αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑυτές είναι οι τεχνολογίες στις οποίες θα εστιάσουν οι επιχειρήσεις στα επόμενα 3 χρόνια

Αυτές είναι οι τεχνολογίες στις οποίες θα εστιάσουν οι επιχειρήσεις στα επόμενα 3 χρόνια

Οι άνθρωποι έχουν τη δύναμη να διαμορφώσουν και να εφαρμόσουν την τεχνολογία για να κάνουν θετικές αλλαγές, να βελτιώσουν τη ζωή τους και να μετασχηματίσουν τις επιχειρήσεις και την κοινωνία. Αυτό είναι το συμπέρασμα της ετήσιας έρευνας της Accenture για την τεχνολογία, με τίτλο Accenture TechnologyVision 2017, η οποία προβλέπει τις σημαντικότερες τεχνολογικές τάσεις που θα επηρεάσουν τις επιχειρήσεις τα επόμενα τρία χρόνια.

Η φετινή έρευνα με θέμα «Τεχνολογία για τον άνθρωπο» προτρέπει τους ηγέτες των επιχειρήσεων και της τεχνολογίας να αναλάβουν ενεργό δράση στο σχεδιασμό και την κατεύθυνση της τεχνολογίας με στόχο την ενίσχυση και τη διεύρυνση των ανθρώπινων ικανοτήτων. Σύμφωνα με την έρευνα, αρχίζουμε να βλέπουμε τη σταδιακή εμφάνιση τεχνολογίας από τον άνθρωπο για τον άνθρωπο, η οποία προβλέπει διαρκώς τις ανάγκες μας και μας προσφέρει απόλυτα εξατομικευμένες εμπειρίες.

«Ο ρυθμός της τεχνολογικής αλλαγής είναι τρομακτικός και έχει επιφέρει τις σπουδαιότερες εξελίξεις από την απαρχή της Εποχής της Πληροφορίας», δηλώνει ο Paul Daugherty, επικεφαλής τεχνολογίας και καινοτομίας της Accenture. «Καθώς η τεχνολογία μεταμορφώνει τον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε, θέτει σημαντικές κοινωνικές προκλήσεις και δημιουργεί νέες ευκαιρίες. Ουσιαστικά, οι άνθρωποι είναι αυτοί που ελέγχουν τη δημιουργία των αλλαγών που θα επηρεάσουν τη ζωή μας, ενώ είμαστε αισιόδοξοι ότι οι ηγέτες θα ανταποκριθούν γρήγορα και υπεύθυνα ώστε να διασφαλίσουν το θετικό αντίκτυπο της νέας τεχνολογίας».

Στο πλαίσιο του Technology Vision, η Accenture διεξήγαγε έρευνα με τη συμμετοχή περισσότερων από 5.400 στελεχών παγκοσμίως. Σχεδόν εννέα στους δέκα ερωτηθέντες (86%) απάντησαν ότι ενώ οι μεμονωμένες τεχνολογίες εξελίσσονται ραγδαία, αυτό που προκαλεί τις επαναστατικές καινοτομίες είναι το πολλαπλασιαστικό αποτέλεσμα αυτών των τεχνολογιών (multipliereffect).

Η έρευνα Technology Vision περιγράφει αναλυτικά τον τρόπο -μέσω εξελίξεων στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, του Internet of Things και της ανάλυσης bigdata, με τον οποίο οι άνθρωποι μπορούν πλέον να αναπτύσσουν τεχνολογία, ικανή να μαθαίνει να σκέφτεται περισσότερο σαν άνθρωπος, να εναρμονίζεται διαρκώς με τις επιθυμίες και τις ανάγκες τους και να τις εξελίσσει. Αυτή η ανθρωποκεντρική τεχνολογική προσέγγιση έχει θετικό αντίκτυπο για τις επιχειρήσεις, καθώς οι κορυφαίες εταιρείες θα μετατρέψουν τις σχέσεις τους από πάροχο σε συνεργάτη — προχωρώντας ταυτόχρονα σε εσωτερικό μετασχηματισμό.

Η CVS Health αποτελεί παράδειγμα εταιρείας που υιοθέτησε μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, στη συγκεκριμένη περίπτωση για τη βελτίωση της υγειονομικής περίθαλψης. Η ειδική εφαρμογή της για κινητά, που είναι επίσης συμβατή και με smartwatch, προσφέρει εξατομικευμένες υπενθυμίσεις στους πελάτες της για να παίρνουν τα φάρμακά τους, διατηρεί φωτογραφίες των συνταγών τους για να διευκολύνει την αναπλήρωση των φαρμάκων, και σκανάρει την κάρτα ασφάλισής τους, ώστε οι φαρμακοποιοί να έχουν στη διάθεσή τους επικαιροποιημένες πληροφορίες. Σε έναν κλάδο που ανέκαθεν χαρακτηριζόταν από απρόσωπες σχέσεις και μεγάλους χρόνους αναμονής, εταιρείες όπως η CVS Health προωθούν την ενίσχυση της υγειονομικής περίθαλψης σε προσωπικό επίπεδο, ενώ ταυτόχρονα χτίζουν στενότερες σχέσεις ασθενή-γιατρού.

Το TechnologyVision εντοπίζει πέντε αναδυόμενες τεχνολογικές τάσεις που είναι απαραίτητες για την επιτυχημένη πορεία μιας επιχείρησης στη σημερινή ψηφιακή οικονομία:

• Η τεχνητή νοημοσύνη είναι το νέο περιβάλλον χρήστη (AI is the new UI).

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει ωριμάσει, και είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μικρά και μεγάλα προβλήματα κάνοντας τον τρόπο αλληλεπίδρασης πιο απλό και έξυπνο. Η τεχνητή νοημοσύνη σταδιακά γίνεται το νέο περιβάλλον χρήστη, υποστηρίζοντας τον τρόπο που συναλλασσόμαστε και αλληλεπιδρούμε με τα συστήματα. Το 79% των ερωτηθέντων στελεχών συμφωνούν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα εξελίξει τον τρόπο με τον οποίο συλλέγουν πληροφορίες από τους πελάτες και αλληλεπιδρούν μαζί τους.

• Σχεδιασμός με επίκεντρο τον άνθρωπο (DesignforHumans).

Οι αποφάσεις τεχνολογικού σχεδιασμού λαμβάνονται από ανθρώπους για τους ανθρώπους. Η τεχνολογία προσαρμόζεται στον τρόπο συμπεριφοράς μας και μαθαίνει από εμάς να βελτιώνει τη ζωή μας, προσφέροντάς μας περισσότερες εμπειρίες και γεμίζοντάς μας ικανοποίηση. Το 80% των ερωτηθέντων στελεχών συμφωνούν ότι οι εταιρείες πρέπει να καταλάβουν όχι μόνο πού βρίσκονται οι άνθρωποι σήμερα, αλλά και πού θέλουν να φτάσουν, ώστε να διαμορφώσουν την τεχνολογία με τρόπο που θα τους καθοδηγεί να επιτύχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

• Η κυριαρχία του οικοσυστήματος (EcosystemPowerPlays).

Οι εταιρείες «πλατφόρμες» που παρέχουν ένα μοναδικό σημείο πρόσβασης σε πολλές υπηρεσίες ταυτόχρονα, έχουν αλλάξει ριζικά τους κανόνες για τον τρόπο λειτουργίας και ανταγωνισμού των εταιρειών. Οι εταιρείες δε χρειάζονται απλώς μια στρατηγική «πλατφόρμας», χρειάζονται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση οικοσυστήματος για να ηγηθούν σε αυτή τη νέα εποχή πληροφοριών. Ήδη περισσότερο από το ένα τέταρτο (27%) των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι τα ψηφιακά οικοσυστήματα μεταμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούν αξία οι εταιρείες τους.

• Αγορά ανθρώπινου δυναμικού (WorkforceMarketplace).

Ο αριθμός των πλατφορμών ανθρώπινου δυναμικού on-demand, καθώς και οι διαδικτυακές λύσεις work-managementαυξάνονται συνεχώς. Ως εκ τούτου, οι κορυφαίες εταιρείες εγκαταλείπουν τις παραδοσιακές ιεραρχίες και τις αντικαθιστούν με αγορές δεξιοτήτων, οι οποίες με τη σειρά τους προωθούν τις πιο βαθιές οικονομικές αλλαγές από την εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης. Ενδεικτικά, το 85% των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να αυξήσουν τη χρήση εξωτερικών συνεργατών στην εταιρεία τους τον επόμενο χρόνο.

• Αχαρτογράφητα νερά (Theuncharted).

Για να επιτύχουν στη σημερινή ψηφιακή οικονομία,η οποία στηρίζεται στη λογική του οικοσυστήματος, οι επιχειρήσεις πρέπει να «βουτήξουν σε αχαρτογράφητα νερά». Αντί να επικεντρώνονται αποκλειστικά σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες, θα έπρεπε να σκέφτονται πιο σφαιρικά, θεσπίζοντας κανόνες και πρότυπα για εντελώς νέους επιχειρηματικούς κλάδους. Μάλιστα, το 74% των στελεχών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι η εταιρεία τους εισέρχεται σε τελείως νέους ψηφιακούς κλάδους που ακόμη δεν έχουν οριστεί.

Σχετικά με την έρευνα

Η έρευναTechnologyVision της Accenture συντάσσεται κάθε χρόνο από τα Accenture Labs. Για την έκθεση του 2017, η ερευνητική διαδικασία συμπεριέλαβε τη συλλογή δεδομένων από το TechnologyVisionExternalAdvisory Board, μια ομάδα που συγκεντρώνει πάνω από είκοσι έμπειρα άτομα από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, από την πανεπιστημιακή κοινότητα, από εταιρείες επιχειρηματικών κεφαλαίων και καινοτόμες εταιρείες. Επιπλέον, η ομάδα TechnologyVision διεξήγαγε συνεντεύξεις με αυθεντίες στην τεχνολογία και ειδήμονες του κλάδου, καθώς και με περίπου 100 businessleaders της Accenture.

Παράλληλα, η Accenture Research διεξήγαγε μια παγκόσμια διαδικτυακή έρευνα σε περισσότερα από 5.400 στελέχη (Business&ΙΤ) από 31 χώρες και 16 κλάδους για να αποκτήσει μια εικόνα σχετικά με τις αντιλήψεις στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών. Η έρευνα συνέβαλε στον εντοπισμό των βασικών ζητημάτων και προτεραιοτήτων για την υιοθέτηση και την επένδυση σε νέες τεχνολογίες. Οι ερωτηθέντες ήταν κυρίως ανώτερα στελέχη και διευθυντές, με κάποιες αρμοδιότητες functional και line-of-businesslead, σε εταιρείες με ετήσια έσοδα τουλάχιστον 500 εκ. $, ενώ οι περισσότερες εταιρείες είχαν ετήσια έσοδα πάνω από 6 δις $.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one + 7 =