αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ κρουαζιέρα των startuppers: Ένα μέλος της οργανωτικής ομάδας του CruiseInn μιλά στο It’s Possible

Η κρουαζιέρα των startuppers: Ένα μέλος της οργανωτικής ομάδας του CruiseInn μιλά στο It’s Possible

Διαγωνισμούς νεανικής επιχειρηματικότητας βλέπουμε πολλούς στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει όμως ένας, πιο γίνεται σε ένα λίγο διαφορετικό σκηνικό. Εντάξει, μάλλον σε πολύ διαφορετικό σκηνικό. Αφού οι startuppers, οι μέντορες και όλοι όσοι συμμετέχουν στο CruiseInn, λαμβάνουν μέρος σε ένα διαγωνισμό που γίνεται πάνω σε κρουαζιερόπλοιο. Το οποίο ταξιδεύει σε διάφορα ελληνικά νησιά.

Το event βέβαια είναι γνωστό, αφού έχει ξανά πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα. Τι κάνουν, άραγε, σήμερα οι startups που διακρίθηκαν στα προηγούμενα CruiseInn; Το It’s Possible αναζητώντας να βρει τις απαντήσεις, συνομίλησε με τη Γιολάντα Σαούγκου, η οποία είναι μέλος της Οργανωτικής Ομάδας του CruiseInn. Η ίδια μιλά, μεταξύ άλλων, για τη διαδικασία που ακολουθείται από τη στιγμή που κάνει αίτηση κάποιος ενδιαφερόμενος, μέχρι να πάρει το τελικό ΟΚ για να συμμετέχει στον διαγωνισμό. Ενώ εξηγεί τι διαφορετικό θα δούμε στο φετινό event, που θα γίνει στις 23- 29 Ιουνίου.

Εσείς προσωπικά πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη διοργάνωση του CruiseInn;

Το CruiseInn είναι μία συνδιοργάνωση του ThinkBiz, του πρώτου φοιτητικού συλλόγου επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, και της CelestyalCruises, της μοναδικής εταιρείας κρουαζιέρας με έδρα τα ελληνικά λιμάνια. Προσωπικά, και ως ένα νέο μέλος του ThinkBiz, το CruiseInn ήταν ένα project που με ενδιέφερε να ασχοληθώ από την αρχή. Όχι μόνο είναι το μοναδικό hackathon δημιουργίας startup εν πλω, αλλά είναι και ένα project που είχε πάει πολύ καλά τα προηγούμενα δύο χρόνια.

Ήθελα όχι μόνο να γνωρίσω την εκπληκτική ομάδα πίσω από αυτή την δημιουργία, αλλά και να δοκιμάσω και εγώ η ίδια τις δυνατότητές μου.

Τι αναμένεται να δούμε στη φετινή κρουαζιέρα;

Το φετινό CruiseInn αναμένεται να είναι λίγο διαφορετικό από τα προηγούμενα. Κατ’ αρχήν, η κρουαζιέρα μας γίνεται επταήμερη, από πέντε ημέρες τα προηγούμενα χρόνια, οπότε δίνεται στις ομάδες περισσότερος χρόνος για να αναπτύξουν την επιχειρηματική τους ιδέα. Επιπλέον, προστίθεται μια νέα θεματική ενότητα, αυτή της Ναυτιλίας, δίπλα στον Τουρισμό και την Οινογαστρονομία, που καλύψαμε πέρυσι. Είναι τρεις τομείς που θεωρούμε σημαντικούς παράγοντες ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και πεδίο ανάπτυξης καινοτόμου επιχειρηματικότητας, ενώ συμβαδίζουν και με τους πυλώνες στους οποίους εστιάζει και η στρατηγικός μας εταίρος CelestyalCruises.

Τέλος, καθώς ο διαθέσιμος χρόνος πάνω στο καράβι μας το επιτρέπει, αποφασίσαμε φέτος να δώσουμε την τελευταία ημέρα του δρομολογίου ελεύθερη στους συμμετέχοντες, προκειμένου να χαλαρώσουν από τη διαγωνιστική διαδικασία, να διασκεδάσουν και να γνωριστούν ακόμη καλύτερα με τα μέλη των ομάδων τους, συσφίγγοντας τις σχέσεις τους. Ετοιμάζουμε αρκετές εκπλήξεις για όλο το πρόγραμμα, τις οποίες επιφυλασσόμαστε να αποκαλύψουμε, ωστόσο ειδικά για την τελευταία – ελεύθερη – ημέρα, αξίζει μόνο να πούμε ότι τελευταίος προορισμός της κρουαζιέρα είναι η… Μύκονος!

Ποιες είναι οι δυσκολίες στη διοργάνωση ενός τέτοιου διαγωνισμού;

To CruiseInn, εκτός από το διαγωνιστικό κομμάτι, αποτελείται από πολλά διαφορετικά components (εκπαιδευτικό πρόγραμμα και bootcamp, ξεχωριστές εκδηλώσεις στα νησιά που επισκεπτόμαστε, δικτύωση με τα τοπικά οικοσυστήματα επιχειρηματικότητας, μέντορες και κριτές on-board), τα οποία το ανάγουν σε ένα από τα μεγαλύτερα project υποστήριξης της νέας επιχειρηματικότητας που διοργανώνονται αυτή την στιγμή στην Ελλάδα. Για να καλύψουμε τις απαιτήσεις του, έχουμε ξεκινήσει να εργαζόμαστε ήδη από τις αρχές του χρόνου. Νομίζω πως οι δυσκολίες στο συντονισμό και διοργάνωση είναι οι ίδιες που υπάρχουν σε κάθε σημαντικό project τέτοιου μεγέθους. Θέλεις πάντα να προσφέρεις το καλύτερο στους συμμετέχοντές σου, οπότε ψάχνεις το άπιαστο.

Ευτυχώς για εμάς, είμαστε μια πολύ καλά δομημένη ομάδα και φίλοι πάνω από όλα, οπότε καταφέρνουμε πάντα να ξεπερνάμε τις δυσκολίες δουλεύοντας όλοι συνεργατικά.

Το CruiseInn έχει ξανά γίνει στη χώρα μας. Ποιο είναι το feedback που πήρατε από τους συμμετέχοντες τότε;

Το CruiseInn είναι ένα project που τρέχει φέτος για 3η συνεχόμενη χρονιά, έχοντας κάποια πολύ καλά νούμερα τα προηγούμενα χρόνια. Αξίζει να αναφέρουμε ότι σε εσωτερικές αξιολογήσεις που κάναμε μετά το τέλος των δύο κρουαζιερών του 2016, ένα 94% των συμμετεχόντων δήλωσε αρκετά ή πολύ ικανοποιημένο από το πρόγραμμα και ένα 97% πως ανέπτυξε τουλάχιστον μία δεξιότητα στη διάρκεια του CruiseInn. Πέρα όμως από τα νούμερα έχουμε λάβει απίστευτη ανταπόκριση από παλιούς συμμετέχοντες, αλλά και από τους μέντορες που ανέβηκαν μαζί μας στο πλοίο, οι οποίοι όχι μόνο ένιωσαν δημιουργικοί και πήγαν μια μοναδική κρουαζιέρα στο Αιγαίο αλλά και έκαναν φίλους που θα κρατήσουν για πάντα. Το CruiseInn δεν θα ήταν τίποτα χωρίς τους συμμετέχοντες του, οπότε το γεγονός ότι λαμβάνουμε τόσο θετικά σχόλια μας κινητοποιεί πλήρως και μας κάνει να θέλουμε να το βελτιώνουμε συνεχώς.

Η Γιολάντα Σαούγκου

Αρκετές επιχειρηματικές ομάδες διακρίθηκαν στα CruiseInn που έγιναν στο παρελθόν. Ποια είναι η πορεία που είχαν οι ομάδες αυτές, από εκεί και πέρα;

Μπορεί ο συνδυασμός κρουαζιέρας, ήλιου και θάλασσας να είναι ακαταμάχητος, αλλά ο κύριος στόχος του διαγωνισμού είναι η δημιουργία νέων επιχειρηματικών ιδεών, η ανάδειξη τους και η υποστήριξη τους μέσα από το δίκτυο συνεργατών του CruiseInn, ευελπιστώντας μελλοντικά να λύσουν καίρια προβλήματα της καθημερινότητας . Είμαστε λοιπόν πολύ χαρούμενοι όταν προκύπτουν τέτοιες ιδέες και διπλά χαρούμενοι όταν αυτές συνεχίζουν.

Θεωρούμε ότι έχουμε ένα καλό ποσοστό ιδεών, συγκριτικά με τα περισσότερα hackathons που διοργανώνονται στην Ελλάδα, από ιδέες που προέκυψαν κατά την διάρκεια του διαγωνισμού και συνεχίζουν ακόμη, όπως για παράδειγμα το Hopwave, μία booking εφαρμογή για μικρά σκάφη και πλοιάρια στα ελληνικά νησιά, που κέρδισε την τρίτη θέση το 2015. Αυτή την στιγμή ετοιμάζονται για τη δεύτερη καλοκαιρινή τους σεζόν, με πολλές βελτιώσεις στο προϊόν και το επιχειρηματικό τους μοντέλο, ενώ έχουν διακριθεί και σε μία σειρά από άλλες πρωτοβουλίες. Οι νικητές του Μαΐου 2016 Ryde, μία εφαρμογή για ενοικίαση αυτοκινήτων σε τουριστικούς προορισμούς, προχώρησαν σε σύσταση εταιρείας, μετά την χορήγηση του επάθλου 3.500 ευρώ από την CelestyalCruises, ενώ οι νικητές του Οκτωβρίου 2016 ExperienceBox, μία ιδέα για ένα κουτί εμπειριών και υπηρεσιών από ντόπιους παραγωγούς σε τουρίστες, ετοιμάζεται να ενταχθεί στο OrangeGrove, ως μέρος του επάθλου τους.

Από τη στιγμή που κάποιος ενδιαφερόμενος κάνει τη σχετική αίτηση, ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται, έτσι ώστε να πάρει το τελικό ΟΚ και να μπει στον διαγωνισμό;

Το πρώτο βήμα είναι η αίτηση και ολοκληρώνεται σε πολύ λίγα λεπτά σε αυτή τη διεύθυνση. Από εκεί και πέρα, όλοι οι αιτούντες θα προσκληθούν να λάβουν μέρος σε μία προσωπική συνέντευξη, όπου εξετάζονται οι γνώσεις, οι δεξιότητές τους, οι ιδέες που έχουν υποβάλει, και τα κίνητρά τους για συμμετοχή. Μέσα από αυτές τις συνεντεύξεις θα γίνει η επιλογή, καθώς όπως είναι φυσικό πάνω στο καράβι ο αριθμός των ατόμων είναι περιορισμένος (συγκεκριμένα 35 άτομα, 50% business, 30% developers, 20% designers).

Ψάχνουμε τους πιο κινητοποιημένους και αυτούς που είναι διατεθειμένοι να δουλέψουν πολύ για να κάνουν μια ιδέα πράξη.

Κατά καιρούς, βλέπουμε αρκετούς επιχειρηματικούς διαγωνισμούς να γίνονται στη χώρα μας. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και οι διαφορές του συγκεκριμένου «πλωτού event»;

Κατ’ αρχήν, είναι ο μόνος επιχειρηματικός διαγωνισμός που πραγματοποιείται στη διάρκεια μίας πραγματικής κρουαζιέρας σε 7 νησιά και προορισμούς του Αιγαίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται από άποψης μοναδικότητας εμπειρίας και διασκέδασης.Επιπλέον πραγματεύεται τρείς από τους σημαντικότερους τομείς της ελληνικής οικονομίας (Τουρισμός, Οινογαστρονομία, Ναυτιλία) και οι συμμετέχοντες πάνω στο καράβι θα βρεθούν για 7 ημέρες σε ένα απόλυτα τουριστικό και κοσμοπολίτικο περιβάλλον που θα τους επιτρέψει, εάν είναι πραγματικά παθιασμένοι με την ιδέα τους, να λάβουν πολύτιμο feedback που με άλλο τρόπο θα χρειάζονταν αρκετές εβδομάδες για να συλλέξουν.

Τέλος, ναι μεν καταλήγει σε μία διαγωνιστική διαδικασία, συνδυάζει όμως και το εκπαιδευτικό κομμάτι, καθώς πάνω στο πλοίο οι διαγωνιζόμενοι θα διδαχθούν σημαντικές έννοιες του επιχειρείν και θα ακολουθήσουν μία απαιτητική διαδικασία με workshops, καθημερινά deliverables, ανάπτυξη πρωτοτύπου και παρουσίαση ενώπιον κριτικής επιτροπής. Προσκαλούμε είτε όσους έχουν μία ιδέα στους παραπάνω τομείς είτε όσους θέλουν να ξεκινήσουν μία startup προσφέροντας skills και γνώσεις να αποδεχθούν την πρόκληση και να σαλπάρουν μαζί μας προς την επιτυχία. Let’s Get CruiseInn!

 

* Το It’s Possible είναι χορηγός επικοινωνίας του CruiseInn.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

19 + fifteen =