αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚλειστά τις Κυριακές; Οι Έλληνες δεν πτοούνται, ψωνίζουν online και μάλιστα από ξένα brands

Κλειστά τις Κυριακές; Οι Έλληνες δεν πτοούνται, ψωνίζουν online και μάλιστα από ξένα brands




Την ώρα που η ελληνική οικονομία αδυνατεί να οριοθετήσει ή να αποδεχθεί το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων τις Κυριακές, πολύ κοντά μας το «μαγαζί» είναι μονίμως ανοιχτό και προσφέρει ανεξάντλητη γκάμα προϊόντων σε τιμές συχνά ανταγωνιστικότερες.

Ειδικότερα στην αγορά της ένδυσης και υπόδησης, η οποία έχει υποστεί καθίζηση κατά 39,3% σε αξία από το 2009 έως το 2016 σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το online κανάλι αγορών και το e-shopping αποκτά δυναμική που ανταγωνίζεται ευθέως πλέον την ελληνική παραδοσιακή λιανική αγορά, 24 ώρες το 24ωρο και 7 ημέρες την εβδομάδα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το μέγεθος της εγχώριας αγοράς αλυσίδων ένδυσης (δεν συμπεριλαμβάνονται τα μεμονωμένα καταστήματα, τα οποία υπολογίζεται ότι αθροιστικά πραγματοποιούν αντίστοιχο τζίρο) ανήλθε σε 1,150 δισ. ευρώ το 2016, με Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) την περίοδο 2013-2016 στο 3,1% (στοιχεία: ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων).

Την ίδια χρονιά, εκτιμάται ότι ο τζίρος του τομέα ένδυσης και υπόδησης μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων άγγιξε τα 350 εκατ. ευρώ, δηλαδή πάνω από 30% του τζίρου των οργανωμένων αλυσίδων ένδυσης.

Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία από το Ecommerce Europe, το 2014 οι Έλληνες ξόδεψαν για αγορές ενδυμάτων μέσω διαδικτύου 191 εκατ. ευρώ και για είδη υπόδησης 51,5 εκατ. ευρώ. Οι εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς κάνουν λόγο για αύξηση αυτών των ποσών κατά 40% στη διετία 2015-2016, διάστημα που η διείσδυση των online αγορών έχει ενισχυθεί στην Ελλάδα, οπότε η εκτίμηση για τζίρο 350 εκατ. ευρώ θεωρείται ασφαλής.

Το ενδιαφέρον στοιχείο ωστόσο που προκύπτει από τη διάρθρωση αυτών των πωλήσεων είναι πως υφίσταται ένα ακόμη «παράθυρο» ανταγωνισμού και εισαγωγών προϊόντων. Σύμφωνα με την εκτίμηση της Convert Group, εταιρίας Συμβούλων στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, το 80% των πωλήσεων αυτών αφορούν διεθνή ηλεκτρονικά καταστήματα. Έτσι, ακόμη και χωρίς υποδομές στην ελληνική αγορά, online καταστήματα ένδυσης και υπόδησης όπως το www.asos.com ή τα πιο πολυτελή www.net-a-porter.com, www.mytheresa.com, www.matchesfashion.com κ.α. έχουν αποκτήσει πρόσβαση στον Έλληνα καταναλωτή, αποδεικνύοντας πως τα σύνορα, οι υπερυθμίσεις και οι προστατευτισμοί δεν έχουν μεγάλη σημασία στην εποχή της ψηφιακής οικονομίας.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό πως τα e-shops μεγάλων διεθνών αλυσίδων όπως του ομίλου Inditex (Zara, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Pull&Bear), του ομίλου H&M και του ομίλου Mango πραγματοποιούν πωλήσεις στην ελληνική αγορά που δεν ενοποιούνται στις υπάρχουσες ελληνικές θυγατρικές (ή στους Έλληνες αντιπροσώπους στην περίπτωση της Mango), αλλά εισφέρονται απευθείας στον μητρικό εκάστοτε όμιλο. Σημειώνεται πως πρόκειται για μια πάγια πρακτική που εφαρμόζεται σε όλες τις αγορές όπου οι εν λόγω όμιλοι διαθέτουν online παρουσία και δεν αφορά μόνο στην ελληνική αγορά.

Πηγή: Euro2day.gr


ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × two =