αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί η Ryanair «έκοψε» τα δρομολόγια από και προς τα Χανιά- Προβληματισμένοι οι επιχειρηματίες του νησιού

Γιατί η Ryanair «έκοψε» τα δρομολόγια από και προς τα Χανιά- Προβληματισμένοι οι επιχειρηματίες του νησιού




Πολλαπλές «αναταράξεις» στην Κρήτη αλλά και τον ελληνικό τουρισμό στο σύνολό του προκαλεί, ήδη, η απόφαση της ισχυρότερης αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους της Ευρώπης Ryanair, να καταργήσει τη βάση της στα Χανιά για τους πέντε μήνες του χειμερινού προγράμματος δρομολογίων 2017/2018.

Το χειμερινό «λουκέτο» στη βάση της στα Χανιά συνδυάστηκε, ταυτόχρονα, με περικοπές δρομολογίων και από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Αεροδρόμιο που αποτελεί τη «ναυαρχίδα» των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που διαχειρίζεται πλέον η Fraport Greece και στο οποίο η Ryanair λειτουργούσε τη δεύτερη ισχυρότερη βάση της της στην Ελλάδα, μετά από εκείνη στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας. Στη Θεσ/νίκη, πάντως, το «ψαλίδι» στις πτήσεις συνδέεται και με έργα που έχουν προγραμματιστεί στον διάδρομο του συγκεκριμένου αερολιμένα.

Η ιρλανδική εταιρεία ακυρώνει για το διάστημα από Νοέμβριο μέχρι και Μάρτιο τα δρομολόγιά της από Χανιά προς Αθήνα, Θεσ/νίκη και Πάφο. Πρόκειται για το σύνολο των δρομολογίων που πραγματοποιούσε η Ryanair από τη βάση της στα Χανιά με το μοναδικό αεροπλάνο της που στάθμευε στο νησί.

Η ευρύτερη περιοχή των Χανίων βάσισε σε μεγάλο βαθμό την αλματώδη τουριστική ανάπτυξη των τελευταίων χρόνων στην παρουσία της ιρλανδικής εταιρείας. Είναι χαρακτηριστικό πως η Ryanair πέταξε για πρώτη φορά στα Χανιά το 2011 με μόλις δύο πτήσεις την εβδομάδα από Φρανκφούρτη και Μιλάνο (Μπέργκαμο) ενώ το φετινό καλοκαίρι έφτασε τις 140 πτήσεις την εβδομάδα. Γι’ αυτό και το πεντάμηνο «λουκέτο» στη βάση πυροδοτεί, ποικίλες αντιδράσεις.

Για «οικονομική και κοινωνική καταστροφή» στην ευρύτερη περιοχή των Χανίων και όχι μόνο κάνει λόγο, μιλώντας στο Euro2day.gr, ο Χρήστος Μυλωνάκης, αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων.

Σε 90.000 ταξιδιώτες εκτιμά ο Χρ. Μυλωνάκης την πιθανή απώλεια επισκεπτών για την περιοχή, σύμφωνα και με τα περυσινά στοιχεία κίνησης στο αεροδρόμιο των Χανίων από την Ryanair για το πεντάμηνο Νοεμβρίου-Μαρτίου που δεν θα πραγματοποιούνται δρομολόγια.

Επισκέπτες οι οποίοι συντηρούσαν, σύμφωνα με τοπικούς παράγοντες, από ιδιοκτήτες κατοικιών που παραχωρούσαν τα σπίτια τους σε τουρίστες μέσω της Airbnb μέχρι τα μπουτίκ ξενοδοχεία, εστιατόρια, καφέ και μπαρ που ξεφύτρωσαν τα τελευταία χρόνια στην παλιά πόλη και τώρα κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς πελατεία.

Την ίδια στιγμή, στελέχη της τοπικής αγοράς αερομεταφορών εκτιμούν ότι οι συνέπειες θα αγγίξουν και τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο όπου, σύμφωνα με αρχικές εκτιμήσεις, ενδέχεται να κινδυνεύσουν τουλάχιστον 100 θέσεις απασχόλησης σε εταιρείες που συνδέονται με υπηρεσίες που θα χρησιμοποιούσε η Ryanair το χειμώνα.

Τουριστικοί επιχειρηματίες του νησιού επισημαίνουν με νόημα το γεγονός πως η ιρλανδική εταιρεία επέλεξε να αφαιρέσει από την Ελλάδα 2 από τα 8 αεροπλάνα της που στάθμευαν εδώ σε σύνολο 25 που δεν πετάξουν το φετινό χειμώνα.

Οι ίδιες πηγές εξέφραζαν ερωτήματα μιλώντας στο Euro2day.gr, για το γεγονός πως «τιμωρούνται» τα Χανιά για τα οποία δεν θα υπάρχει ούτε ένα δρομολόγιο της Ryanair τον χειμώνα! «Ούτε καν αυτό με την Αθήνα», αναφέρουν χαρακτηριστικά, το οποίο θα μπορούσε να πραγματοποιείται από αεροπλάνο που σταθμεύει στη βάση της Αθήνας.

Στον προβληματισμό για τη σκοπιμότητα των αποφάσεων της Ryanair, στελέχη του χώρου εκφράζουν την απορία πως είναι δυνατόν να μην διατηρείται ούτε καν η σύνδεση Αθήνας-Χανίων, να «εξαφανίζεται» το μοναδικό αεροπλάνο της εταιρείας στα Χανιά, να μειώνεται αντίστοιχα η παρουσία της στη Θες/νίκη ενώ την ίδια στιγμή ενισχύει από δύο σε τρία τα αεροπλάνα της βάσης της στην Πάφο της Κύπρου.


ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seven − four =