αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΗ εταιρία από τη Δράμα που «ντύνει» με μάρμαρο τα κτίρια. Έχει φτάσει από το Μανχάταν μέχρι τη Σαουδική Αραβία

Η εταιρία από τη Δράμα που «ντύνει» με μάρμαρο τα κτίρια. Έχει φτάσει από το Μανχάταν μέχρι τη Σαουδική Αραβία

Στο 432 της Park Avenue στη Νέα Υόρκη, σε απόσταση αναπνοής από το Central Park, ορθώνεται ένας πελώριος ουρανοξύστης ύψους 425 μέτρων –το υψηλότερο συγκρότημα πολυτελών κατοικιών στην πόλη–, ο οποίος έχει έντονα ελληνική σφραγίδα: τα ολόλευκα μάρμαρα που κοσμούν το κτίριο έχουν εξορυχθεί και επεξεργαστεί στη Δράμα, από την εταιρεία «Παυλίδης Μάρμαρα – Γρανίτες».

Και δεν είναι το μόνο κτίριο στο Μανχάταν με ελληνικά μάρμαρα της «Παυλίδης». Η εταιρεία έχει υλοποιήσει έργα σε εμβληματικά κτίρια στη Νέα Υόρκη (οίκος Chanel, το 280 της Park Avenue, το 111 Murrey κ.ά.), το Porsche Design στο Μαϊάμι, αλλά και σε πολλά άλλα σημεία της υφηλίου: τα κτίρια Oceanfront, Reflection Towers και Marina One στη Σιγκαπούρη, ξενοδοχεία στην Μπαγκόκ, τζαμιά στη Σαουδική Αραβία, κτίρια και βίλες στα Εμιράτα κ.ά. Πρόσφατα ολοκλήρωσε έργο ανακαίνισης για το ιστορικό ξενοδοχείο Crillon στο Παρίσι, ενώ στην Ελλάδα μετέχει στην ανακαίνιση του Αστέρα, στις επεκτάσεις του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και στο επιβλητικό κτίριο του ομίλου Αγγελικούση, που βρίσκεται πίσω από το ΚΠΙ Σταύρος Νιάρχος.

Με αιχμή του δόρατος τα λευκά μάρμαρα, η «Παυλίδης» εξάγει πάνω από το 90% του κύκλου εργασιών σε περισσότερες από 45 χώρες, με κυριότερες αγορές της Κίνας, των χωρών της Νοτιοανατολικής Ασίας, των χωρών του Κόλπου, της Αμερικής, αλλά και στην Ευρώπη.

Mε έδρα τη Δράμα

Η έδρα και οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις της εταιρείας βρίσκονται στη Δράμα –που αποτελεί το κέντρο εξόρυξης μαρμάρων της χώρας μας– και καλύπτουν μια επιφάνεια 30.000 τ.μ. σε μια συνολική έκταση 100.000 τ.μ. Διαθέτει πέντε λατομεία στη Βόρεια Ελλάδα και σε γειτονικές χώρες όπως Αλβανία, Βουλγαρία και Σκόπια. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1980 από τον Ευκλείδη Παυλίδη, ο οποίος από την πρώτη στιγμή είχε όραμα και στόχο ζωής να αναδείξει τις ιδιαίτερες λευκές ποικιλίες μαρμάρου της Δράμας και να εξαγάγει το ελληνικό μάρμαρο στο εξωτερικό. Αρχικά, την πρώτη δεκαετία η εταιρεία αντιμετώπισε δυσκολίες καθώς οι ποικιλίες Ariston της Δράμας δεν ήταν γνωστές στην αγορά, υπήρχε δυσπιστία και απαιτήθηκε πολύς χρόνος και πολλή επίμονη προσπάθεια για να μπορέσει σταδιακά να κερδίσει την εμπιστοσύνη και να «ξεκλειδώσει» τις αγορές του εξωτερικού. Ο κ. Ευκλ. Παυλίδης ήταν αυτός που έβαλε τα θεμέλια για τη μετεξέλιξη της εταιρείας σε έναν από τους βασικούς παραγωγούς λευκού μαρμάρου στην παγκόσμια αγορά.

Πολλοί μπορεί να θεωρούν το μάρμαρο μια όχι και τόσο απαιτητική υπόθεση καθώς τη μεγάλη διαφορά την κάνει η πρώτη ύλη: το μάρμαρο. Ετσι, θα έλεγαν, αν έχεις το σωστό οικόπεδο, η επιτυχία είναι εξασφαλισμένη. Στην πραγματικότητα όμως τα πράγματα είναι πολύ πιο σύνθετα, καθώς η πρώτη ύλη δεν αποτελεί παρά μόνο το σημείο εκκίνησης, ενώ τη μεγάλη διαφορά κάνει η παραγωγή προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας. Και για να γίνει αυτό, απαιτείται τεχνολογία αιχμής.

Σύγχρονος εξοπλισμός

Σήμερα υπερσύγχρονα μηχανήματα εξόρυξης, με αδαμαντοφόρο σύρμα και αδαμαντοφόρα πριόνια, εξάγουν από τα λατομεία τους μαρμάρινους όγκους, οι οποίοι μεταφέρονται στο εργοστάσιο της Δράμας όπου και υπόκεινται σε περαιτέρω επεξεργασία κοπής, με τα λεγόμενα σχιστήρια μαρμάρου, μηχανήματα που τεμαχίζουν τους όγκους με ειδικά πριόνια με διαμαντένια δόντια. Τα παραγόμενα προϊόντα κοπής, ανάλογα με τις παραγγελίες, διοχετεύονται σε άλλα ειδικά μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας που κόβουν το μάρμαρο σε κομμάτια με ακρίβεια χιλιοστού, σύμφωνα με τα αρχιτεκτονικά σχέδια. Και όλα τα παραπάνω μέσα από την καθοδήγηση υπολογιστών.

Η «Παυλίδης Μάρμαρα» είναι μια πλήρως καθετοποιημένη επιχείρηση που ελέγχει όλα τα στάδια της παραγωγής από την εξόρυξη μέχρι την επεξεργασία και την εμπορία των τελικών προϊόντων. Παράγει προϊόντα που ανταποκρίνονται στις πολύ αυστηρές απαιτήσεις μεγάλων εταιρειών ανάπτυξης ακινήτων, κορυφαίων αρχιτεκτονικών γραφείων και συμβούλων κατασκευών συμμετέχοντας σε έργα μεγάλης κλίμακας και υψηλής πολυπλοκότητας με προϊόντα μαρμάρου.

Τα ηνία στη νέα γενιά και η εξαγορά της Mermeren

Το 2012 τα ηνία της εταιρείας ανέλαβε ο Χριστόφορος Παυλίδης, που σε συνεργασία με τα αδέρφια του Χριστίνα Παυλίδου και Κυριάκο Παυλίδη, μετασχημάτισε την εταιρεία από μια οικογενειακή επιχείρηση σε έναν σύγχρονο όμιλο. Στην κατεύθυνση αυτή, η διοίκηση της εταιρείας προχώρησε στην ενίσχυση του διοικητικού δυναμικού με καταξιωμένα στελέχη, καθώς και στην υιοθέτηση των σύγχρονων μεθόδων διοίκησης. Παράλληλα, δόθηκε περαιτέρω έμφαση στην τεχνολογική αναβάθμιση της εταιρείας και στη δυναμική διεκδίκηση μεγάλων και δύσκολων έργων για την εδραίωση της καλής φήμης της. Το 2017 αποτέλεσε έτος ορόσημο για την «Παυλίδης Μάρμαρα», πετυχαίνοντας την εξαγορά του 88,4% της Mermeren Kombinat, έναντι 73 εκατ. ευρώ, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες των Σκοπίων. Πρόκειται για μια καθετοποιημένη μονάδα εξόρυξης και επεξεργασίας λευκού μαρμάρου που παράγει το φημισμένο λευκό μάρμαρο SIVEC, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί στην κατασκευή πολλών σημαντικών έργων σε όλο τον κόσμο. Η στρατηγική αυτή συμφωνία αναβαθμίζει την εταιρεία σε αδιαφιλονίκητο ηγέτη στα λευκά μάρμαρα, ισχυροποιώντας κατά πολύ την θέση της στην παγκόσμια αγορά. Με την προσθήκη της Mermeren η ετήσια παραγωγική δυναμικότητα του ομίλου αυξήθηκε από 240.000 στις 330.000 τόνους. Ο κ. Χριστόφορος Παυλίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, σημειώνει στην «Κ» ότι παρά την πολύ καλή πορεία, δεν υπάρχει εφησυχασμός: «η διοίκηση είναι σε πλήρη επαγρύπνηση τηρώντας πιστά το δόγμα που υποστηρίζει ότι εταιρεία που δεν αναπτύσσεται, γρήγορα χάνεται. Στο πλαίσιο αυτό αξιοποιούμε την υψηλή ρευστότητά μας σε επενδύσεις τόσο σε ό,τι αφορά το κύριο αντικείμενό μας όσο και νέους τομείς».

Ο όμιλος προγραμματίζει επενδυτικό πλάνο 70 εκατ. ευρώ μέχρι και το 2020. Εξ αυτών, τα 20 εκατ. αφορούν επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό, υψηλής τεχνολογίας, λατομείων και εργοστασίων με στόχο την περαιτέρω βελτίωση του παραγόμενου τελικού προϊόντος, ενώ 50 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν για την εγκατάσταση αιολικών πάρκων ισχύος 50 MW στην Β. Ελλάδα. Σημειώνεται ότι η εταιρεία ήδη έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά πάρκα με ισχύ 5 MW και αιολικά πάρκα ισχύος 16 MW.

«Η καλή φήμη δημιουργεί πολλές ευκαιρίες»

Τι είναι αυτό που κάνει τη διαφορά; Σύμφωνα με τον κ. Χριστόφορο Παυλίδη, «χρειάζονται όραμα, πίστη και επιμονή». «Η φήμη, το λεγόμενο goodwill, είναι αυτό που τα τελευταία χρόνια μας έχει βοηθήσει να είμαστε η πρώτη επιλογή σε μεγάλα και σύνθετα έργα υψηλής προστιθέμενης αξίας σε όλο τον κόσμο». «Η φήμη μιας εταιρείας αποτελεί ένα πολύτιμο συστατικό και δημιουργεί ευκαιρίες. Ωστόσο, η αξιοπιστία είναι κάτι που κερδίζεται και διατηρείται δύσκολα, καθώς απαιτεί πολύ σκληρή δουλειά, επιμονή και συνέπεια. Αλλά όταν την αποκτήσεις, προσδίδει μεγάλη αξία στην εταιρεία και πληρώνεται». Οπως σημειώνει, η αξιοπιστία προϋποθέτει πολύ καλό προϊόν και πολύ καλές, συστηματικές, επιδόσεις και για να γίνουν όλα αυτά απαιτούνται άνθρωποι. «Το εργατικό και το στελεχικό δυναμικό είναι η καρδιά της εταιρείας μας». Σε ό,τι αφορά την οικονομία και τις προοπτικές ο κ. Χρ. Παυλίδης εμφανίζεται αισιόδοξος, υπογραμμίζοντας ότι τα τελευταία χρόνια παρά τις δυσκολίες έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικά βήματα για τον εκσυγχρονισμό της χώρας. Ωστόσο, τονίζει, πρέπει να επιταχύνουμε την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων, την αναβάθμιση της δημόσιας διοίκησης και τη διασφάλιση σταθερού επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Επίσης, τονίζει ότι «η εμμονή στη λιτότητα δεν βοηθά την Ευρώπη και πλέον θα πρέπει να δοθεί βάρος στην αναθέρμανση της ανάπτυξης ειδικά στις χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση».

Ο κ. Χρ. Παυλίδης ασχολείται επίσης με την παραγωγή κρασιού, έχοντας ιδιαίτερη αγάπη στην οινοποιία. Από το 1998 έχει επενδύσει περίπου 6 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη ενός αμπελώνα 600 στρεμμάτων και την ανέγερση ενός υπερσύγχρονου οινοποιείου. Η ετήσια παραγωγή του κτήματος ανέρχεται σε περίπου 350.000 φιάλες και οι δύο βασικές οικογένειες κρασιών του Κτήματος Παυλίδη είναι το Thema και το Emphasis.

Σημαντική η συμβολή της εξορυκτικής βιομηχανίας σε ΑΕΠ και απασχόληση

Σε περίπου 6,2 δισ. ευρώ ή 3,4% του ΑΕΠ ετησίως εκτιμάται η συνολική συμβολή της εξορυκτικής βιομηχανίας στην εγχώρια οικονομία. Σύμφωνα με μελέτη του το Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), συνυπολογίζοντας και τις έμμεσες επιδράσεις στους κλάδους που συμμετέχουν στην αλυσίδα εφοδιασμού της εξορυκτικής βιομηχανίας, η συνολική συμβολή της στο ΑΕΠ ανέρχεται σε 4,1 δισ. ευρώ (2,7 δισ. ευρώ από εξορυκτικές δραστηριότητες και το υπόλοιπο 1,4 δισ. ευρώ από τη μεταποίηση βασικών μετάλλων και τσιμέντου με εγχώριες ορυκτές πρώτες ύλες) που αντιστοιχεί στο 2,2% του ΑΕΠ. Εάν ληφθεί υπόψη και η ηλεκτροπαραγωγή με καύση λιγνίτη, η οποία δεν θα ήταν εφικτή χωρίς τη στήριξη του εξορυκτικού τομέα, η συμβολή στο ΑΕΠ ανέρχεται σε 6,2 δισ. ευρώ ή 3,4% του ΑΕΠ. Σε όρους εργασίας, η συμβολή της εξορυκτικής βιομηχανίας εκτιμάται αντίστοιχα σε 84.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης που αντιστοιχούν στο 2,2% της εγχώριας απασχόλησης και σε 118.000 θέσεις εργασίας ή το 3,4% της εγχώριας απασχόλησης εάν ληφθεί υπόψη και η ηλεκτροπαραγωγή με λιγνίτη. Σε σχέση με το 2009, οι πωλήσεις του κλάδου εμφανίζονται μειωμένες κατά περίπου 7%, μείωση που οφείλεται κυρίως στη δραστική κάμψη στα αδρανή υλικά και στο τσιμέντο.

Στις υπόλοιπες κατηγορίες καταγράφονται μεικτές τάσεις, ακόμα και ισχυρή άνοδος σε ορισμένες περιπτώσεις. Η εγχώρια εξορυκτική βιομηχανία παρουσιάζει έντονη εξωστρέφεια, η οποία δεν περιορίζεται στο υψηλό ποσοστό της παραγωγής με προορισμό τις διεθνείς αγορές. Η διεθνοποίηση του κλάδου της εξορυκτικής βιομηχανίας αναδεικνύεται και μέσω της ένταξης εγχώριων επιχειρήσεων σε πολυεθνικούς ομίλους, αλλά και με τη δημιουργία κοινών επιχειρήσεων (joint ventures), με πολλά σημεία εξόρυξης στο εξωτερικό και με δίκτυα εξαγωγών σε πολλούς προορισμούς. Σημαντικό μέρος του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων της εξορυκτικής βιομηχανίας, περίπου το 50%, προέρχεται από πωλήσεις στις διεθνείς αγορές. Η εξωστρέφεια είναι ιδιαίτερα αυξημένη σε προϊόντα όπως τα μάρμαρα, τα βιομηχανικά ορυκτά και τα μέταλλα, όπου η αξία των εξαγωγών ξεπερνά διαχρονικά το 70% της αξίας των πωλήσεων.

Σε επίπεδο προϊόντων, περίπου το 1/5 της συνολικής αξίας των εξαγωγών καταλαμβάνει το κάθε ένα από τα 3 προϊόντα με υψηλότερο μερίδιο στις εξαγωγές (το τσιμέντο, το αλουμίνιο και το νικέλιο). Τα μάρμαρα και η αλουμίνα ακολουθούν με μερίδιο περίπου 10% αμφότερα, ενώ σημαντική συνεισφορά έχουν και τα παραγόμενα προϊόντα από λευκόλιθο (πυρίμαχες μάζες, δίπυρος μαγνησία και καυστική μαγνησία). Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται από τις εταιρείες του κλάδου στην αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος μετά τη λήξη της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων. Τα υφιστάμενα έργα αποκατάστασης στην Ελλάδα περιλαμβάνουν τη δημιουργία δασικών εκτάσεων, τεχνητών λιμνών, υδροβιοτόπων, μουσείων, χώρων για πολιτιστικές εκδηλώσεις και ψυχαγωγία, καθώς και καλλιεργήσιμων εκτάσεων γης. Μέχρι σήμερα έχουν αποκατασταθεί περί τις 65.620 στρέμματα, με το ποσοστό των εκτάσεων που έχουν ήδη αποκατασταθεί ως προς το σύνολο των εκτάσεων υπό εκμετάλλευση να διακυμαίνεται στην περιοχή του 35%-40%.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five + seven =