αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΚαταναλωτές τα «ρίχνουν» σε Facebook, Twitter και Google+ για παραπλανητικά μηνύματα στις πλατφόρμες

Καταναλωτές τα «ρίχνουν» σε Facebook, Twitter και Google+ για παραπλανητικά μηνύματα στις πλατφόρμες

«Κερδίστε ένα κινητό με ένα ευρώ!». Πόσες φορές δεν έχετε δει αυτό το μήνυμα στον υπολογιστή σας, συνοδευόμενο από «οδηγίες» που πρέπει να ακολουθήσετε διακινδυνεύοντας να βρεθείτε δεσμευμένοι με κρυφούς όρους μακροχρόνιας εγγραφής για εκατοντάδες ευρώ ετησίως. Ζητούνται μέτρα από Facebook, Twitter και Google+ για την προστασία των καταναλωτών, καθώς πληθαίνουν οι καταγγελίες που δέχονται οι οργανώσεις προστασίας των καταναλωτών της Ε.Ε. και τις ενημερώνουν ότι έπεσαν θύματα απάτης ή παραπλάνησης.

Όπως σημειώνει η Καθημερινή, οι καταγγελίες γίνονται εις βάρος των τριών κολοσσών του Ιντερνετ για απάτη ή παραπλάνηση κατά τη χρήση των ιστοτόπων μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή για όρους χρήσης που δεν σέβονται το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Οι εταιρείες καλούνται να οριστικοποιήσουν τα λεπτομερή μέτρα σχετικά με τον τρόπο συμμόρφωσης με το κανονιστικό πλαίσιο της Ε.Ε. Οι προτάσεις αυτές θα εξεταστούν από την Επιτροπή και τις Αρχές των καταναλωτών. Οι εταιρείες συμφώνησαν να προτείνουν αλλαγές στους αθέμιτους όρους και στις προϋποθέσεις χρήσης και στην αντιμετώπιση περιπτώσεων απάτης και παραπλάνησης των καταναλωτών κατά τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Οι όροι χρήσης των πλατφορμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να είναι σύμφωνοι με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους καταναλωτές. Δηλαδή, να μη στερούν από τους καταναλωτές το δικαίωμα προσφυγής σε δικαστήριο στο κράτος-μέλος της διαμονής τους, ούτε να απαιτούν από τους καταναλωτές να παραιτηθούν από δικαιώματα αναγκαστικού δικαίου, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης από μια διαδικτυακή αγορά.

Επιπλέον, οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να αφαιρούν από τους ιστοτόπους τους κάθε πρακτική απάτης και παραπλάνησης που θα μπορούσε να μπερδέψει τους καταναλωτές και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών πρέπει να διαθέτουν έναν άμεσο και τυποποιημένο δίαυλο επικοινωνίας για την αναφορά τέτοιου είδους παραβάσεων στους φορείς εκμετάλλευσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Αντίστοιχη λειτουργία θα μπορούσε να υπάρχει στην ελληνική τηλεόραση που κατακλύζεται από τις εκπομπές telemarketing με… απίθανα προς πώληση προϊόντα. Το ΕΣΡ θα μπορούσε σε συνεργασία με τις Αρχές των καταναλωτών να ελέγξει για πρώτη φορά την άγνωστη αυτή περιοχή.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nine − six =