αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑπό τα Mikel μέχρι τον Γρηγόρη: Επτά ελληνικά brands εστίασης που τα πάνε περίφημα στο εξωτερικό

Από τα Mikel μέχρι τον Γρηγόρη: Επτά ελληνικά brands εστίασης που τα πάνε περίφημα στο εξωτερικό

Στην αναζήτηση της ζωτικής εξωστρέφειας, η Ελληνική εστίαση πρωτοπορεί. Η πιο πρόσφατη άφιξη ελληνικής αλυσίδας στο εξωτερικό ήταν αυτή των Coffee Island στο Τορόντο του Καναδά. Λίγους μήνες νωρίτερα η αλυσίδα που ίδρυσε στην Πάτρα ο παιδίατρος Βαγγέλης Λιόλιος, το Δεκέμβριο του περασμένου έτους, έκανε το πρώτο βήμα του στο εξωτερικό, ιδρύοντας το πρώτο κατάστημα στο Λονδίνο.

Ο χώρος της εστίασης δεν στερείται επιχειρηματικών κινήσεων εκτός ελληνικών συνόρων το τελευταίο χρονικό διάστημα. Όπως διαβάζουμε στο News.gr, σημαντικός αριθμός ελληνικών σχημάτων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της εστίασης – μικρότερου ή μεγαλύτερου βεληνεκούς -, ξεκίνησαν τα τελευταία χρόνια και συνεχίζουν την εκτός συνόρων εξάπλωσή τους.

Coffee Island

Στην περίπτωση των Coffee Island αναμένονται και άλλα βήματα στο Τορόντο, με την αλυσίδα να εξετάζει τη δημιουργία νέων καταστημάτων στην απέναντι… όχθη του Ατλαντικού ωκεανού. Ταυτόχρονα όμως στα πλάνα της περιλαμβάνεται και η δημιουργία δεύτερου καταστήματος στο Λονδίνο, κάτι το οποίο βρίσκεται υπό εξέταση με δεδομένη τη δυσκολία που παρουσιάζει η εξεύρεση επαγγελματικού χώρου με τις απαιτούμενες προϋποθέσεις – τιμής, χωροταξίας – στο κέντρο της περιζήτητης βρετανικής πρωτεύουσας.

Tα Coffee Island σε αριθμούς

Kύκλος εργασιών 2015: 19,6 εκατ. ευρώ
Κύκλος εργασιών 2014: 8,5 εκατ. ευρώ

Σύνολο καταστημάτων: 354

Mikel

Οι κινήσεις των Ελλήνων δεν σταματούν εκεί. Περιπτώσεις όπως είναι τα Mikel του Λευτέρη Κυριακάκη, δραστηριοποιούνται ήδη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με καταστήματα στο Ντουμπάι, όπου ίδρυσε το πρώτο της κατάστημα το 2015. Συνολικά ο αριθμός των καταστημάτων ανέρχεται αυτή τη στιγμής τα 156, ενώ η εταιρεία δραστηριοποιείται και στην Κύπρο. Από αυτά, τα 7 βρίσκονται στο Ντουμπάι.

Στόχος της ίδρυσης καταστημάτων εκτός Ελλάδας ήταν να ισοσταθμίσει τις απώλειες που έφεραν τα οικονομικά μεγέθη σε επίπεδο τζίρου το 2015, επεκτεινόμενη σε νέες αγορές.

Εντός του έτους αναμένεται και η λειτουργία του πρώτου καταστήματος Mikel στο Λονδίνο καθώς όλες οι διαδικαστικές λεπτομέρειες έχουν διευθετηθεί.

Tα Mikel σε αριθμούς

Κύκλος εργασιών 2015: 3,3 εκατ. ευρώ

Κύκλος εργασιών 2014: 3,4 εκατ. ευρώ

Σύνολο καταστημάτων: 156

Flocafe

Μία ακόμα περίπτωση ελληνικής εταιρείας στο χώρο της εστίασης είναι τα Flocafe, του Ομίλου Vivartia. Με 20ετή παρουσία στο χώρο, αυτή τη στιγμή η αλυσίδα αριθμεί περισσότερα από 90 καταστήματα, ένα εκ των οποίων βρίσκεται στο Λονδίνο, σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία του Λονδίνου, τη South Molton str., δίπλα στο σταθμό του metro «Bond street». Στο Λονδίνο η εταιρεία στοχεύει να δημιουργήσει και άλλα σημεία εστίασης κατά το προσεχές χρονικό διάστημα,

Σε μία προσπάθεια να κερδίσει κοινό η αλυσίδα Flocafe προχώρησε στην ανάπτυξη ενός νέου concept , των «FLOCAFE Espresso Room», το Δεκέμβριο του 2015, αλλάζοντας διακοσμητικά στοιχεία αλλά και στοιχεία από το μενού. Ταυτόχρονα η FLOCAFE προχώρησε στην αναδιάρθρωση του δικτύου της, κλείνοντας καταστήματα και ταυτόχρονα ανοίγοντας καινούργια επαναδιαπραγματευόμενη μεταξύ άλλων τους όρους μίσθωσης. Στη διάρκεια του 2016, 7 νέα ή ανακαινισμένα καταστήματα ξεκίνησαν να λειτουργούν στην Αττική αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Μία ακόμα κίνηση με στρατηγικό χαρακτήρα ήταν η προσθήκη του BRUNCH στο μενού, το οποίο είναι διαθέσιμο σε επιλεγμένα καταστήματα Flocafe Espresso Room της Αττικής και σερβίρεται καθημερινά έως τις 5μμ, σε μία προσπάθεια της αλυσίδας να κερδίσει μία από τις τάσεις των τελευταίων ετών στον τομέα της εστίασης.

Goody’s

Τα Goody’s Burger House, αποτέλεσαν το στοίχημα της αλυσίδας για την αλλαγή των ισορροπιών που είχαν διαμορφωθεί στο χώρο της εστίασης, αλλάζοντας ταμπέλα σταδιακά σε όλα της τα καταστήματα, ανακαινίζοντας μεγάλο μέρος του δικτύου και προσθέτοντας νέα προϊόντα στο μενού. Χαρακτηριστικό είναι ότι στη διάρκεια του 2016 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 14 νέα ή ανακαινισμένα σημεία σε Αττική, Θεσσαλονίκη και επαρχία, εκ των οποίων 2 εταιρικά καταστήματα και 12 καταστήματα franchise.

Στη διάρκεια του προηγούμενου έτους άνοιξε το πρώτο κατάστημα Goody’s Burger House στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, ενώ ταυτόχρονα λειτούργησε και το τρίτο Goody’s Burger House στη FYROM, στο εμπορικό κέντρο City Mall στο πλαίσιο της προσπάθειας που κάνει η θυγατρική του ομίλου Vivartia για τη διεθνοποίηση του σήματός της.

Ο Όμιλος Goody’s σε αριθμούς*

Κύκλος εργασιών 2016: 160,7 εκατ. ευρώ

Κύκλος εργασιών 2015: 165 εκατ. ευρώ

*Στον όμιλο Goody’s περιλαμβάνονται τα εμπορικά σήματα Goody’s Burger House, FLOCAFE, La Pasteria, Olympic Catering, Kuzina

Carpo

Η οικογενειακή επιχείρηση των αδερφών Κοντόπουλου, Κώστα, Βασίλη και Αλέξανδρου, με πορεία στο χώρο της επεξεργασίας, τυποποίησης και εμπορίας ξηρών καρπών και συνεργασίες με super market, ξενοδοχεία, χονδρεμπόρους και χώρους εστίασης, έκανε το πρώτο της βήμα στη λιανική, ιδρύοντας κατάστημα εστίασης το 2011 στο Κολωνάκι.

Το αμέσως επόμενο βήμα μετά την επιτυχημένη πορεία του πρώτου καταστήματος στο Κολωνάκι, ήταν το δεύτερό της συνολικά και το πρώτο στο Λονδίνο, στην οδό Picadilly. Το 2016 λειτούργησε ένα ακόμα Carpo επί βρετανικού εδάφους στην περιοχή του Knightsbridge στο Λονδίνο.

Σήμερα η Carpo διαθέτει 6 συνολικά καταστήματα με το πιο πρόσφατο από αυτά να είναι το κατάστημα της Γλυφάδας, το οποίο λειτούργησε λίγες ημέρες πριν το Πάσχα του 2017.

Η Αφοί Κοντόπουλοι Α.Ε. – Carpo σε αριθμούς

Κύκλος εργασιών 2015: 3,5 εκατ. Ευρώ

Κύκλος εργασιών 2014: 4,2 εκατ. ευρώ

Μειωμένος κατά 734,4 χιλ ευρώ (17,23%)

Γρηγόρης

To μαγαζί με τυρόπιτες που ίδρυε το 1972 στη Δάφνη ο Γρηγόρης Γεωργάτος, θα μεταμορφωνόταν μετά από 45 χρόνια πορείας, σε συνολικά 314 καταστήματα.

Το Νοέμβριο του 2015 η αλυσίδα εστίασης Γρηγόρης, έκανε το πρώτο της διεθνές βήμα στη Γερμανία και συγκεκριμένα στη διάσημη Alexanderplatz του Βερολίνου.

Η αλυσίδα σήμερα, εκτός από τα σημεία πώλησης στην Ελλάδα, εκτείνεται στην Αλβανία και στις Μπαχάμες με ένα κατάστημα σε κάθε χώρα καθώς και στην Κύπρο με 13 σημεία πώλησης. Επίσης κατά τους πρώτους μήνες του 2017 άνοιξε και δεύτερο κατάστημα στη Γερμανία, και συγκεκριμένα στο Έρλανγκεν, πόλη δίπλα στη Νυρεμβέργη.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει αποσυρθεί από την αγορά της Ρουμανίας, στην οποία είχε δραστηριοποιηθεί.

Η Γρηγόρης Μικρογεύματα ΑΒΕΕ σε αριθμούς

Κύκλος εργασιών α’ εξάμηνο 2016: 19,3 εκατ. ευρώ

Κύκλος εργασιών 2015: 39,8 εκατ. ευρώ

Κύκλος εργασιών 2014: 38,2 εκατ. ευρώ

Yoleni’s

Aπό τα Άνω Λιόσια όπου ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα, το Yoleni’s των Νίκου Πίπα – Δωρόθεου Χατζηιωάννου σε λίγο καιρό θα βρίσκεται στη Βοστώνη. Θυμίζουμε έγινε γνωστό ως ηλεκτρονικό κατάστημα πώλησης ελληνικών τροφίμων, ενώ λίγο αργότερα η εταιρεία δημιούργησε και ιστοσελίδα στην Αμερική, προϊδεάζοντας για τη συνέχεια με βάση το στρατηγικό της σχεδιασμό.

Στο τέλος του 2016 ίδρυσε το πρώτο της φυσικό κατάστημα, Yoleni’s Flagship Store στο Κολωνάκι, και σύντομα η Yoleni’s θα βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Το πρώτο κατάστημα στην Αμερική θα είναι έτοιμο έως το τέλος του έτους στο Rhode Island, ενώ λίγο αργότερα αναμένεται να λειτουργήσει και ένα ακόμα στη Βοστώνη.

Σημειώνεται ότι η επιχείρηση έχει συνάψει συμφωνίες επί αμερικανικού εδάφους για τη δημιουργία σειράς καταστημάτων στην Αμερική τα επόμενα χρόνια, εκπληρώνοντας συγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο εκεί, σε συμφωνία με ντόπιους επιχειρηματίες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 − three =