας το, ο δημοσιογράφος είπε στον Bezos ότι θα μπορούσε σίγουρα να αγοράσει… κάτι καλύτερο για να εργαστεί.

«Ξοδεύω χρήματα μόνο σε πράγματα που έχουν σημασία για τους πελάτες», απάντησε ο Jeff Bezos.

Και όντως έτσι ήταν. Ο Mr Amazon έβαζε πάντα πρώτους του πελάτες. Δεν είναι τυχαία μια ακόμα τακτική, την οποία ακολουθεί μέχρι σήμερα. Έχει να κάνει με τα meetings της εταιρίας. Σε κάθε ένα από αυτά λοιπόν, μπορεί να συμμετέχουν 4, 5 ή 15 άτομα, ωστόσο ένα είναι σίγουρο: Υπάρχει πάντα μια κενή θέση.

Σε τι μπορεί να χρησιμεύει μια κενή καρέκλα; Όπως εξηγεί το inc.com, η θέση αυτή είναι κενή γιατί εκεί κάθεται… ο πελάτης. Έστω και συμβολικά. Φυσικά, δεν είναι εύκολο οι πελάτες να μπουν στα εταιρικά meetings. Για αυτό τον λόγο ο Jeff Bezos έχει καθιερώσει αυτή την περίεργη τακτική, έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να έχουν μια οπτική επαφή με τον «πελάτη». Και να θυμούνται πως ότι αποφασίζεται μέσα σε μια σύσκεψη, πρέπει να έχει ως επίκεντρο αυτόν.

Ο κανόνας με τις δύο πίτσες

Δεν είναι όμως η μόνη περίεργη τακτική που έχει ο Bezos στα meetings. Εφαρμόζει επίσης τον «κανόνα με τις δύο πίτσες», όπως συνηθίζει να λέει. Παρόλο που το συγκεκριμένο σενάριο δεν περιλαμβάνει… πίτσες στο δωμάτιο, είναι ικανό για να τον βοηθήσει στην καθημερινότητα του. Με απλά λόγια, ο ίδιος δεν διοργανώνει meetings ή δεν πάει εκεί, αν «δύο πίτσες» δεν μπορούν να ταΐσουν όλους τους παρευρισκόμενους. Όσο περισσότεροι είναι στο δωμάτιο, τόσο λιγότερο παραγωγικό θα είναι το meeting, όπως εκτιμά ο Bezos. Θέλει λίγες συναντήσεις και μικρές ομάδες να συμμετέχουν σε αυτά.

Δεν είναι τυχαίο, ότι έρευνες έχουν δείξει πως τα λιγότερα meetings μπορούν να αυξήσουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων. Αφού σε πολλές περιπτώσεις, οι συναντήσεις είναι χάσιμο χρόνο και δεν υπάρχει κάποιο όφελος

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × four =