αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΗ ιστορία του project που ξεκίνησε από την Αίγινα, μέσα στην κρίση, χωρίς μπάτζετ

Η ιστορία του project που ξεκίνησε από την Αίγινα, μέσα στην κρίση, χωρίς μπάτζετ

«Το ζητούμενο είναι να προσπερνάς τις δυσκολίες, και να ανακαλύπτεις τρόπους που θα εξελίξουν και θα βελτιώσουν το project σου. Το πάθος για να κάνεις το δικό σου ξεκίνημα είναι κάτι που δεν σε αφήνει ποτέ. Σε ‘τρώει’ συνεχώς και δεν μπορεί να σε εμποδίσει τίποτα για να ξεκινήσεις». Είναι λόγια που δείχνουν το πως μπορεί να ξεκινήσει ένα επιχειρηματικό project στην Ελλάδα της κρίσης, ακόμα κι αν δεν έχεις σημαντικό μπάτζετ στα χέρια σου.

Κάπως έτσι, ξεκίνησε τη δική του προσπάθεια ο Γιάννης Λαζάρου, δημιουργώντας το Aegina Project. Ένα σύγχρονο digital travel guide για το νησί της Αίγινας, με αναλυτικές πληροφορίες για το νησί. Ο ίδιος μιλά στο It’s Possible για το πως αποφάσισε να ξεκινήσει τη δική του πλατφόρμα σε αυτή την δύσκολη οικονομική συγκυρία, γιατί δεν τον αποθάρρυνε η έλλειψη μπάτζετ, ενώ παραθέτει και την συμβουλή που θα έδινε σε όποιον του έλεγε ότι θέλει να ξεκινήσει ένα project στην Ελλάδα.

Πως αποφασίσατε να ξεκινήσετε το δικό σας project; Και μάλιστα μέσα στην κρίση

Οι συνθήκες που δημιουργεί η χρηματοπιστωτική κρίση είναι σίγουρα δύσκολες, και το ρευστό οικονομικό περιβάλλον διαμορφώνουν μια περίεργη επιχειρηματική κοινότητα. Βέβαια, στην Ελλάδα η επιχειρηματικότητα είχε πάντα δυσκολίες και δεν εμφανίστηκαν μόνο τα χρόνια της ύφεσης. Το ζητούμενο είναι να προσπερνάς τις δυσκολίες, και να ανακαλύπτεις τρόπους που θα εξελίξουν και θα βελτιώσουν το project σου. Το πάθος για να κάνεις το δικό σου ξεκίνημα είναι κάτι που δεν σε αφήνει ποτέ. Σε ‘τρώει’ συνεχώς και δεν μπορεί να σε εμποδίσει τίποτα για να ξεκινήσεις.

Δεν σας αποθάρρυνε το γεγονός ότι δεν είχατε σημαντικό μπάτζετ στα χέρια σας;

Όχι! Ξέραμε από την αρχή τις δυνατότητες μας και τι μπορεί ο καθένας να εξελίξει. Με πολύ προσωπική δουλειά και κυρίως όρεξη για αυτό που κάνουμε, θέσαμε τους στόχους μας και πήγαμε προς αυτή την κατεύθυνση. Σίγουρα, ξέραμε από την αρχή ότι η ανάπτυξη μας θα είναι πολύ αργή, μη έχοντας μεγάλο budget, αλλά  βρήκαμε λύσεις να χτίσουμε το brand μας έξυπνα και πάνω από όλα δημιουργικά.

Υπήρξαν, όπως σε όλες σχεδόν τις περιπτώσεις, δύσκολες στιγμές και οικονομικά θέματα που μας κρατούσαν πίσω, αλλά προσπαθούμε να τα αντιμετωπίζουμε με αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία.

Ο Γιάννης Λαζάρου

Τι ακριβώς κάνει η πλατφόρμα σας;

Το Aegina Project είναι ένας σύγχρονος digital travel guide για το νησί της Αίγινας, με αναλυτικές πληροφορίες για το νησί. Εκτός από την παρουσίαση των ιδιαίτερων σημείων του νησιού, την ιστορική αναδρομή και της εμφάνισης προτάσεων για τον επισκέπτη, είναι και ένας κατάλογος επιχειρήσεων. Σκοπός μας είναι να πετύχουμε έναν αρμονικό συνδυασμό όλων των παραπάνω. Κυρίως γιατί θέλουμε να είμαστε ένας online τουριστικός οδηγός, που θα είναι εργαλείο τόσο για τους μόνιμους κατοίκους του νησιού, όσο και για τους επισκέπτες του.

Μπορούν κατά τη γνώμη σας, τέτοιου είδους πλατφόρμες να βοηθήσουν και στην γενικότερη ενίσχυση του τουρισμού στην Ελλάδα;

Η εξέλιξη και η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα, δεν μπορεί να μην συνδυαστεί με digital δράσεις. Η digital παρουσία μιας περιοχής, έχει γίνει συνώνυμο της συνολικής τουριστικής εμπειρίας.

Υπάρχουν περιοχές, με πολύ μεγάλες τουριστικές ροές, που κανείς δεν μπορεί να βρει πληροφορίες για απλά πράγματα, όπως είναι για παράδειγμα η μετακίνηση του. Αν μια δράση ξεκινήσει μεμονωμένα και εξελιχθεί σε μια συλλογική ενέργεια, έχει να δώσει πολλά σε όλους. Η δημιουργία ενός online τουριστικού οδηγού, πρέπει να αντιμετωπίζεται ως αναγκαία προσθήκη και απαραίτητο εξελικτικό στάδιο και όχι να προκαλεί αρνητικές αντιδράσεις.

 Πόσο εύκολο ή δύσκολο, είναι να ξεκινά κάποιος μια νέα επιχείρηση από ένα νησί;

Το να δημιουργήσεις ένα project από την επαρχία, είναι μια πρόκληση. Ειδικά όταν μιλάμε για νησί, που όλα κινούνται στον ρυθμό της καλοκαιρινής σεζόν.

Το δίκτυο σου σίγουρα περιορίζεται και πρέπει να δημιουργήσεις τις κατάλληλες συνθήκες για να κρατηθεί το κίνητρο της ομάδας σε υψηλά επίπεδα. Σημαντικό πρόβλημα, παραμένει ότι για μερικά μέλη της ομάδας η full time εργασία τους είναι εκτός του νησιού, πράγμα που μας κάνει να χάνουμε την άμεση επαφή. Όμως η μικρή κοινότητα σου δίνει την δυνατότητα να χτίσεις πολύ γρήγορα το brand σου και να αποκτήσεις γρήγορα τους πρώτους σου πελάτες.

Αν είχατε μπροστά σας έναν νέο άνθρωπο, ο οποίο θα σας έλεγε ότι σκέφτεται να δημιουργήσει ένα δικό του project, αλλά έχει ελάχιστο μπάτζετ στα χέρια του. Θα τον παροτρύνατε να ξεκινήσει ή όχι;

Όταν ξεκινούσαμε, είχαμε το άγχος ότι λόγω του μικρού μας budget, θα φτιάχναμε ένα προϊόν με ατέλειες και ανορθογραφίες. Στην πράξη όλο αυτό εξελίχθηκε στο πιο δυνατό μας όπλο, γιατί γίναμε δημιουργικοί και δεν ρίξαμε μεγάλα χρηματικά ποσά σε κάτι που ο κόσμος δεν θα ήθελε. Αυτό που μετράει είναι να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου και να προσπαθήσεις να δημιουργήσεις κάτι για το οποίο θα νιώσεις περήφανος. Είναι προτιμότερο να δημιουργήσεις κάτι με πολύ κόπο, παρά να έχεις άγνοια κινδύνου και απλά να χρηματοδοτείς κάτι που δεν μπορεί να δουλέψει από μόνο του. Αν λοιπόν, έχεις μια απλή ιδέα, μην χάνεις άλλο χρόνο, απλά ξεκίνα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 2 =