αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί το Twitter δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει ποτέ την ξέφρενη πορεία του Facebook

Γιατί το Twitter δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει ποτέ την ξέφρενη πορεία του Facebook

Για πολλούς μήνες, το Twitter έλαβε την προβολή που πολλές πλατφόρμες θα ονειρεύονταν. Οι πολιτικοί, οι επιχειρηματίες οι πολίτες και τόσοι άλλοι, στρέφονταν εκεί για να δουν τα αμφιλεγόμενα (αλλά σχεδόν πάντα viral) tweets του νέου Αμερικανού προέδρου. Είναι γνωστό άλλωστε, ότι ο Donald Trump είναι fan του Twitter.

«Όλος ο πλανήτης παρακολουθεί το Twitter» δήλωσε πρόσφατα ο CEO της εταιρίας, Jack Dorsey.

Το χειροπιαστό αποτέλεσμα όμως είναι, ότι ο Trump δεν έδωσε στο Twitter την όθηση που το ίδιο περίμενε. Στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η εταιρία στις αρχές Φεβρουαρίου, μίλησε για επιβράδυνση της ανάπτυξης και ζημίες 167 εκατ. δολαρίων. Η ανάπτυξη των χρηστών επίσης χλιαρή: 2 εκατ. νέοι χρήστες. Στο ίδιο διάστημα, το Facebook… έψαξε και βρήκε 72 εκατ. χρήστες. Την ημέρα των αποτελεσμάτων, οι μετοχές του Twitter έπεσα κατά 12%.

Όπως αναλύει ο Economist, ο Donald Trump και τα περίφημα tweets του, δεν μπορούν να αλλάξουν τα δεδομένα: το Twitter δεν θα γίνει ποτέ Facebook. Ναι, είναι μια σημαντική πλατφόρμα με επίδραση σε όλο τον κόσμο και 319 εκατ. μηνιαίους χρήστες. Αλλά επιχειρηματικά, φαίνεται ότι δεν θα γίνει ποτέ «χρυσή».

Τα τελευταία οικονομικά απότελέσματα του Twitter, κάνουν να αισθάνονται δικαιωμένοι όσοι υποστήριζαν ότι η εταιρία δεν έπρεπε ποτέ να μπει στο χρηματιστήριο. Και έπρεπε να ακολουθήσει ένα συνεργατικό μοντέλο διαχείρισης. Έτσι ώστε να γίνει μια «πλατφόρμα του λαού». Μη ξεχνάμε άλλωστε, ότι η λεγόμενη «Αραβική άνοιξη» διαδόθηκε μέσω του Twitter. Σε αυτό το συνεργατικό μοντέλο που φαντάζονται αρκετοί, θα μπορούσαν να συμμετέχουν και οι χρήστες, μαζί με τους ιδιοκτήτες της πλατφόρμας. Κάτι που θα έφερνε περισσότερα έσοδα στο Twitter.

Σε όλα αυτά, θα πρέπει να προσθέσουμε και κάτι ακόμα: Όλα αυτά τα χρόνια το Twitter ακολούθησε μια διαφορετική στρατηγική από το Facebook. Από την μια, βλέπουμε τον Mark Zuckerberg να εξελίσσει συνεχώς την πλατφόρμα του. Προσθέτοντας νέες λειτουργίες. Επενδύοντας σε νέες τεχνολογίες, όπως η εικονική πραγματικότητα και τα βίντεο 360 μοιρών. Είναι φανερό, ότι το Facebook θέλει καταρχήν να κρατά σταθερό το ενδιαφέρον τον χρηστών όσο περνούν τα χρόνια και παράλληλα θέλει να κυριαρχήσει σε όλα τα μέτωπα.

Από την άλλη, το Twitter κινήθηκε διαχρονικά με άλλη τακτική. Δεν προσέθεσε νέες καινοτόμες λειτουργίες. Παρέμεινε σχεδόν ίδιο με την πλατφόρμα που ξεκίνησε το (μακρινό πλέον) 2006. Τα αποτελέσματα της εν λόγω πολιτικής τα είδαμε το φθινόπωρο, όταν το Twitter δεν μπορούσε να βρει αγοραστή. Ένα τόσο μεγάλο brand, και δεν βρέθηκε ούτε μια εταιρία να το εξαγοράσει. Όλα αυτά, συντελούν στο συμπέρασμα ότι το Twitter δεν θα γίνει ποτέ Facebook.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

17 − 9 =