αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Απέτυχε γρήγορα»; Όχι, αυτή είναι μια κακή συμβουλή, σύμφωνα με τον business γκουρού Tim Ferriss

«Απέτυχε γρήγορα»; Όχι, αυτή είναι μια κακή συμβουλή, σύμφωνα με τον business γκουρού Tim Ferriss

Δύο παγίδες στις οποίες πέφτουν οι επιχειρηματίες, παραθέτει σε νέο βίντεο ο συγγραφέας και business coach, Tim Ferriss. Μάλιστα, αν πέσεις σε κάποια από αυτές, στη συνέχεια είναι δύσκολο να ξεφύγεις και να φτάσεις στον μεγάλο στόχο σου.

Ίσως αυτή που τραβά περισσότερο τα βλέμματα, είναι η πρώτη. Μια από τις πιο κλισέ συμβουλές που θα ακούσεις να λέγονται σε επιχειρηματικά events ή από μέντορες, είναι «απέτυχε γρήγορα». Με την προοπτική ότι έτσι θα λάβεις τα χρήσιμα μαθήματα, θα γίνεις καλύτερος και στην συνέχεια θα φτάσεις στην μεγάλη επιτυχία.

Ο Tim Ferris διαφοροποιείται πλήρως. Λέει ότι πρέπει να στοχεύεις στην επιτυχία και να βελτιωθείς μέσα από εκεί. Το ότι θα αποτύχεις σε κάτι, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα λάβεις χρήσιμα μαθήματα από αυτό. Αφού πιθανόν δεν θα μπορέσεις να διακρίνεις τα ακριβή αίτια της αποτυχίας.

«Αν όλοι είναι οι πελάτες σου, τότε κανείς δεν είναι ο πελάτης σου», εξηγεί ο Ferriss, και αυτή είναι η δεύτερη συμβουλή του.

Πολλοί επιχειρηματίες πέφτουν στην παγίδα να προσπαθούν να «πιάσουν» όλους τους πελάτες. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να συμβεί. Ξεκίνα με τους 1.000 πραγματικούς fans σου, και αναπτύξου από εκεί. Αν πας να τους «πιάσεις» όλους, τότε η στρατιγική μάρκετινγκ σου θα είναι πολύ αδύναμη και πολύ ακριβή.

Ίδια άποψη έχει και ο Peter Thiel για τις αποτυχίες

Παρόμοια γνώμη πάνω σε αυτό που ονομάζουμε αποτυχία, έχει ο ιδρυτής της PayPal και δισεκατομμυριούχος επενδυτής, Peter Thiel. «Πιστεύω ότι η αποτυχία είναι υπερεκτιμημένη» λέει ο Thiel, σε δηλώσεις του που φιλοξενούνται στο βιβλίο Tools of Titans.

Και εξηγεί το σκεπτικό του: Θεωρώ ότι οι άνθρωποι δεν μαθαίνουν πολλά από τις αποτυχίες. Οι περισσότερες επιχειρήσεις αποτυγχάνουν για περισσότερους από έναν λόγους. Έτσι, συχνά όταν μια επιχείρηση αποτυγχάνει, δεν έχουμε καταλάβει τον ακριβή λόγο για τον οποίο έγινε αυτό».

Όπως λέει ο Peter Thiel, «θα νομίζεις ότι απέτυχε για τον λόγο Νο1. Όμως μπορεί να έχει συμβεί για τους λόγους 1 ως 5. Έτσι στην επόμενη δουλειά που θα ξεκινήσεις, μπορεί να αποτύχεις για τον λόγο 2 ή τον λόγο 3». Επιπλέον, η αποτυχία μπορεί να είναι αποθαρρυντική και να λειτουργήσει αρνητικά στην ψυχολογία ενός επιχειρηματία.

Παρόλα αυτά, ο Peter Thiel ξεκαθαρίζει ότι κάποιες αποτυχίες είναι αναπόφευκτες. Αλλά μην αφήνετε την αποτυχία να σας κρατά πίσω. «Αν να κάνετε κάτι με τη ζωή σας, αν έχετε ένα 10ετες πλάνο για το πως θα φτάσετε στον στόχο σας, πρέπει να ρωτήσετε: Γιατί δεν μπορείτε να το κάνετε αυτό μέσα σε 6 μήνες;», καταλήγει ο Peter Thiel.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

19 − 7 =