αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ οργανωτική ομάδα του TEDx PanteionUniversity μιλά για τα όσα βλέπει (και όσα δεν βλέπει) ο θεατής σε ένα τέτοιο μεγάλο event

Η οργανωτική ομάδα του TEDx PanteionUniversity μιλά για τα όσα βλέπει (και όσα δεν βλέπει) ο θεατής σε ένα τέτοιο μεγάλο event

Η μεγάλη στιγμή έφτασε και πάλι. Στις 19 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί το TEDx PanteionUniversity. Ένα event που θα ξεκινήσει από τις 10 το πρωί και θα φτάσει μέχρι τις 7 το απόγευμα. Πως είναι όμως να προετοιμάζεις ένα τέτοιο γιγαντιαίο event; Το It’s Possible πήγε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και συνάντησε μερικά από τα μέλη της οργανωτικής ομάδας, λίγο πριν ανοίξει η αυλαία της εκδήλωσης.

Η Εβελίνα Μπουρνουσούζη (Curator), η Φιλίτσα Μουτούση (Communication), η Δήμητρα Αγγελακοπούλου (Design), o Σταύρος Βαλσάμης (Production) και η Ειρήνη Ζαραλόγλου (Sponsorships) μίλησαν για όλα. Από το πότε ξεκινά η προετοιμασία για ένα τέτοιο event, μέχρι το πως είναι να συνεργάζονται 19 άτομα (ναι, τόσα έχουν μαζευτεί φέτος). Ενώ απαντούν και στο τι θα άλλαζαν οι ίδιοι σε όλο αυτό που ονομάζουμε TEDx

Πότε ξεκινά η προετοιμασία για ένα TEDx;

Εβελίνα Μπουρνουσούζη: Θεωρητικά η προετοιμασία ξεκινά μόλις τελειώνει το προηγούμενο event. Το περσυνό ολοκληρώθηκε δηλαδή τον Μάιο του 2017. Από εκεί και πέρα, κατευθείαν ανοίγουν οι αιτήσεις για την οργανωτική ομάδα. Και στην συνέχεια «τρέχουν» οι συνεντεύξεις. Εμείς επίσημα ξεκινήσαμε από τον περασμένο Σεπτέμβρη. Ξεκινάμε πάντα με το να επιλέξουμε μια θεματική –η φετινή μας ήταν το Elephant in the room- και στην συνέχεια αναζητούμε υποθεματικές για να βρούμε τους κατάλληλους ομιλητές. Στην συνέχεια ψάχνουμε τους χορηγούς και το πως θα επικοινωνηθεί όλο το event.

Φιλίτσα Μουτούση: Σίγουρα προσπαθούμε να βάζουμε κάποια deadlines και να τα τηρούμε, όσο αυτό είναι εφικτό. Διαρκώς σαν ομάδα θέλουμε να εξελισσόμαστε, και θεωρούμε ότι φέτος καταφέραμε να πάνε ένα βήμα πιο πέρα το event. Να πούμε επίσης ότι μέσα σε αυτούς τους 8 μήνες, έγιναν και άλλα δύο συνοδευτικά events του TEDx PanteionUniversity- δεν προετοιμαζόμαστε δηλαδή μόνο για το main event.

Με ποια κριτήρια επιλέγονται οι ομιλητές;

Εβελίνα Μπουρνουσούζη: Όπως είπαμε πρώτα ψάχνουμε θεματική και υποθεματικές. Φέτος είχαμε το Elephant in the room και θέλαμε να συζητήσουμε για όλα αυτά τα θέματα που υπάρχουν στην κοινωνία μας, αλλά πολλές φορές προσποιούμαστε ότι δεν τα βλέπουμε. Έτσι λοιπόν προσπαθήσαμε να βρούμε άτομα που ταιριάζουν με αυτή την θεματική.

Ειρήνη Zαραλόγλου: Θέλουμε να είναι και βιωματικό όλο αυτό. Οπότε ψάχνουμε άτομα που έχουν κάνει πράξεις που ταιριάζουν με την συγκεκριμένη θεματική. Κοιτάμε επίσης οι ομιλητές να ταιριάζουν στο κοινό που θέλουμε να απευθυνθούμε.

Από αριστερά: Φιλίτσα Μουτούση, Ειρήνη Ζαραλόγλου, Εβελίνα Μπουρνουσούζη, Δήμητρα Αγγελακοπούλου και Σταύρος Βαλσάμης

Υπήρξαν ομιλητές που αρνήθηκαν να έρθουν στο φετινό event και τι δικαιολογίες σας είπαν;

Εβελίνα Μπουρνουσούζη: Συνήθως προσεγγίζουμε άτομα που ταιριάζουν στο event μας, και που οι ίδιοι επίσης πιστεύουν ότι ταιριάζουν. Υπήρξαν και υποψήφιοι ομιλητές που τους θέλαμε πολύ, όμως δεν μπόρεσαν τελικά να έρθουν, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων κυρίως. Αυτό όμως δεν μας σταματάει σε καμία περίπτωση. Εμείς προχωράμε για να βρούμε τον επόμενο κάθε φορά. Επίσης, υπήρξε ομιλητής που αρχικά δεν ήταν θετικά προσκείμενος προς τα TEDx, όμως μπορέσαμε να τον πείσουμε με την θεματική και τα επιχειρήματα μας.

Φιλίτσα Μουτούση: Έχουμε και την περίπτωση του παρουσιαστή μας, Αργύρη Πανταζάρα, ο οποίος ήταν πολύ θετικός αρχικά, στη συνέχεια ανέβασε μια παράσταση μόλις 1 μήνα πριν και μας είπε ότι δεν θα μπορέσει να έρθει, αλλά τελικά διαμόρφωσε το πρόγραμμα του με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι μαζί μας.

Ειρήνη Ζαραλόγλου: Είδαμε ομιλητές που ήταν αρνητικοί, όμως στην συνέχεια κατάλαβαν την προσπάθεια που κάναμε για να τους προσεγγίζουμε –δεν είναι πάντα εύκολο αυτό- ενώ τους εξηγήσαμε και όλη την προετοιμασία που κάνουμε για το event, και έτσι πολλοί από αυτούς δέχτηκαν να έρθουν. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις, και κάθε άνθρωπος προσεγγίζεται διαφορετικά. Σε συνεργασία και με την Νεφέλη Στεφοπούλου που είναι η υπεύθυνη των ομιλητών μας.

Τι είναι αυτό που θα δούμε στο φετινό event;

Εβελίνα Μπορνουσούζη: Επιλέξαμε αυτό τον Αγγλικό ιδιωματισμό που είπαμε προηγουμένως, και θεωρούμε ότι εκφράζει ακριβώς αυτό που θέλουμε να παρουσιάσουμε.

Ειρήνη Ζαραλόγλου: Ουσιαστικά θέλουμε να «φωτίσουμε» όλοι εκείνα τα προβλήματα που υπάρχουν τριγύρω, μας επηρεάζουν, αλλά τα αγνοούμε.

Φιλίτσα Μουτούση: Σε σχέση με τον τίτλο, θεωρήσαμε ότι είναι αρκετά εφευρετικό επικοινωνιακά γιατί ακόμα κι αν δεν ξέρεις τη φράση, βλέπεις την λέξη «ελέφαντας» που είναι κάτι περίεργο. Δεν το περιμένεις. Σε ότι αφορά την θεματολογία, θα μιλήσουμε π.χ. για τον ρατσισμό, το sex trafficking, η αναπηρία ή το περιβάλλον.

Φέτος βλέπουμε να έχετε ετοιμάσει ένα ιδιαίτερο λογότυπο, με ένα ελέφαντα στο επίκεντρο. Ποια είναι η διαδικασία για να φτιαχτεί ένα λογότυπο για ένα TEDx;

Δήμητρα Αγγελακοπούλου: Υπάρχει καταρχήν μια γενικότερη ιδέα για το πως θέλει η ομάδα να απεικονίσει τον τίτλο, και από εκεί και πέρα επειδή υπάρχουν πάρα πολλά σημεία στα οποίο το τελικό εικαστικό θα πρέπει να βρίσκει εφαρμογές, πραγματοποιείται ένα brief πάνω στο οποίο δουλεύουμε και συζητάμε. Κάπως έτσι φτάνουμε σε 2 προτάσεις, και μετά καταλήγουμε στο τελικό logo.

Φιλίτσα Μουτούση: Σε ότι αφορά το φετινό λογότυπο, είχαμε πει να βρούμε διάφορες ιδέες. Είδα στο Instagram μια εικόνα με μια λάμπα led μαζί με έναν εγκέφαλο και σκέφτηκα ότι αυτό θα μπορούσαμε κάπως να το μεταφέρουμε στο δικό μας θέμα. Διότι η λάμπα ταιριάζει με την έννοια του «βγάζω κάτι από το σκοτάδι» ενώ ο ελέφαντας είναι στον τίτλο.

Με το κομμάτι της παραγωγής τι ακριβώς γίνεται που δεν βλέπει ο θεατής και ποιες είναι οι δυσκολίες;

Σταύρος Βαλσάμης: Εγώ είμαι υπεύθυνος παραγωγής, που σημαίνει ότι διασφαλίζω αυτό που θα γίνει live την ημέρα του event. Για παράδειγμα, το πως θα πάει ο ήχος ή το πως θα γίνουν οι ομιλίες, η μια πίσω από την άλλη. Πρόκειται για πράγματα που είναι ζωτικά για να διεξαχθεί το event. Είναι όλος ο συντονισμός που δεν βλέπει ο θεατής. Πρέπει επίσης να «συνδέσω» την εταιρία παραγωγής με την οποία συνεργαζόμαστε, με τους κατάλληλους ανθρώπους που έχουμε στην ομάδα μας. Αλλά ο μεγαλύτερος όγκος δουλειάς για εμένα είναι «ζωντανά» στην εκδήλωση, και όχι τόσο πριν.

Με δεδομένο ότι για τα TEDx συνεργάζονται πολλά άτομα, θέλω να μου πείτε πως το διαχειρίζεστε όλο αυτό και πως είναι αυτή η συνεργασία;

Ειρήνη Σαράλογλου: Είμαστε 19 άτομα. Και μια πορεία 8 μηνών σίγουρα δεν είναι πάντα γραμμική και ομαλή. Υπάρχουν «πάνω» και «κάτω». Μπορεί να υπάρχουν και διαφωνίες, όμως σίγουρα υπάρχουν και επιτυχίες τις οποίες βιώνουμε όλοι μαζί. Μέσα από όλη αυτή την πορεία, μαθαίνεις την αξία της συνεργασίας.

Εβελίνα Μπουρνουσούζη: Δένεσαι με την ομάδα. Μπορεί να συνεργαστείς ακόμα και με διαφορετικά άτομα από εσένα. Η ομορφιά του όλου πράγματος όμως είναι ότι όσο διαφορετικοί κι αν είμαστε, στο τέλος βγαίνει ένα κοινό αποτέλεσμα. Όλοι θα πουν τις ιδέες τους και δεν χρειάζεται να είμαστε «ίδιοι» για να συνεργαστούμε καλά.

Αν είχατε την ευκαιρία να αλλάξετε 1 πράγμα στα TEDx, ποιο θα ήταν αυτό;

Φιλίτσα Ματούση: Όπως έχουμε δει, στην Αθήνα έχουμε διάφορα πανεπιστήμια που φτιάχνουν την δική τους ομάδα TEDx. Η κάθε μια με τα δικά της χαρακτηριστικά. Αυτό που λείπει μέχρι τώρα, είναι μια συνεργασία μεταξύ δύο πανεπιστημίων, έτσι ώστε να βγει ένα κοινό event. Είναι κάτι που ήδη το σκεφτόμαστε.

Σταύρος Βαλσάμης: Προσωπικά πιστεύω ότι θα ήταν καλύτερο να υπάρχουν πιο ανοιχτά όρια. Για να έχει το κάθε πανεπιστήμιο μεγαλύτερη ελευθερία και να δημιουργήσει κάτι δικό του. Όπως είναι τα δεδομένα τώρα, φυσικά το TED είναι ένα πολυεθνικό brand και έχει κάποια συγκεκριμένα δεδομένα, όμως θα ήταν καλό να προσαρμόζεται η εμπειρία ανάλογα με το κάθε event και την τοποθεσία που γίνεται αυτό. Να μπορεί κάποιος να φτιάξει κάτι πιο «δικό του» και να λες π.χ. ότι «αυτό το έκανε το Πάντειο και έδωσε νέο χαρακτήρα στο TEDx». Με το να αλλάζεις απλά την θεματολογία και τους ομιλητές, οκ μπορείς να δώσεις ένα ύφος που εσύ θες, αλλά από ένα σημείο και μετά όλο αυτό μένει στάσιμο.

Δήμητρα Αγγελακοπούλου: Εγώ θα σταθώ στον αυξανόμενο αριθμό των TEDx στην Ελλάδα, και θα ήθελα να πω ότι δεν πρέπει να το αντιμετωπίζουν σαν μόδα. Να το αντιμετωπίζουν σαν ένα μέσο μετάδοσης ιδεών. Η πολυφωνία είναι σίγουρα καλή, απλά πρέπει οι ιδέες που πρεσβεύεις να είναι ουσιαστικές και να πετυχαίνουν έναν σκοπό. Δεν έχει νόημα να γίνεται ένα event, απλά για να γίνεται. Και πολλές φορές μάλιστα να ανταγωνίζονται πανεπιστήμια μεταξύ τους.

Ειρήνη Ζαράλογλου: Επειδή είμαστε πολλά TEDx στην Αθήνα, η αγορά είναι πολύ μικρή για τον συγκεκριμένο αριθμό. Ως υπεύθυνη χορηγιών, πρέπει να πω ότι καταρχήν πρέπει να υπάρχει μια μοναδική ιδέα κάθε φορά, και έπειτα να προσεγγίζονται άνθρωποι που θα διαδώσουν αυτή την ιδέα χωρίς να κάνουν την αυτοπροβολή τους πάνω σε όλο αυτό. Έχω δει ανθρώπους που έρχονται για να μιλήσουν σε διάφορα TEDx, μόνο και μόνο για να προβάλουν την δουλειά τους και να έχουν κάποιο προσωπικό όφελος. Αυτό χαλάει την δική μας πίστη στην ιδέα.

Εβελίνα Μπουρνουσούζη: Με κάλυψαν αρκετά τα παιδιά με τα όσα που είπαν. Αυτό που ίσως θα προσέθετα εγώ, έχει να κάνει με την επικοινωνία των ομάδων. Πολλές φορές δηλαδή, δεν γνωριζόμαστε μεταξύ μας οι οργανωτικές επιτροπές από τα διάφορα TEDx. Εμείς προσπαθήσαμε να το αλλάξουμε φέτος, για αυτό πήγαμε στο event του Πανεπιστημίου της Μακεδονίας, της Σύρου, της Πάτρας και σε άλλα. Μου αρέσει πάρα πολύ να μιλάμε με τα άτομα από τις άλλες ομάδες και να βλέπουμε πως λειτουργούν και πως σκέφτονται εκείνοι.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seven + 14 =