αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΘυμάστε το πρόστιμο στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία για αθέμιτο ανταγωνισμό; Το εφετείο αποφάσισε μείωση κατά 4,75 εκατ. ευρώ

Θυμάστε το πρόστιμο στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία για αθέμιτο ανταγωνισμό; Το εφετείο αποφάσισε μείωση κατά 4,75 εκατ. ευρώ

Κατά 4,75 εκατ. ευρώ αποφάσισε να μειώσει το Διοικητικό Εφετείο το πρόστιμο που είχε επιβληθεί στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης στην ελληνική αγορά μπίρας.

Με απόφαση που εξέδωσε χθες, το δικαστήριο καθόρισε το πρόστιμο στα 26,7 εκατ. ευρώ από 31,45 εκατ. ευρώ που ήταν αρχικά, ποσό που αντιστοιχεί στο 8,5% του συνολικού τζίρου της.

Όπως σημειώνει το mononews.gr, η θυγατρική του ομίλου Heineken δεν αποκλείεται πάντως να προσφύγει και στο ανώτατο δικαστήριο της χώρας, στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να πετύχει την περαιτέρω μείωση του προστίμου.

Το πρόστιμο των 31,4 εκατ. ευρώ είχε επιβληθεί τον Δεκέμβριο του 2015 και ήταν το υψηλότερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί σε μία μόνο εταιρεία από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Αφορούσε παραβάσεις που ξεπερνούσαν σε διάρκεια την δεκαπενταετία, σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, από την ενδελεχή έρευνα της Επιτροπής προέκυψαν στοιχεία τα οποία κατέδειξαν ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ΑΕ είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε για μεγάλο χρονικό διάστημα, μια ενιαία και στοχευμένη πολιτική για τον αποκλεισμό και τον περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της, κυρίως, με την επιβολή αποκλειστικότητας σε επίπεδο χονδρικής και λιανικής πώλησης, αλλά και μέσω άλλων πρακτικών, οι οποίες είχαν ως σωρευτικό αποτέλεσμα τον περιορισμό του ανταγωνισμού σε επιμέρους αγορές διανομής και διάθεσης προϊόντων ζύθου.

Η διοίκηση της Αθηναϊκής δεν έπαψε στιγμή να αρνείται τις κατηγορίες, χαρακτηρίζοντας άδικη και αβάσιμη την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Παράλληλα, ανέφερε πως η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν έλαβε υπόψη τα στοιχεία που υποβλήθηκαν από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, ούτε έδωσε τη δέουσα προσοχή στις θεμελιώδεις εξελίξεις που έχουν λάβει χώρα στην αγορά μπίρας όλα αυτά τα χρόνια, όπως την αύξηση των εταιρειών που παράγουν και εμπορεύονται προϊόντα μπίρας από 5 το 2000, σε πάνω από 25 το 2014, αλλά και το γεγονός ότι το μερίδιο αγοράς της εταιρείας περιορίστηκε από 73% το 2000, σε περίπου 50% σήμερα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

10 + ten =