αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ Sarah Kauss είχε ένα «τρελό» σχέδιο: Να φτιάξει μεταλλικά μπουκάλια- Το έκανε και έγινε εκατομμυριούχος

Η Sarah Kauss είχε ένα «τρελό» σχέδιο: Να φτιάξει μεταλλικά μπουκάλια- Το έκανε και έγινε εκατομμυριούχος

Από γυμναστήρια ως συναντήσεις διοικητικών συμβουλίων, τα μπουκάλια νερού S’well βρίσκονται παντού, γεγονός που σημαίνει ότι οι πωλήσεις τους βρίσκονται σε άνοδο. Τα έσοδα αυτών των επαναχρησιμοποιούμενων παγουριών από ανοξείδωτο ατσάλι, που μπορούν να διατηρήσουν το περιεχόμενο τους κρύο για 24 ώρες, έφτασαν τα 100.000.000 δολάρια το 2016. Δηλαδή δεκαπλασιάστηκαν από το 2014, όταν τα έσοδα της εταιρίας ήταν μόλις 10.000.000 δολάρια.

Η αυτοδημιούργητη γυναίκα πίσω από αυτή την τρέλα, είναι η Sarah Kauss, που δηλώνει ότι ήθελε να δώσει στο κοινό κομψά, επαναχρησιμοποιούμενα μπουκάλια νερού, από τη στιγμή που συνειδητοποίησε ότι τα υφιστάμενα μπουκάλια δεν ταίριαζαν με το lifestyle της. Η ίδια δήλωσε στο Forbes, ότι αντιλήφθηκε ότι θα μπορούσε να κατασκευάσει κάτι καλύτερο και να προσελκύσει κομμάτι της αγοράς. «Αν θα μπορούσα να πείσω έναν νέο πελάτη- ένα νέο μερίδιο της αγοράς- να ενδιαφερθεί, τότε νομίζω ότι αυτή είναι η ιδέα που έψαχνα», αναφέρει.

Μέχρι στιγμής η ιδέα της φαίνεται να λειτουργεί. Η Kauss παρουσίασε τα πρώτα της σχέδια- τα οποία πλέον έχουν φτάσει τα 200- το 2010, χρηματοδοτώντας την επιχείρηση της με 30.000 δολάρια από τις αποταμιεύσεις της. Σήμερα τα μπουκάλια της πωλούνται σε 65 χώρες και σε καταστήματα όπως τα J. Crew, Nordstrom και Starbucks. Η ίδια έχει απορρίψει προτάσεις επενδυτών και συνεχίζει να κατέχει το 100% της S’well. Η ταχύτατα αναπτυσσόμενη εταιρία της, της έχει χαρίσει μια περιουσία που το Forbes την εκτιμά γύρω στα 180.000.000 δολάρια και της δίνει μια θέση στην ετήσια λίστα με τους πλουσιότερους αυτοδημιούργητους Αμερικάνους. Πάντως εκπρόσωπος της Kauss χαρακτήρισε το νούμερο ως «ανακριβές».

Η γεννημένη στη Φλόριντα Kauss, ξεκίνησε την επιχειρηματική τα πορεία από νεαρή ηλικία. Οι γονείς της διατηρούσαν μερικές μικρές επιχειρήσεις και η πρώτη της δουλειά ήταν να σερβίρει παγωτό σε κάποια από αυτές. Σπούδασε λογιστικά στο πανεπιστήμιο του Κολοράντο και μετά εργάστηκε στην Ernst & Young. Αφού απέκτησε το ΜBA της από το Harvard Business School, εργάστηκε ως σύμβουλος επιχειρήσεων και μετά στον τομέα του real estate. Όμως κόλλησε το «μικρόβιο» των start up και άρχισε να αναζητά μια ιδέα για να ξεκινήσει την δική της εταιρία. Σχετικά με τις προηγούμενες δουλειές της, η Kauss δεν τις θεωρεί χάσιμο χρόνου: «Χρησιμοποίησα ότι έμαθα σε αυτές και οι διαφορετικές εμπειρίες που αποκόμισα με έκαναν να έχω την αυτοπεποίθηση να κάνω αυτό που κάνω τώρα».

Λίγο μετά τη δημιουργία της S’well, τα προϊόντα της υπέπεσαν στην αντίληψη του περιοδικού της Oprah. Τότε ήταν που η Kauss επέκτεινε την παραγωγή της, προσθέτοντας προϊόντα με νέα χρώματα. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν και η Kauss δήλωσε ότι επανεπένδυσε όλα τα κέρδη στην εταιρία της, προσθέτοντας νέα προϊόντα στα ήδη υφιστάμενα. «Σίγουρα υπήρχαν δυσκολίες στην αρχή», αναφέρει, «αλλά είχα μεγάλη αυτοπεποίθηση ότι θα έκανα καλές πωλήσεις. Υπήρχε κάτι το πολύ γοητευτικό στο θέμα της αυτοχρηματοδότησης, το οποίο με έκανε εύστροφη και γεμάτη αυτοπεποίθηση. Βέβαια μπόρεσα να το κάνω καθώς δεν είχα κάποιον να εξαρτάται από εμένα- τότε δεν είχα παιδιά, σύζυγο, ούτε καν κάποιο στεγαστικό δάνειο».

Το 2012 τα Starbucks άρχισαν να πουλάνε δοκιμαστικά τα μπουκάλια της σε καταστήματα στο Όστιν και την Ατλάντα. Τρία χρόνια αργότερα, άρχισαν να πωλούνται σε όλα τα καταστήματα της αλυσίδας πώλησης καφέ. Το 2015 οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν κατά 370% στα 47 εκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας την S’well την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αμερικανική εταιρία που ιδιοκτήτρια της είναι γυναίκα. Το 2016 η S’well κατασκεύασε μια οικονομικότερη σειρά για λογαριασμό της Target, την οποία ονόμασε S’ip by S’well. Εν μέσω αυτών, η S’well δώρισε 800.000 δολάρια στη UNICEF για ένα πρόγραμμα καθαρισμού των υδάτων στη Μαδαγασκάρη. «Αποστολή μου είναι να κάνω τον κόσμο πιο όμορφο», δήλωσε η Kauss. «Θα πρέπει ο κόσμος να σκεφτεί πιο προσεκτικά τι καταναλώνει και τι χρησιμοποιεί», συνέχισε.

Σήμερα η S’well επεκτείνει τη γκάμα των προϊόντων της, παρουσιάζοντας μπουκάλια σε διαφορετικά μεγέθη. Επίσης κλείνει συμφωνίες όπως αυτές με την TEDx και την Google, για την κατασκευή μπουκαλιών S’well με τα λογότυπα των εταιριών τους. Πολλές από τις επιχειρήσεις της Silicon Valley, που χτίζουν εγκαταστάσεις τελευταίας τεχνολογίας, κυρίως «πράσινου» προσανατολισμού και απαλλαγμένες από το πλαστικό, σύμφωνα με την Kauss αποτελούν μεγάλη ευκαιρία για την εταιρία της. Παράλληλα η Kauss αναφέρει ότι θα κινηθεί νομικά εναντίων όσων αντιγράφουν το προϊόν της: «Ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα υγιής. Αλλά όταν μιλάμε για αντιγραφή, θα δώσουμε αγώνα για το αποκλειστικό εμπορικό μας σήμα. Εμείς περνάμε τα προϊόντα μας από πολλά τεστ. Κάποιο άλλο προϊόν μπορεί να μοιάζει με το δικό μας, αλλά απουσιάζει η ποιότητα».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 + 3 =