αρχικηVIRALΈνα παλιό κτίριο στη Θεσσαλονίκη, μετατράπηκε σε Urban hotel γεμάτο χρώμα (ΦΩΤΟ)

Ένα παλιό κτίριο στη Θεσσαλονίκη, μετατράπηκε σε Urban hotel γεμάτο χρώμα (ΦΩΤΟ)

Η εξέλιξη του brand των ξενοδοχείων COLORS στην Θεσσαλονίκη, βρίσκει εφαρμογή στο νέο ξενοδοχείο 4 αστέρων της ομάδας επί της οδού Τσιμισκή. Πρόκειται για ξενοδοχείο με 21 δωμάτια, χώρο υποδοχής και μπαρ στο ισόγειο.

Το κτίριο, στο οποίο στεγάζεται, είναι διατηρητέο, σχεδιασμένο ως κτίριο γραφείων το 1925, από τους αρχιτέκτονες Έλι Χασσίδ Φερνάντες και Ζακ Φλεμπέρ, που εργάστηκαν στην πόλη και σχεδίασαν δημόσια και ιδιωτικά κτίρια της μεσοπολεμικής Θεσσαλονίκης. Ο εκλεκτικισμός στη Θεσσαλονίκη έχει στοιχεία νεοκλασικά και τουρκο-μπαρόκ, τοξωτά, καμπύλα και έντονα διακοσμητικά στοιχεία στις όψεις. Αυτό το ιδιαίτερο στιλ εμφανίζεται κατά κύριο λόγο στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς το οθωμανικό στοιχείο παρέμεινε παρόν στις πόλεις, και μέσω των ξένων αρχιτεκτόνων, που προσέλαβε για τα δημόσια κτίρια, προσπάθησε να πλησιάσει την αστική εικόνα των ευρωπαϊκών πόλεων. Έτσι, εκφράστηκε ο νέος μεταπρατικός χαρακτήρας της οικονομίας της πόλης και η άνθιση της εμπορικής της τάξης.

Όπως διαβάζουμε στο Ktirio.gr, η δομή του κτιρίου έχει ως εξής: Είναι διαμπερές σε κάτοψη, με διπλή όψη στις οδούς Τσιμισκή και Αγίου Μηνά. Στο κέντρο του κτιρίου υπάρχει στεγασμένο αίθριο το οποίο φωτίζει φυσικά τους χώρους. Το κλιμακοστάσιο και ο ανελκυστήρας βρίσκονται επίσης κεντρικά, αφήνοντας έτσι καθαρούς χώρους στις όψεις. Αυτή η διάταξη της δομής του κτιρίου βοήθησε στην εφαρμογή της τυπολογίας κάτοψης ξενοδοχείου, με μεγάλα δωμάτια στις όψεις και στον κορμό της κυκλοφορίας κεντρικά και γύρω από το αίθριο. Συνοπτικά το κτίριο αποτελείται από ισόγειο, ημιώροφο, τρεις ορόφους και έναν τελευταίο σε υποχώρηση στην όψη της Αγίου Μηνά. Η όψη επί της Τσιμισκή έχει καθ’ ύψος τον τριμερή καταμερισμό, με βάση, κορμό και στέψη, ισόγειο και ημιώροφο, τους τρεις ορόφους και τον τελευταίο αντίστοιχα, να εμφανίζουν διακριτά διακοσμητικά στοιχεία. Στην όψη υπάρχουν παραστάδες που τη χωρίζουν στα τρία, με μεγάλα κουφώματα από το δάπεδο μέχρι την οροφή. Ο κάθε όροφος έχει καθαρό ύψος 3,50 m.

Το αντικείμενο του σχεδιασμού ήταν διττό: Αφενός η επέμβαση στο διατηρητέο κτίριο και η εφαρμογή μιας νέας χρήσης σε αυτό, και αφετέρου ο σχεδιασμός ενός ξενοδοχείου, για το νέο, σύγχρονο ταξιδιώτη. Τα διατηρητέα στοιχεία καθόρισαν κάποιες από τις σχεδιαστικές και κατασκευαστικές επιλογές και κατευθύνσεις. Τα ιδιαίτερα αρχιτεκτονικά διακοσμητικά στοιχεία όπως τα γύψινα της οροφής έπρεπε να διατηρηθούν σε όλα τα σημεία και να παραμείνουν εμφανή. Αυτή η απαίτηση οδήγησε σε μειωμένο ύψος των W.C. και σε εμφανείς μηχανολογικές εγκαταστάσεις σε όλο το κτίριο.

Ο σχεδιασμός των εσωτερικών χώρων κινήθηκε στην ιδέα του θεματικού δωματίου, με κάθε ένα από τα 21 δωμάτια να έχει διαφορετική σχεδιαστική θεματολογία. Οι αφετηρίες των θεμάτων είναι μεταφορές όπως η φύση, η μουσική, ο κινηματογράφος, τα κόμικς, η αστρονομία, γνωστά παραμύθια. Αυτά τα θέματα εμφανίζονται στο σχεδιασμό των επίπλων, στις επιλογές χρωμάτων των επίπλων, του δαπέδου και των τοίχων, στις λεπτομέρειες επίπλων, στην εφαρμογή γραφιστικών, σε ταπετσαρίες και διαφοροποιούν τα δωμάτια. Τα έπιπλα σχεδιάζονται και κατασκευάζονται όλα ειδικά, είναι μεταλλικά και ξύλινα, με λεπτομέρειες κάθε φορά από το θέμα του δωματίου.

Χαρακτηριστικό του ξενοδοχείου είναι επίσης το συγκριτικά μεγαλύτερο εμβαδό των δωματίων, σε σχέση με τα συνήθη δίκλινα και τρίκλινα (ή σε σχέση με τις σημερινές απαιτήσεις). Αυτό οδήγησε σε μια νέα τυπολογία διαρρύθμισης δωματίων, με το κρεβάτι να τοποθετείται στο κέντρο του χώρου, το γραφείο πίσω από το αυτό, με εσοχές που λειτουργούν ως κομοδίνα, ανοιχτές ντουλάπες, και γραφεία. Το ύψος των δωματίων οδήγησε επίσης στην τοποθέτηση και δεύτερου κρεβατιού σε δεύτερο επίπεδο. Τα πολύ μεγάλα ανοίγματα από το δάπεδο μέχρι την οροφή και σε όλο το πλάτος κάθε δωματίου ανοίγουν τα δωμάτια στην πόλη και διευρύνουν περισσότερο οπτικά την έκταση τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

fifteen − 2 =