αρχικηVIRALΕδώ είναι 5 συμβουλές της Νευροεπιστήμης που θα σε κάνουν πιο ευτυχισμένο

Εδώ είναι 5 συμβουλές της Νευροεπιστήμης που θα σε κάνουν πιο ευτυχισμένο

Τι σε κάνει ή τι πιστεύεις ότι θα σε κάνει ευτυχισμένο; Ή καλύτερα τι θα κάνει το μυαλό σου χαρούμενο; Η νευροεπιστήμη έχει την απάντηση. Ο Alex Korb, συγγραφέας και νευροεπιστήμονας του UCLA σου προτείνει 5 επιλογές που μπορούν να σε κάνουν να νιώθεις κάθε ημέρα πιο χαρούμενος. Ακολούθησέ τις και δεν θα χάσεις!

1.Άκουσε την μουσική από μία ευτυχισμένη περίοδο της ζωής σου

Η μουσική έχει θετική επίδραση στο μυαλό σου, καθώς του υπενθυμίζει τα μέρη που την είχε ακούσει κατά το παρελθόν. Πότε ήσουνα περισσότερο ευτυχισμένος; Στο σχολείο; Το πανεπιστήμιο; Ακούγοντας την μουσική που αγαπούσες κάποτε, θα ταξιδέψεις πίσω στο χρόνο και θα βελτιώσεις την διάθεσή σου.

Σύμφωνα με τον Korb, η μουσική έχει την δύναμη να σε γυρίζει στο παρελθόν και να σου υπενθυμίζει παλιά γεγονότα, όπου άκουγες την ίδια ακριβώς μουσική. Αν για παράδειγμα η πιο ευτυχισμένη περίοδος της ζωής σου ήταν όταν ήσουν φοιτητής, αν αρχίσεις να ακούς την μουσική που άκουγες τότε, αυτό θα σε βοηθήσει να γυρίσεις πίσω σε εκείνη την εποχή και να την ζήσεις ξανά.

Η αλήθεια είναι ότι δεν μπορείς να ακούς μουσική όπου και αν είσαι. Τι σου προτείνει η νευροεπιστήμη να κάνεις λοιπόν όταν δεν μπορείς να φορέσεις τα ακουστικά σου;

2. Χαμογέλα και φόρεσε γυαλιά ηλίου

Κάποιες φορές ο εγκέφαλός σου προσλαμβάνει τόσες πολλές πληροφορίες και ερεθίσματα που δεν ξέρει πώς να τα διαχειριστεί, αλλά και πώς να αισθανθεί για αυτά.

Όταν νιώθεις ευτυχισμένος, χαμογελάς. Αλλά και αντίστροφα, όταν χαμογελάς, ο εγκέφαλός σου συνειδητοποιεί ότι χαμογελάς και καταλαβαίνει ότι είσαι χαρούμενος.

Τι γίνεται όμως όταν είσαι στενοχωρημένος; Ο Korb σου προτείνει να χαμογελάσεις. Και αν δεν σου βγαίνει αυθόρμητα, δοκίμασε ένα ψεύτικο χαμόγελο μέχρι αυτό να γίνει αληθινό. Όταν είσαι κατσουφιασμένος, ο εγκέφαλός σου συνειδητοποιεί ότι δεν πρέπει να νιώσεις ένα θετικό συναίσθημα. Όταν όμως αρχίσεις να χαμογελάς, τότε αντιλαμβάνεται ότι μπορείς είσαι χαρούμενος. Όταν αλλάζουν οι εκφράσεις του προσώπου σου, αλλάζει και ο τρόπος που ο εγκέφαλός σου αποκωδικοποιεί και ερμηνεύει τα ερεθίσματα. Αν πιέζεις τον εαυτό σου να αισθανθεί καλύτερα, το ίδιο θα κάνει και ο εγκέφαλός σου.

Γιατί όμως πρέπει να φοράς γυαλιά ηλίου; Όταν κοιτάζεις το φως του ήλιου η πρώτη σου αντίδραση είναι να κλείσεις τα μάτια σου, με αποτέλεσμα να φαίνεσαι στενοχωρημένος. Ο εγκέφαλός σου ενδέχεται να το παρερμηνεύσει και να νομίζει ότι όντως είσαι στενοχωρημένος. Τα γυαλιά ηλίου σε βοηθούν να μην κλείνεις τα μάτια σου και έτσι ο εγκέφαλός σου αντιλαμβάνεται ότι όλα είναι καλά. Γι΄αυτό φόρεσε το πιο ωραίο χαμόγελό σου και τα γυαλιά ηλίου σου. Και τα δύο θα σε κάνουν πιο ευτυχισμένο.

Ακούς την μουσική που σου αρέσει, χαμογελάς και φοράς γυαλιά ηλίου. Όμως νιώθεις ακόμα στρες. Τι μπορείς να κάνεις για να σταματήσεις να σκέφτεσαι αρνητικά;

3.Σκέψου τους στόχους σου και δες τον κόσμο αλλιώς

Ένας στόχος, σε κάνει να βλέπεις τον κόσμο διαφορετικά. Όταν λοιπόν αισθάνεσαι αγχωμένος, σκέψου τους μακροπρόθεσμους στόχους σου. Αυτό θα κάνει τον εγκέφαλό σου να νιώσει ότι έχει τον έλεγχο και θα τον βοηθήσει να απελευθερώσει ντοπαμίνη, η οποία με τη σειρά της θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα και να αποκτήσεις ξανά κίνητρο.

Σύμφωνα με τον Korb, οι στόχοι σου έχουν τη δύναμη να αλλάξουν τον τρόπο που ο εγκέφαλός σου αντιμετωπίζει τον κόσμο. Όταν νιώθεις πως όλα πηγαίνουν στραβά, ίσως πρέπει να αλλάξεις τον τρόπο που βλέπεις τον κόσμο. Αν σκεφτείς τι θέλεις να επιτύχεις, βοηθάς τον εγκέφαλό σου να αναλύσει και να επεξεργαστεί αυτόν τον στόχο, έτσι ώστε να μπορεί να τον πραγματοποιήσει. Και όταν το κάνει αρχίζει να παράγει ντοπαμίνη, η οποία σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα.

Κάποιες φορές καμία από τις παραπάνωσυμβουλές δεν έχει αποτέλεσμα. Ίσως γιατί ξεχνάς κάτι που αποτελεί το κλειδί για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου σου. Τον ύπνο!

4. Κοιμήσου αρκετά

Ένας καλός ύπνος βοηθάει στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου. Η έλλειψη ύπνου έχει αντίθετα αποτελέσματα. Πώς μπορείς να βελτιώσεις τον ύπνο σου; Ο Korb σε συμβουλεύει να φροντίζεις την κρεβατοκάμαρά σου: να έχεις ένα άνετο κρεβάτι και να ακολουθείς την ίδια ρουτίνα στον ύπνο σου, έτσι ώστε να προετοιμάζεις τον εγκέφαλό σου.

Όλα αυτά θα σε βοηθήσουν να νιώθεις καλύτερα. Αν όμως δεν τελειώνεις όσα όσα πρέπει να γίνουν στη δουλειά, δεν θα καταφέρεις να νιώθεις χαρούμενος. Πώς μπορείς, σύμφωνα με τη νευροεπιστήμη, να νικήσεις την αναβλητικότητά σου και να συνεχίσεις να χαμογελάς;

5. Νίκησε την αναβλητικότητά σου 

Σύμφωνα με τον Korb το άγχος είναι ανασταλτικός παράγοντας της αποδοτικότητας και ενισχύει την αναβλητικότητα. Γιατί συμβαίνει αυτό; Όταν καθυστερείς, έχεις λιγότερο χρόνο στη διάθεσή σου για να ολοκληρώσεις ένα project, αγχώνεσαι περισσότερο με αποτέλεσμα να καθυστερείς ακόμα πιο πολύ και τελικά να έχεις ακόμα λιγότερο χρόνο και να είσαι ακόμα πιο αγχωμένος. Πρόκειται για έναν φαύλο κύκλο που αν καταφέρεις να τον σταματήσεις και να νικήσεις την αναβλητικότητα, θα μειώσεις και το στρες.

Σκέψου λοιπόν τι πρέπει να κάνεις και χώρισέ το σε μικρά βήματα. Συγκεντρώσου και άρχισε από κάτι απλό που σταδιακά θα σε οδηγήσει στον τελικό σου στόχο. Ένα μικρό βήμα θα σε βοηθήσει να νιώσεις ότι έχεις τον έλεγχο. Και το ίδιο θα αισθανθεί και ο εγκέφαλός σου ο οποίος σταδιακά θα αποβάλει το άγχος.

Πηγή: Thrive Global Greece

TAGS
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen − thirteen =