αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΚάθε σανδάλι και ένα όνομα ελληνικού νησιού: Ο Αλέξης Μαντάς μιλά στο It’s Possible για το δικό του επιχειρηματικό story

Κάθε σανδάλι και ένα όνομα ελληνικού νησιού: Ο Αλέξης Μαντάς μιλά στο It’s Possible για το δικό του επιχειρηματικό story

Μπορεί να σπούδασε στο τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς και στο τμήμα σκηνοθεσίας κινηματογράφου του New York College της Αθήνας, όμως η συνέχεια για τον Αλέξη Μαντά ήταν ανατρεπτική. Αφού, παρά την κρίση, ξεκίνησε το δικό του brand με σανδάλια. Με το ιδιαίτερο όνομα KYMA. «Η οικονομική κρίση σίγουρα δεν ευνοεί νέες επιχειρηματικές κινήσεις, αλλά προκαλεί ένα αίσθημα αντίδρασης και πείσμα για δημιουργία», λέει χαρακτηριστικά.

Και τα αποτελέσματα μάλλον τον δικαιώνουν, αφού τα σανδάλια του έχουν φτάσει σε χώρες όπως η Ιαπωνία, η Αυστραλία και η Μαλαισία. Ο ίδιος μιλά στο It’s Possible για το πως προέκυψε η ιδέα για το project του, απαντά στο αν τα πτυχία προδιαγράφουν την διαδρομή κάποιου, ενώ εξηγεί και τον λόγο που όλα τα σανδάλια του έχουν μπλε σόλες.

Πως προέκυψε η ιδέα για να δημιουργήσετε το δικό σας brand και με τι ασχολούσασταν πριν από αυτό;

Πριν το ΚΥΜΑ εργαζόμουν στην οικογενειακή επιχείρηση, που είναι κατάστημα υποδημάτων στο κέντρο της Πάτρας. Το κατάστημα αυτό μετράει 28 χρόνια λειτουργίας, είναι η δουλειά στην οποία έχω μεγαλώσει. Το 2013 ήταν η χρονιά που προέκυψε η ιδέα για το ΚΥΜΑ κυρίως από την ανάγκη να κάνω κάτι πιο δημιουργικό στον χώρο του υποδήματος,  αλλά και σαν μια αντίδραση στο όλο αρνητικό κλίμα που είχε δημιουργηθεί με την οικονομική κρίση. Η Ελλάδα είχε αρχίσει να γίνεται ταυτόσημη με έννοιες όπως χρέος και κρίση αλλά η Ελλάδα είναι η ομορφιά της, το καλοκαίρι, τα νησιά. Η βασική ιδέα λοιπόν ήταν η δημιουργία ενός αυστηρά ελληνικού brand, υψηλής ποιότητας σανδαλιών, το οποίο θα στοχεύει στην παγκόσμια αγορά και συγχρόνως θα προβάλλει την μοναδικότητα των ελληνικών νησιών.

Εσείς έχετε  αποφοιτήσει από το τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών, καθώς και από το τμήμα σκηνοθεσίας κινηματογράφου του New York College της Αθήνας. Όμως ασχοληθήκατε επιχειρηματικά με ένα project στο πεδίο της μόδας. Τελικά, τα πτυχία προδιαγράφουν την διαδρομή κάποιου ή μπορούν να γίνουν ανατρεπτικές επιλογές στην πορεία;

Με εξαίρεση κλάδους όπως για παράδειγμα της ιατρικής ή της νομικής, σπάνια συναντάται το φαινόμενο “εργάζομαι σε αυτό που σπούδασα”. Ειδικά στην Ελλάδα. Το ότι οι σπουδές μου είναι άσχετες με το αντικείμενο εργασίας μου είναι κάτι σύνηθες, ίσως το αντίθετο να ήταν η ανατροπή. Νομίζω είναι το σύστημα και η οικονομική κατάσταση της χώρας τέτοια που δεν βοηθούν την ταύτιση σπουδών και εργασίας. Παρ’ όλα αυτά όμως οι σπουδές πέρα από την ακαδημαϊκή τους σημασία πλάθουν και διαμορφώνουν χαρακτήρα, τρόπο σκέψης, και διαφωτίζουν επιθυμίες και επιλογές. Είμαι βέβαιος πως οι σπουδές μου συνέβαλαν σημαντικά στην δημιουργία του ΚΥΜΑ.

Τι ακριβώς περιλαμβάνει το KΥΜΑ;

Το ΚΥΜΑ είναι δική μας εκδοχή των ελληνικών τουριστικών σανδαλιών και στοχεύουμε να μας ξεχωρίζει η υψηλή ποιότητα κατασκευής, η χρήση των καλύτερων δερμάτων και υλικών  καθώς και η απλότητα στο σχέδιο. Θέλουμε τα σανδάλια μας να είναι ιδιαίτερα, υπό ένα μινιμαλιστικό όμως ύφος ούτως ώστε να είναι διαχρονικά. Αρχικά και παντοτινά ΚΥΜΑ θα σημαίνει δερμάτινα χειροποίητα σανδάλια. Υπάρχουν όμως σκέψεις για νέες συλλογές προϊόντων.

Βλέπουμε ότι σε πολλά από τα σανδάλια σας (ή μήπως σε όλα;) έχετε επιλέξει να βάλετε μπλε σόλες. Πως καταλήξατε σε αυτή την ιδιαίτερη επιλογή;

Σε όλα τα σανδάλια βεβαίως. Η  έμπνευση πίσω από το ΚΥΜΑ είναι τα ελληνικά νησιά. Κάθε σχέδιο παίρνει και το όνομα ενός νησιού,  του  οποίου οι ιδιαιτερότητες , τα χαρακτηριστικά του, τα χρώματα του, η αύρα του, τα στοιχεία για τα οποία φημίζεται, είναι αυτά που δίνουν την έμπνευση  για τον σχεδιασμό του.

Όπως κάθε νησί είναι ξεχωριστό και ιδιαίτερο έτσι και κάθε σανδάλι έχει την δική του ταυτότητα. Αυτό όμως που ενώνει τα ελληνικά νησιά είναι η θάλασσα και στα σανδάλια ΚΥΜΑ η θάλασσα συμβολίζεται με την χαρακτηριστική μπλε σόλα.

Ξεκινήσατε το project σας το 2013, στην καρδιά της κρίσης. Δεν σας πτόησε η αρνητική οικονομική συγκυρία;

Η οικονομική κρίση σίγουρα δεν ευνοεί νέες επιχειρηματικές κινήσεις, αλλά προκαλεί ένα αίσθημα αντίδρασης και πείσμα για δημιουργία. Η κρίση για εμάς ήταν κίνητρο, και στόχος μας είναι κυρίως οι αγορές του εξωτερικού.

Έχετε στήσει την επιχείρηση σας μαζί με τα αδέρφια σας. Υπάρχει μια άποψη που λέει ότι «δεν πρέπει να κάνουμε επιχειρήσεις με συγγενείς ή φίλους». Εσείς στην πράξη βλέπετε ότι λειτουργεί το μοντέλο σας;

Οποιαδήποτε μορφή συνεργασίας είναι απαιτητική, και συνήθως τα προβλήματα δημιουργούνται όταν υπάρχει έλλειψη επικοινωνίας και ξεκάθαρων βάσεων. Είμαστε τυχεροί  διότι με τα αδέρφια μου δεν είμαστε πολύ διαφορετικοί ως άνθρωποι και έχουμε παρόμοιο τρόπο σκέψης και μοιραζόμαστε το ίδιο όραμα. Επίσης καλό είναι πως συμπληρώνουμε ο ένας τον άλλο όσον αφορά τις ανάγκες της δουλειάς. Δεν μπορώ να πω πως έχουμε αντιμετωπίσει δυσκολίες στην συνεργασία μας, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το παίρνουμε σαν δεδομένο. Αναγνωρίζουμε ο ένας στον άλλο πως υπάρχει κατανόηση και αλληλοσεβασμός.

Σε ποια μέρη έχουν φτάσει μέχρι σήμερα τα σανδάλια σας και που θα θέλατε να επεκταθείτε στο μέλλον;

Με εξαίρεση την ελληνική αγορά που είναι διαθέσιμα, κυρίως σε επιλεγμένα καταστήματα στα νησιά, συνεργαζόμαστε  με καταστήματα και μπουτίκ της Αμερικής, Αγγλίας, Γαλλίας, Αυστραλίας, Ντουμπάι, Μαλαισίας, Ιαπωνίας, και άλλων χωρών.

Η αγορά που μας ενδιαφέρει περισσότερο είναι της Αμερικής και της Ιαπωνίας όπου έχουμε την σημαντικότερη ανταπόκριση. Στόχος μας είναι να έχουμε καλές και ουσιαστικές συνεργασίες με καταστήματα, ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται. Δεν είναι προτεραιότητα μας να επεκταθούμε σαν αυτοσκοπό, αλλά να εξελιχθούμε με ουσιαστικά βήματα ώστε το ΚΥΜΑ να μπορεί να είναι διαχρονικό.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 − 11 =