αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ ομάδα κάνει τη διαφορά. Και αυτά είναι 5 tips για να φτιάξεις το ιδανικό business team

Η ομάδα κάνει τη διαφορά. Και αυτά είναι 5 tips για να φτιάξεις το ιδανικό business team

Πολλοί επιτυχημένοι επιχειρηματίες μιλούν για το ίδιος πράγμα: το πόσο σημαντική είναι η ομάδα, έτσι ώστε να φτάσει μια επιχείρηση στην επιτυχία. Κάτι που φυσικά δεν είναι καθόλου εύκολο. Πέρα από την επιλογή ανθρώπων με ταλέντο και γνώσεις, έχει σημασία και το πως αυτά τα άτομα θα συνεργαστούν. Αρκετοί ίσως έχουν βρεθεί μπροστά σε ένα σύνηθες σκηνικό: να γίνεται ένα επαγγελματικό meeting με 10 άτομα, να πρέπει να ληφθεί μια απόφαση για ένα ζήτημα, και να ακούγονται… 10 διαφορετικές απόψεις. Τι ακριβώς πρέπει να κάνει ο leader εκεί;

Παρακάτω ακολουθούν 5 tips που θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις την ιδανική ομάδα για μια επιχείρηση. Όπως μπορεί να δει κάποιος, χρειάζονται κινήσεις εντός, αλλά και εκτός γραφείου, για να αναπτυχθεί το σωστό ομαδικό πνεύμα. Ακόμα και έτσι, η δημιουργία της ιδανικής ομάδας παραμένει μια δύσκολη υπόθεση. Ίσως όμως γίνει λίγο πιο εύκολη, ακολουθώντας τις συγκεκριμένες 5 συμβουλές.

1–Βρες το σωστό άτομο για επικεφαλή: Πολλές φορές μπορεί να έχει δημιουργηθεί η ιεραρχία και ο καταμερισμός των θέσεων με βάση τις γνώσεις, όμως μπορεί να λείπουν οι δεξιότητες και οι ικανότητες που απαιτούνται. Γι’ αυτό όταν θα επιλέξεις τα άτομα τις ομάδας σου δεν θα πρέπει να αρκεστείς στα πτυχία και τις γνώσεις, αλλά και στην συμπεριφορά και την στάση τους. Είναι πολύ βασικό ο καθένας να μπορεί να κατανοήσει τον ρόλο του μέσα στην επιχείρηση. Ειδικά όμως ο επικεφαλής παίζει πολλούς ρόλους σε μία ομάδα και πολλές φορές θα πρέπει να είναι και μέλος αυτής της ομάδας.

2– Θα πρέπει να δημιουργήσεις ομαδικό πνεύμα: Ο εσωτερικός ανταγωνισμός σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ενώσει μία ομάδα, θα πρέπει όμως και εσύ με την συμπεριφορά σου να τους κάνεις να νιώσουν ξεχωριστοί χωρίς διακρίσεις. Θα πρέπει λοιπόν να ενθαρρύνεις και να επιβραβεύεις την εμπιστοσύνη, τον σεβασμό, την ηθική και προπάντων την σεμνότητα και να αποθαρρύνεις όσους λατρεύουν την αυτοπροβολή.

3– Βγάλε την ομάδα και εκτός γραφείου: Ο πειραματισμός, η καινοτομία, αλλά και η δημιουργική ανταλλαγή ιδεών μεταξύ των μελών της ομάδας είναι αρκετά δύσκολη όταν βρίσκονται συνέχεια στον εργασιακό χώρο. Συχνά, το περιβάλλον του γραφείου δεν είναι ευνοϊκό για τέτοιου είδους συζητήσεις, λόγω του άγχους και των υποχρεώσεων. Μπορείς όμως να εκμεταλλευτείς κάποιες κοινωνικές εκδηλώσεις ή ακόμη και ένα απλό γεύμα, ώστε να συζητήσετε όλοι μαζί και να πείτε τις ιδέες σας.

4– Δώσε χρόνο στην ομάδα να σκεφτεί: Είναι γνωστό ότι όταν θέτεις κάποιο deadline, το πρώτο μισό του χρόνου που έχεις ορίσει δεν είναι παραγωγικό μιας και εξαντλείτε με συζητήσεις, στόχους και ιδέες. Πάντα μια ομάδα είναι πιο δημιουργική και παραγωγική κατά το δεύτερο μισό μιας διορίας, οπότε θα πρέπει και εσύ να είσαι λίγο πιο ελαστικός και να συμμετέχεις στις ιδέες τους, για να καταλήξετε πιο σύντομα στην καλύτερη ιδέα.

5– Ανέβασε την αυτοπεποίθηση της ομάδας: Έρευνες έχουν δείξει ότι η αυτοπεποίθηση μιας ομάδας, δηλαδή η πίστη ότι μπορεί να παράγει τα επιθυμητά αποτελέσματα, είναι ένας από τους ισχυρότερους παράγοντες που συμβάλλουν στην επιτυχία της. Δώστους λοιπόν κίνητρα όπως ίσως κάποιο bonus αν πιάσουν τον στόχο τους και για να πειστούν ότι όντως μπορούν να τα καταφέρουν ξεκίνα με κάτι εύκολο, ώστε να μπορέσουν να το πετύχουν και να ανέβουν ψυχολογικά.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

thirteen − one =