αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΔύο Millennials χειρίστηκαν με το δικό τους τρόπο τα Social Media και «έχτισαν» μια εταιρία εκατομμυρίων

Δύο Millennials χειρίστηκαν με το δικό τους τρόπο τα Social Media και «έχτισαν» μια εταιρία εκατομμυρίων




Κατά την τελευταία 10ετία, η διαφήμιση στα social media έχει γίνει ένα βασικό εργαλείο για τις εταιρίες, έτσι ώστε να προμοτάρουν τα προϊόντα τους και να απευθυνθούν σε ένα διευρυμένο κοινό. Είναι χαρακτηριστικό, ότι τα brands σε όλο τον κόσμο επένδυσαν το 2015, 23 δισ. δολάρια για προμόσιον στα social media.

Τι γίνεται όμως όταν πρέπει να αναπτύξεις μια επιχείρηση που δεν επιτρέπεται να κάνει διαφήμηση στο Facebook ή να χρησιμοποιήσει Google AdWords; Μπροστά σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα βρέθηκαν οι νεαροί επιχειρηματίες Sean Geng και Darby Cox το 2014, όταν αποφάσισαν να ιδρύσουν την SmokeCartel. Μια εταιρία που πουλά ηλεκρονικά τσιγάρα και είδη καπνίσματος. Τέτοιου τύπου brands, για παράδειγμα, δεν επιτρέπεται να διαφημίζονται στο Facebook, μέσω των λεγόμενων χορηγούμενων posts.

Σήμερα οι δύο Millennials είναι 22 ετών. Έχουν αναπτύξει την επιχείρηση τους, διαθέτοντας 4 φυσικά καταστήματα, 45 εργαζόμενους και αρκετά εκατομμύρια δολάρια σε ετήσια έσοδα. Πως όμως κατάφεραν αν διαχειριστούν τα social media, ξεπερνώντας τον διαφημιστικό «φραγμό» που βρήκαν μπροστά τους;

«Έχουμε μεγαλώσει με τα έξυπνα τηλέφωνα και την τεχνολογία, άρα τα social media ήταν μέσα στο πλάνο μας ως η κύρια πηγή προβολής μας, όταν ξεκινάγαμε. Μετά συνειδητοποιήσαμε ότι η διαφημιστική προβολή εκεί, δεν ήταν δυνατή για την εταιρία μας» λέει αρχικά η Sean Geng μιλώντας στο Forbes.

Εξηγώντας το πως τελικά χειρίστηκαν τα social media, η νεαρή επιχειρηματίας αναφέρει: «Προσπαθήσαμε να αναπτύξουμε τα κανάλια μας στα social media οργανικά και με φυσικό τρόπο. Προσφέροντας συμβουλές, αλληλεπιδρώντας με τους πελάτες μας, να συμμετέχοντας σε συζητήσεις, προσφέροντας δώρα και διαγωνισμούς. Έτσι αναπτύξαμε σύντομα ένα πιστό κοινό».

Όπως λέει η ίδια, τελικά η «εξ ανάγκης» στρατηγική, αποδείχτηκε πλεονέκτημα. Αφού μπόρεσαν να έχουν μια καλύτερη σχέση με τους πελάτες. Κατάφεραν να έχουν μια one-on-one επικοινωνία με τον κάθε άνθρωπο που επικοινωνούσε μαζί τους. Και δεν έμειναν στην ψυχρή χορηγούμενη προβολή με διάφορες αναρτήσεις.

Σε ότι αφορά το τι τελικά τους έκανε να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό, ο Darby Cox απαντά ξεκάθαρα: «Είμαστε πιο ανθρώπινοι. Πολλές εταιρίες, όσο κάνουν scale up, γίνονται πιο εταιρικές. Κάτι που θεωρούν ότι θα τους βοηθήσει να αναπτυχθούν γρηγορότερα. Και όντως αυτό μπορεί να είναι αλήθεια σε ότι αφορά τα οικονομικά δεδομένα. Όμως, χάνουν άλλα στοιχεία της αρχικής τους ταυτότητας. Εμείς, για παράδειγμα, ακόμα και τώρα δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να μιλήσουν μαζί μας όπως τους αρέσει: μέσω social media, τηλεφώνου, email ή ακόμα και sms. Πρέπει να αντιμετωπίζουμε τους ανθρώπους σαν ανθρώπους, τόσο απλά».

Τα social media παραμένουν πάντα στο προσκήνιο. Εκεί γίνεται η μεγαλύτερη επικοινωνία με το κοινό. «Όλη την ώρα εξυπηρετούμε πελάτες μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Ακόμα κι αν έχουν κάποιο πρόβλημα, μπορούν εύκολα και γρήγορα να το λύσουν. Έχουμε παρατηρήσει μάλιστα, ότι πολλοί επισυνάπτουν συχνά και φωτογραφίες στα μηνύματα τους, την ώρα που… δυσκολεύονται να επισυνάψουν μια φωτογραφία στο email. Τα social media είναι πιο εύκολα στον χειρισμό για αυτούς».


ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

8 − 3 =