αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΈρευνα: Πως να κάνεις το καλύτερο παζάρι, για να αγοράσεις αυτό που θες στην χαμηλότερη τιμή

Έρευνα: Πως να κάνεις το καλύτερο παζάρι, για να αγοράσεις αυτό που θες στην χαμηλότερη τιμή

Η πιθανότητα για να πάρετε τον καφέ σας σε μια καλύτερη τιμή στην Πλάκα ή μία φραντζόλα ψωμί στο φούρνο της γειτονιάς είναι ελάχιστη. Αν το πετύχατε, συγχαρητήρια Είστε όμως ένας από τους πολύ λίγους. Τα πράγματα αλλάζουν όταν πάτε να αγοράσετε αγαθά ή υπηρεσίες μεγαλύτερης αξίας πχ. αυτοκίνητο, κινητό, έπιπλα, υπηρεσίες κτλ. Αν ακολουθείτε τη σωστή τεχνική μπορείτε να εξοικονομήσετε ένα σεβαστό ποσό χρημάτων.

Το Picodi.com έκανε την έρευνα σε πάνω από 3.100 άτομα από όλο τον κόσμο (συμπεριλαμβανομένων των Αμερικής, Ευρώπης και Αφρικής) ψάχνοντας ποιο είναι το τρικ για ένα αποτελεσματικό παζάρεμα, για να βγαίνουμε πάντα κερδισμένοι – απ’ το πόσο σημαντικό στις διαπραγματεύσεις είναι το φύλο, η γοητεία, εξωτερική εμφάνιση έως και η γενιά που γεννηθήκατε. Συνεχίστε να διαβάζετε για να μάθετε τι ανακαλύψαμε. Που και πότε είναι καλύτερα να κάνετε παζάρι, ή που μην χάνετε καν το χρόνο σας. Είτε πιάνετε ένα ταξί στο Μεξικό είτε αγοράζετε κοσμήματα στην Αυστραλία – θα δείτε πόσο μπορείτε να κερδίσετε.

Ποιος κάνει το καλύτερο παζάρι

Θαυμαστές του παζαριού

Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί ότι η αποτελεσματική διαπραγμάτευση απαιτεί ορισμένες δεξιότητες. Εάν είστε καλοί σε αυτό, οι καθημερινές διαπραγματεύσεις με διαφορετικούς ανθρώπους μπορούν να γίνουν ο τρόπος για το καθημερινό σας εισόδημα . Πολλές από τις δεξιότητες μπορείτε να τις μάθετε, και όμως ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η ικανότητα διαπραγμάτευσης μπορεί να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της προσωπικότητάς μας. Πράγματα όπως η συναισθηματική νοημοσύνη και η γνωστική ικανότητα θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο αναλύουμε μια κατάσταση, αλληλεπιδράμε με άλλους ανθρώπους και τελικά επιτυγχάνουμε μια καλύτερη συμφωνία.

Η έρευνά μας απέδειξε ότι οι άνδρες απολαμβάνουν πιο πολύ το παζάρεμα. 37% γυναικών εκτίμησε τη διαδικασία των διαπραγματεύσεων σε σύγκριση με το 45% των ανδρών. Το να μας αρέσει το παζάρεμα είναι ένα και να βγαίνουμε κερδισμένοι άλλο. Οι γυναίκες παραδέχθηκαν ότι κατά μέσο όρο λαμβάνουν καλύτερες εκπτώσεις από τους άνδρες – 18% έναντι 17% αντίστοιχα.

Η επιτυχία των διαπραγματεύσεων μπορεί επίσης να εξαρτάται από το που στον κόσμο προσπαθείτε να ολοκληρώσετε μια συμφωνία. Σύμφωνα με την έρευνά μας, οι κάτοικοι της Κολομβίας, Χιλής και της Ελλάδας απολαμβάνουν συνήθως τις διαπραγματεύσεις το περισσότερο, ενώ τα καλύτερα αποτελέσματα των διαπραγματεύσεων λαμβάνουν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Χιλή και η Ελλάδα. Ειδικά στις χώρες της Ασίας, η τέχνη της διαπραγμάτευσης είναι επικεντρωμένη στη σχέση του πελάτη με των πολίτη. Σε αυτές τις κουλτούρες η φιλία μπορεί να είναι πιο σημαντική από τις επιχειρήσεις και η διαπραγμάτευση μιας τιμής δεν θεωρείται πια δύσκολη, αλλά μπορεί να είναι μια καλή ευκαιρία για απλή κουβέντα ή αρχή μίας φιλίας.

Οι ειδικοί έχουν εντοπίσει ότι οι άνθρωποι από την Αυστραλία, τον Καναδά, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Η.Π.Α. προτιμούν ένα πιο άμεσο και ειλικρινές στιλ διαπραγμάτευσης με χιούμορ το οποίο μπορεί να είναι αναποτελεσματικό ή να οδηγήσει σε αντιπαράθεση . Λιγότεροι από τους μισούς Αμερικανούς απολαμβάνουν τις διαπραγματεύσεις για χαμηλότερες τιμές, αν και συνήθως καταφέρνουν να μειώσουν την τιμή κατά 17%.

Το φύλο έχει σημασία;

Είναι πανεύκολο

Με τον ίδιο τρόπο που τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα ενός ατόμου σε διαπραγμάτευση, είναι επίσης πιθανό ότι το φύλο μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία. Άντρες και γυναίκες σε όλο τον κόσμο διαφέρουν από το πόσο απολαμβάνουν τα παζάρια.    Η έρευνα δείχνει ότι αυτό μπορεί να συνδέεται με το φύλο τους. Οι έρευνες υποδηλώνουν ότι οι άνδρες και οι γυναίκες προσεγγίζουν τις διαπραγματεύσεις με διαφορετικό τρόπο και από τις δύο πλευρές της συμφωνίας. Ενώ οι άνδρες προτιμούν να διαπραγματεύονται με δύναμη, οι γυναίκες είναι πιο διατεθειμένες να συμβιβαστούν .

Οι περισσότερες χώρες (με τοπ τις Φιλιππίνες) πιστεύουν ότι οι διαπραγματεύσεις είναι ευκολότερες για τις γυναίκες παρά για τους άνδρες. Ωστόσο, πολλές χώρες (όπως η Ισπανία, Αργεντινή, Χιλή και το Ηνωμένο Βασίλειο) πιστεύουν ότι η επιτυχία του παζαρέματος είναι ανεξάρτητη από το φύλο. Σε μόνο 5 χώρες – Τσεχία, Μαλαισία, Πακιστάν, Πορτογαλία και ΗΠΑ – οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι οι διαπραγματεύσεις είναι ευκολότερες για τους άνδρες.

Η ομορφιά είναι στο μάτι του διαπραγματευτή

Το ελκυστικό παζάρι

Είναι δύσκολο να πει κανείς αν η αυτοπεποίθηση κάνει τους ανθρώπους πιο ελκυστικούς, ή αν η ελκυστικότητα τους δίνει αυτοπεποίθηση. Οι ερωτηθέντες δήλωσαν ότι η ελκυστικότητα του διαπραγματευτή μπορεί να παίζει ρόλο στο αποτέλεσμα του παζαριού. Φυσικά, τα χαρακτηριστικά που αποτελούν την ελκυστικότητα δεν είναι μόνο η φυσική εμφάνιση, αλλά και η συμπεριφορά που κάνει τον διαπραγματευτή πιο γοητευτικό κατά τη διάρκεια των δύσκολων διαπραγματεύσεων . Πάθος, χιούμορ, καλοσύνη, δεκτικότητα, θετική σκέψη και κατανόηση είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που κάνουνε τον άνθρωπο ελκυστικό.

Ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσης, το 4% των γυναικών και το 6% των ανδρών παραδέχτηκε ότι η ελκυστικότητα σπάνια ή ποτέ δεν είχε αντίκτυπο στις διαπραγματευτικές τους ικανότητες. Οι άνδρες χωρίστηκαν σε αυτό το ζήτημα, μόνο 1 στις 4 γυναίκες και μόνο 1 στους 5 άνδρες δήλωσαν ότι η εμφάνιση ενός ατόμου μπορεί μερικές φορές να διαδραματίσει κάποιο ρόλο στις διαπραγματευτικές δεξιότητες. Και μόνο το 20% των γυναικών είπε ότι η ελκυστικότητα συχνά ή πάντα επηρεάζει τις διαπραγματεύσεις .

Οι άνδρες ήταν πιο πιθανό να παραδεχτούν ότι η εμφάνιση συχνά ή πάντα παίζει σημαντικό ρόλο στην τέχνη της διαπραγμάτευσης .Ενώ οι άνδρες είχαν περισσότερες πιθανότητες από τις γυναίκες να παραδεχτούν ότι η καλή εμφάνιση μπορεί να έχει μια σταθερή επιρροή κατά τις διαπραγματεύσεις, η έρευνα διαπίστωσε ότι οι άνδρες είναι επίσης πιο πιθανό να υπερεκτιμήσουν την εμφάνισή τους. Και παρόλο που οι άνδρες μας είπανε ότι η εμφάνιση παίζει κύριο ρόλο στο παζάρι, οι γυναίκες στο τέλος παίρνουνε τις καλύτερες τιμές και κερδίζουν παραπάνω.

Ελκυστικές προσφορές

Το γοητευτικό παζάρι

Μας αρέσει ή όχι, πάρα πολλές μελέτες δείχνουν ότι η εμφάνιση επηρεάζει την επιτυχία μας. Η εμφάνιση δεν χρειάζεται πάντα να σχετίζεται μόνο με τα φυσικά χαρακτηριστικά, μπορεί επίσης να αποτελείται από στοιχεία όπως η γλώσσα του σώματος ή ο τρόπος που παρουσιάζουμε τον εαυτό μας (αξεσουάρ, πολύχρωμα μαλλιά, piercing, τατουάζ και ότι άλλο μας κάνει να ξεχωρίζουμε)

Η έρευνά μας διαπίστωσε ότι οι κάτοικοι ορισμένων χωρών πιστεύουν ότι η ελκυστικότητα αποτελεί βασικό παράγοντα για την αποτελεσματική διαπραγμάτευση των τιμών. Στον Καναδά και τις Η.Π.Α., οι άνθρωποι παραδέχτηκαν ότι η καλή εμφάνιση έχει τον σημαντικότερο αντίκτυπο στην ικανότητα ενός ατόμου να παζαρεύει. Ενώ, στις Φιλιππίνες και την Ινδία, οι άνθρωποι ήταν λιγότερο πρόθυμοι να υποκύψουν στη δύναμη της προσωπικής γοητείας. Οι ανατολικές και δυτικές κουλτούρες έχουν διαφορετικές προτεραιότητες και η μελέτη δείχνει ότι στις ανατολικές χώρες (συμπεριλαμβανομένων των Κίνα, Μαλαισία και την Ινδονησία) τα χρήματα μπορεί να έχουν μεγαλύτερη σημασία από ό, τι στις Δυτικές κουλτούρες. Σε χώρες όπου η ελκυστικότητα θεωρήθηκε ως ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, η αγάπη θεωρήθηκε πιο σημαντική από τα χρήματα.

Οι γυναίκες στην Ασία είναι συνήθως πιο σίγουρες στην διαχείριση χρημάτων από τους συζύγους τους και μαθαίνουν να διαχειρίζονται σωστά τα χρήματα σε νεότερη ηλικία σε σύγκριση με άλλες κουλτούρες. Όπως αποδεικνύεται από τη μακρόχρονη ιστορία των ισχυρών γυναικών πολιτικών προσωπικοτήτων .

Πως κάνουν παζάρι οι Έλληνες;

Οι συνήθειες των Ελλήνων στο παζάρι

Τα αποτελέσματα της έρευνας μας δείχνουν ότι 80% των Ελλήνων απολαμβάνουν το παζάρι. Απροσδόκητα οι άνδρες περισσότερα (88% ενώ 68% των γυναικών)

Το μέσο ποσοστό της τιμής που καταφέρνουν να μειώσουν είναι 23%. Καλύτεροι είναι μόνο οι κάτοικοι των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Χιλής με 26%.

Οι Έλληνες είναι λίγο καλύτεροι από τις Ελληνίδες (24% με 21%) στο παζάρι. Επίσης 34% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η προσωπική ελκυστικότητα επηρεάζει πάρα πολύ το τελικό αποτέλεσμα του παζαριού.

Σύμφωνα με τους περισσότερους ερωτηθείς (38%) είναι πιο εύκολα για τις γυναίκες να κάνουν παζάρι. 36% δηλώνει ότι είναι πιο εύκολα για τους άνδρες και 25% ότι το φύλο δεν έχει σημασία.

Οι υπηρεσίες στις οποίες κάνουμε περισσότερο παζάρι είναι: Επισκευές διαμερίσματος (29%), Σέρβις αμαξιού (25%) και ανακαίνιση διαμερίσματος (25%).

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fourteen − ten =