αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΚρητικός: Πως μια ελληνική αλυσίδα πέτυχε υπερτριπλασιασμό τζίρου, δικτύου και γεωγραφικής θέσης μέσα στην κρίση

Κρητικός: Πως μια ελληνική αλυσίδα πέτυχε υπερτριπλασιασμό τζίρου, δικτύου και γεωγραφικής θέσης μέσα στην κρίση

Υπερτριπλασιασμό τζίρου, δικτύου και γεωγραφικής θέσης, πέτυχε εν μέσω κρίσης η αλυσίδα ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, η οποία εκμεταλλευόμενη και την κατάρρευση της αλυσίδας Μαρινόπουλος βρήκε χώρο, σε μια αγορά η οποία από το ξέσπασμα της κρίσης βρέθηκε σε αρνητικό έδαφος.

Η αλυσίδα, η οποία ξεκίνησε από την Αίγινα με τη σημερινή της νομική μορφή το 1996, την τελευταία πενταετία μέσα κυρίως από εξαγορές τοπικών αλυσίδων και δευτερευόντως μέσα από την οργανική ανάπτυξη του δικτύου της έχει καταφέρει πλέον να έχει παρουσία σε 20 νομούς της χώρας και δίκτυο 293 καταστημάτων (σ.σ. εταιρικά και μέσω franchise), στα οποία περιλαμβάνονται και τα 100 καταστήματα του δικτύου της θυγατρικής της CRM – ΑΡΙΑΔΝΗ στην Κρήτη.

Πιο πρόσφατη εξαγορά αυτή της αλυσίδας σούπερ μάρκετ «ΜΕΡΙΜΝΑ” η οποία δραστηριοποιείται στον Νομό Αττικής με 11 καταστήματα και συγκεκριμένα στις περιοχές Αγίου Δημητρίου, Αλίμου, Βύρωνα, Άνω Γλυφάδας, Ηλιούπολης, Νέας Σμύρνης, Καλλιθέας, Περιστερίου και Ταύρου.

Της συγκεκριμένης εξαγοράς είχε προηγηθεί η είσοδός της στο μετοχικό κεφάλαιο της αλυσίδας «ΥΠΕΡ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗ”, στις αρχές του 2017, η οποία δραστηριοποιείται στους Νομούς Καστοριάς, Κοζάνης, Φλώρινας και Γρεβενών, μέσω 40 σημείων λιανικής πώλησης. Ενώ το περασμένο Καλοκαίρι απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών της αλυσίδας CRM – ΑΡΙΑΔΝΗ στην Κρήτη.

Επιπλέον, εφέτος, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ έχει ήδη ανοίξει 14 νέα καταστήματα, συνεχίζοντας την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου των 20 τουλάχιστον νέων καταστημάτων εντός του έτους.

Επόμενος στόχος της αλυσίδας από την Αίγινα που έχει μπει σφήνα στην αγορά και δημιουργεί ανάχωμα στους μεγάλους οι οποίοι επιδιώκουν να «κλέψουν” τζίρο και μερίδιο από τη μικρή και μεσαία λιανική, είναι η επέκταση σε Ήπειρο, Θεσσαλονίκη και Δυτική Πελοπόννησο.

Σε ό,τι αφορά τη στόχευση του ομίλου σε επίπεδο τζίρου, η διοίκησή του εκτιμά ότι εφέτος αυτός θα ανέλθει στα 326 εκατ. ευρώ και στα 360 εκατ. ευρώ το 2019, από 105 εκατ. ευρώ που ήταν το 2012 και 230 εκατ. ευρώ που ήταν το 2017. Τα υψηλά διψήφια ποσοστά αύξησης που καταγράφει τα τελευταία χρόνια η αλυσίδα (σ.σ. πέρυσι ο τζίρος της ενισχύθηκε κατά 28% σε σχέση με το 2016), οφείλονται κυρίως στον τζίρο που «αγοράζει” από τις αλυσίδες που αποκτά. Επεκτατική πολιτική την οποία όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς θα συνεχίσει και στο μέλλον για να στηρίξει την ανάπτυξη άνω του 40% που προβλέπει ότι θα εμφανίσει εφέτος ο τζίρος της σε σχέση με το 2017. Το ερώτημα της αγοράς είναι αν η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, θα μπορέσει να «κουμαντάρει” ένα τόσο διευρυμένο δίκτυο το οποίο εκτείνεται σε διάφορα σημεία της χώρας ή αν θα χρειασθεί να ρίξει ζεστό χρήμα για να ενισχύσει τα κέντρα διανομής της, το IT της και το κομμάτι των προσφορών για να «κοντράρει” στα ίσια τους μεγάλους του κλάδου.

Η ιστορία της Κρητικός ξεκίνησε το 1948 όταν ο Ανδρέας Κρητικός ίδρυσε το πρώτο του κατάστημα στην Αίγινα. Οι διάδοχοί του Άγγελος, Νεκτάριος, Δημήτρης Κρητικός, (εξού και η επωνυμία ΑΝΕΔΗΚ από τα αρχικά των ονομάτων τους), δημιούργησαν το πρώτο τους μεγάλο κατάστημα στην Αίγινα το 1983, ενώ 13 χρόνια μετά ίδρυσαν την ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ. Χρειάσθηκαν επτά χρόνια για να κάνει η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ το μεγάλο βήμα και να επεκταθεί εκτός Αίγινας. Αυτό έγινε το 2000 όταν η αλυσίδα ξεπέρασε τα όρια της Αίγινας και επεκτάθηκε στον Αργοσαρωνικό με 5 καταστήματα. Το 2007 ιδρύεται το 1ο κέντρο διανομής και αποθήκευσης στη Μαγούλα με σκοπό να εξυπηρετήσει την ανάπτυξη αλλά και την επέκταση της αλυσίδας σε νέες περιοχές. Τα αμέσως επόμενα χρόνια, η ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, με εξαγορές και δημιουργία νέων καταστημάτων, επεκτάθηκε σε Κορινθία, Αργολίδα αλλά και στην Εύβοια. Η ανάπτυξη συνεχίστηκε στην Αττική προσφέροντας επιπλέον ένα νέο μοντέλο συνεργασίας Franchise με την επωνυμία ΚΡΗΤΙΚΟΣ ΤΟP MARKET.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen − five =