αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓνώμη: Το εντυπωσιακό show του κυρίου Ζούκερμπεργκ

Γνώμη: Το εντυπωσιακό show του κυρίου Ζούκερμπεργκ

Αυτό που παρακολουθήσαμε την Πέμπτη δεν ήταν απλά μια παρουσίαση ενός νέου project. Ναι, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ παρουσίασε το πώς θα είναι η επόμενη ημέρα του Facebook. Και όπως φαίνεται, το μέλλον του τεχνολογικού κολοσσού θα είναι «συνδεδεμένο» με την εικονική πραγματικότητα.

Έχει όμως ενδιαφέρον, το πώς παρουσίασε όλο αυτό το πράγμα ο ίδιος ο Ζούκερμπερκ. Σε ένα event που θύμιζε περισσότερο τηλεοπτικό show. «Αμερικανιά», με την καλή έννοια.

Με τον ιδρυτή του Facebook να κάνει σχεδόν τα πάντα live. Η χρήση του βίντεο ήταν πολύ μικρή. Όλα ήταν οργανωμένα να γίνουν με τρόπο φαντασμαγορικό, ζωηρό. Με τρόπο που να σε κάνει να ξαφνιαστείς πολλές φορές, όσο εξελισσόταν η εκδήλωση. Με το κοινό να βγάζει επιφωνήματα θαυμασμού, να χειροκροτεί ή να γελά.

Ο Ζούκερμπεργκ φορούσε για αρκετή ώρα τα ειδικά VR γυαλιά της Oculus. Την ίδια ώρα, οi θεατές έβλεπαν εικόνα- σαν να βρίσκονταν μέσα στα high-tech γυαλιά του Mr Facebook. Σε κάποια στιγμή, το σκηνικό μεταφέρθηκε στο σπίτι του, με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας. Και εκεί που λες ότι τα έχεις δει όλα, η γυναίκα του Ζούκερμπεργκ καλεί τον ίδιο, μέσω του Messenger και «μπαίνει» επίσης στο σκηνικό της εικονικής πραγματικότητας. Φτάσαμε, δηλαδή, στο σημείο να βλέπουμε το ιδρυτή του Facebook, τη σύζυγο του και το σκύλο του live στο ίδιο πλάνο, ενώ και οι τρεις βρίσκονταν σε ξεχωριστά μέρη. Είναι δύσκολο να το καταλάβει κάποιος αν δεν δει το σχετικό βίντεο.

Όλη αυτή η ιστορία με την εικονική πραγματικότητα αποδεικνύει όμως και κάτι ακόμα (που έχει φανεί και σε άλλες στιγμές): Ότι ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ παρόλο που έχει δημιουργήσει το απόλυτο project και είναι στην κορυφή, δεν επαναπαύεται ποτέ. Εξελίσσει συνεχώς το δημιούργημα του. Θέλει πάντα να είναι «συνδεδεμένο» με τις νέες τεχνολογίες. Είναι το μέλλον η Virtual Reality; Τότε θέλει το Facebook να «ενωθεί» με αυτό. Ο κόσμος να χαλάσει. Δεν θέλει να φτάσουμε σε κάποια στιγμή που το Facebοok να φαίνεται… ξεπερασμένο από την εποχή του.

Το έχουμε δει άλλωστε να συμβαίνει με άλλα μεγάλα brand names. Θυμηθείτε, για παράδειγμα, την Kodak. Μια εταιρία που πριν χρόνια κυριαρχούσε στον τομέα της. Την θυμήθηκα πρόσφατα, όταν διάβασα ότι μέσα στον μήνα πιθανότατα θα παρουσιάσει τα νέα της smartphones. Μισό λεπτό, ποια είναι τα προηγούμενα κινητά της; Ναι, η εταιρία έχει βγάλει smartphones, τα οποία λίγο- πολύ πέρασαν απαρατήρητα. Κανείς πλέον δεν ασχολείται μαζί της. Η Kodak δεν εξελίχτηκε με το πέρασμα των χρόνων, και η τεχνολογία την ξεπέρασε.

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ δεν θέλει να πέσει σε αυτή την παγίδα. Αυτό έχει δείξει τουλάχιστον η πορεία του Facebook μέχρι τώρα. Έγιναν όλα σωστά μέσα σε αυτά τα χρόνια, από το 2004 μέχρι σήμερα; Προφανώς όχι. Δεν θα μπορούσαν να μη γίνουν και λάθη. Πρόσφατα, είδαμε το «φάουλ» του Facebook, με το «κόψιμο» της ιστορικής φωτογραφίας που απεικονίζει το γυμνό κορίτσι στον πόλεμο του Βιετνάμ. Η εταιρία αναγκάστηκε μετά την έντονη κριτική που της ασκήθηκε, να ανασκευάσει. Και τελικά να επιτρέψει την κοινοποίηση της εν λόγω φωτογραφίας.

Είδαμε επίσης το λάθος που έκανε το Facebook με τα αλλοιωμένα στοιχεία που παρουσίαζε και αφορούσαν τις διαφημίσεις- βίντεο που φιλοξενούνται στην πλατφόρμα. Επίσης παραδέχτηκε το λάθος. Και προσέξτε κάτι ακόμα: μετά τη συγκεκριμένη αποκάλυψη, η εταιρία έβγαλε ανακοίνωση που ουσιαστικά έλεγε απλά «συγγνώμη λάθος». Με το όλο ζήτημα να κλείνει εκεί. Το Facebook έχει καταφέρει να γίνει τόσο ισχυρό, που ακόμα και στα όποια λάθη κάνει, μπορεί να ξεμπερδεύει με ένα «συγγνώμη». Τόσο απλά.

Και τι γίνεται με το μέλλον; Ο Ζούκερμπεργκ πιστεύει ότι αυτό βρίσκεται στην εικονική πραγματικότητα. Το δείχνει με κάθε τρόπο. «Αποκλείεται να κάνει λάθος;» θα αναρωτηθούν κάποιοι. Τίποτα δεν πρέπει να αποκλείουμε, φυσικά. Βλέποντας όμως την πορεία του ανθρώπου που στα 19 του δημιούργησε ένα τεχνολογικό φαινόμενο, λες ότι (μάλλον) δεν κάνει τίποτα τυχαία.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × five =