αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΜε ποιους τρόπους λένε «όχι» στην επιπλέον δουλειά οι πετυχημένοι άνθρωποι

Με ποιους τρόπους λένε «όχι» στην επιπλέον δουλειά οι πετυχημένοι άνθρωποι

Σίγουρα έχει τύχει στους περισσότερους. Ενώ οι αρμοδιότητες σου στην δουλειά είναι συγκεκριμένες, να έρχεται κάθε τόσο ο εργοδότης ή οι συνεργάτες και να σου δίνουν… επιπλέον δουλειά. Το ακόμα καλύτερο; Να σου «φορτώνουν» επιπλέον δουλειά λίγο πριν αποχωρήσεις για το σπίτι.

Αυτό το ζήτημα αναλύει το Fastcompany.com. Και εξηγεί πως οι επιτυχημένοι άνθρωποι λένε «όχι» στην επιπλέον εργασία, χωρίς να έχουν «απώλειες». Αρχικά μάλλον πρέπει να δούμε τους λόγους που ένας εργαζόμενος δεν μπορεί να λάβει παραπάνω επαγγελματικά «βάρη» από όσα προβλέπονται. Μπορεί το πρόγραμμα του να είναι πλήρες, να είναι ο ίδιος κουρασμένος από τη συνεχή εργασία, ίσως να επηρεάζει την ισορροπία επαγγελματικής- προσωπικής ζωής ή μπορεί η επιπλέον δουλειά να επηρεάζει αρνητικά της αρχικές αρμοδιότητες του.

Χρειάζεται όμως ψυχραιμία. Παρακάτω ακολουθούν τρία συγκεκριμένα tips, με τα οποία μπορείτε να πείτε «όχι», και όντως να πετύχετε τον στόχο σας.

1–Μίλα με «εγώ» και όχι «εμείς» ή «εσείς»: Αν έχεις αποφασίσει να αρνηθείς την περισσότερη δουλειά, πρέπει να είσαι σίγουρα για τα κίνητρα σου, αλλά και να έχεις εμπιστοσύνη στον εαυτό σου. Είναι μια στιγμή σημαντική για εσένα, οπότε πρέπει να μιλάς με «εγώ». Επίσης, δεν εκπροσωπείς όλους τους εργαζομένους. Απέφυγε αιχμηρές εκφράσεις όπως «Με ρωτάτε πάντα την τελευταία στιγμή». Μπορείς να πεις κάτι του στιλ: «Είμαι χαρούμενος που μου δίνετε αυτή την ευκαιρία, όμως δεν είμαι σε θέση να ανταποκριθώ τη συγκεκριμένη στιγμή».

2– Να είσαι σαφής και ειλικρινής: Το να δημιουργήσεις ψεύτικους λόγους για τους οποίους δεν θες να αναλάβεις την δουλειά, δεν είναι μια καλή ιδέα. Ίσως να μην μπορέσεις να φανείς πιστικός και η επιλογή να σου γυρίσει μπούμερανγκ. Είναι καλύτερο να είσαι ειλικρινής. Επίσης, μην αποφεύγεις να μιλήσεις στον εργοδότη ή τον συνεργάτη σου για αυτό το ζήτημα. Κάνε άμεσα μια συνάντηση και ξεκαθάρισε τα πράγματα.

3– Ακολούθησε τον χρυσό κανόνα: Αντιμετώπισε τους άλλους, όπως θες να αντιμετωπίζουν εσένα. Σκεφτείτε ότι ένα «όχι» είναι πάντα σκληρό. Το ίδιο μπορεί να ισχύει και για το αφεντικό σας. Να είστε προσεκτικοί στο πως θα το πείτε και να έχετε πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού, ότι η άλλη πλευρά μπορεί αν μη συμφωνήσει μαζί σας. Αν παρέχετε μια καλή εξήγηση και είστε σοβαροί, τότε μπορείτε ως ένα βαθμό να καθορίσετε την απόφαση του εργοδότη σας. Και μη ξεχνάτε να παραμείνετε σταθεροί στην απόφαση σας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 + four =