αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΔυναμικό μπάσιμο του eBay στην Ελληνική αγορά

Δυναμικό μπάσιμο του eBay στην Ελληνική αγορά

Τρία ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς διέκρινε ο γενικός διευθυντής του eBay για Ευρώπη και Ρωσία και άδραξε την ευκαιρία να μπει δυναμικά στην αρένα του εγχώριου ηλεκτρονικού εμπορίου. Οπως ανακοινώθηκε την περασμένη Πέμπτη από το βήμα του συνεδρίου ηλεκτρονικού εμπορίου της Αθήνας, το eBay ξεκινάει την υποστήριξη των ελληνικών εξαγωγών για μικρούς και μεσαίους παραγωγούς μέσω της πλατφόρμας eBaymag.com.

Για τον δυναμικό μάνατζερ και την ομάδα του, η Ελλάδα παρουσιάζει τεράστια εξαγωγική ευκαιρία, όπως υποστηρίζει, καθώς παράγει προϊόντα υψηλής ζήτησης (όπως π.χ. λάδι, φέτα, ξηρούς καρπούς), διαθέτει υψηλά καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό και εμφανίζει ραγδαία αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Λίγο πριν από την παρουσίαση του «Ελληνικού Project» του eBay στο συνέδριο του κλάδου, η Καθημερινή συνάντησε τον Ιλια Κρεστόβ και συζήτησε για το σχέδιο, τους στόχους και το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα.

Τελευταίες λεπτομέρειες

Το ραντεβού ήταν σε εστιατόριο ξενοδοχείου στο Χαλάνδρι, όπου ο κ. Κρεστόβ μελετάει τις τελευταίες λεπτομέρειες της παρουσίασης, διορθώνοντας παράλληλα τα σημεία που κρίνει σκόπιμο. «Σε δύο μέρες πρέπει να συναντήσουμε τους πιθανούς συνεργάτες μας και να είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε σε κάθε τους ερώτηση», σημειώνει χαρακτηριστικά και με μια κίνηση δίνει στη νεαρή συνεργάτιδά του τον φάκελο με την παρουσίαση.

Συζητώντας για το σχέδιό του, ο κ. Κρεστόβ αποφεύγει να χρησιμοποιεί τον όρο επένδυση, λέγοντας ότι γι’ αυτούς είναι εταιρική προσπάθεια να χτίσουν σχέσεις εμπιστοσύνης με τους μικρομεσαίους Ελληνες παραγωγούς. «Οι Ελληνες πελάτες στήριξαν από την πρώτη στιγμή την πλατφόρμα ως καταναλωτές, αγοράζοντας προϊόντα τεχνολογίας κατά βάση. Η χώρα παρασκευάζει μοναδικής αξίας προϊόντα που μπορούν να σταλούν απευθείας στο εξωτερικό σε τιμές που συμφέρουν και τον παραγωγό και τον καταναλωτή».

Στο ερώτημα γιατί η συγκεκριμένη στιγμή είναι ιδανική για την είσοδο του αμερικανικού κολοσσού στην ελληνική αγορά, ο κ. Κρεστόβ απαντά: «Η χρονική στιγμή είναι συνάρτηση της ευκαιρίας με τη δυνατότητα της εταιρείας. Μελετούσαμε την επέκταση από το 2016 και τον Ιανουάριο πήραμε την απόφαση να προχωρήσουμε συστήνοντας την ομάδα που θα έτρεχε το έργο». Τα ταξίδια των συνεργατών του νεαρού αλλά έμπειρου μάνατζερ άρχισαν να πυκνώνουν, όπως λέει, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε έρχονταν σε επαφή με παραγωγούς που θα έβαζαν τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα. «Επρεπε να διασφαλίσουμε ένα καλό δίκτυο συνεργατών και να διαπιστώσουμε από κοντά τις δυνατότητες. Θα ήταν καταστροφικό να υπήρχαν παραγγελίες που δεν έφταναν ποτέ στον παραλήπτη. Η φήμη για μας είναι προτεραιότητα και πρέπει με κάθε τρόπο να τη διασφαλίσουμε», επισημαίνει και απευθύνει τον λόγο στη συνεργάτιδά του, ζητώντας της να πει την εμπειρία της από τους Ελληνες που συνάντησε την προηγούμενη περίοδο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, οι Ελληνες πωλούν κατά 23% προϊόντα μόδας, 23% συλλογές και 21% είδη σπιτιού και κήπου, με χώρες προορισμού κυρίως στην Ευρώπη (49%), τις ΗΠΑ (42%), ενώ στην Ασία φτάνει το 9% των προϊόντων. Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ανήλθε στα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2016, σημειώνοντας αύξηση σε σχέση με το 2015, όπως καταγράφηκε από το Ινστιτούτο Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Οι ελληνικές startups δείχνουν να ενθουσιάζουν τον Ιλια Κρεστόβ, καθώς έχει παρακολουθήσει τον τελευταίο καιρό τις επιτυχίες που παρουσιάζει το οικοσύστημα, πάρα το περιορισμένο μέγεθος. «Σίγουρα εκεί έξω υπάρχουν ιδέες που θα επέτρεπαν τη συνεργασία της eBay με ελληνικές startups, προκειμένου να επιτευχθούν μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες. Προφανώς και ενθαρρύνουμε τις συνέργειες και γι’ αυτό έχουμε στην ομάδα ένα άτομο ειδικά για τη συγκεκριμένη δουλειά». Οπως υποστηρίζει ο ίδιος, η Ελλάδα διαθέτει ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο θα έπρεπε να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά ώστε να μειωθεί το ποσοστό της ανεργίας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 1 =